شناسه خبر : 110229
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 , 14:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ای ‌کاش هوای همدیگر را داشته باشیم!

در علم پزشکی در دنیا ثابت شده است که بیماری‌های اعصاب و روان به مرور زمان خود را نشان می‌دهد. به طور مثال وقتی کسی در...

فاش نیوز - در طی سال‌هایی که کشور ما درگیر جنگ بود، تعداد زیادی رزمنده بدون هیچ چشم‌داشتی به مناطق جنگی اعزام و بسیاری شهید شدند.

سال‌های زیادی از آن دوران گذشته است و هرکسی که توانست حق خود را گرفت. عده ایی هم بنا بر دلایل شخصی، به دنبال درصد جانبازی نرفتند.

اگر چه ممکن است یک جانباز ٧٠ درصد با توجه به امکاناتی که از لحاظ قانونی به او تعلق می‌گیرد، مسائل و مشکلات جانباز ٢٥ درصد را درک نکند، اما متاسفانه در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت‌ها، بسیاری از جانبازان شرایط سخت معیشتی دارند و بارها در رسانه‌ها اعتراض خود را بیان کرده اند و  چند سال قبل نیز یک جانباز مجبور به خودسوزی شد.

از سوی دیگر متأسفانه شرایط به گونه‌ای شده است که اگر در اداره یا سازمانی پارتی داشته باشی، تمام کارها به‌خوبی انجام می‌شود؛ ولی اگر کسی را نداشته باشید، برای کوچکترین حق خود باید تا پایان عمر دوندگی کنید.

همچنین در علم پزشکی در دنیا ثابت شده است که بیماری‌های اعصاب و روان به مرور زمان خود را نشان می‌دهد. به طور مثال وقتی کسی در حادثه‌ای، مثلا تصادف می کند، در همان لحظه دستش دچار مشکل می‌شود و تا چند ماه بعد کاملا به روال عادی برمی‌گردد.

اما مشکلات مربوط به بیماری‌های اعصاب و روان زمان می‌برد تا خود را نشان دهد؛ حتی بر اساس آخرین تحقیقات صورت‌گرفته، بیماری آلزایمر ١٥ سال قبل از بروز علایم قابل تشخیص است.

اما در حال حاضر شرایط کسانی که مجروح جنگی هستند با افزایش سن نسبت به گذشته بدتر شده است. برای اثبات این ادعا کافی‌ست به بیمارستان ساسان مراجعه کنید و به بخش اعصاب و روان آن سری بزنید. تمام کسانی که در این بخش بستری هستند، گواه بر این ادعا می باشند.

ای کاش در این شرایط سخت مردم ما بیشتر هوای همدیگر را داشته باشند؛ حداقل وقتی جانبازی برای دستیابی به حق خود اعتراضی انجام می‌دهد، اجازه دهند به گوش مسئولان برسد تا بلکه به آن اهمیت داده شود و مورد رسیدگی قرار گیرد.

ای‌کاش اکنون که مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران کاری برای ایثارگران انجام نمی‌دهند، خود جانبازان و ایثارگران هوای همدیگر را بیشتر از گذشته داشته باشند.

|| ماکان

اینستاگرام
سلام.بر.همرزمان.داداس.راست.گفتی.ما.جانبازان.باید.دراین.
زمان.هوای.همدیکررا.داشت.باشیم.بنیاد.که.له.داد.ما.نمرسد.
من.۱۰.بار.از.فاش.نیوز.سوال.پرسیدم.به.من.جواب.نداد.؟؟؟
چر؟؟؟؟؟؟؟
۲_کدپرسنلی ۲۰۲۴۸۸۰۷ ناحیه ۱ قم
من هیچ مدرکی برای بارگذاری رتبه بندی معلمان ندارم فقط در این ۱۲ سال که حالت اشتغال بود مدارک پزشکی همه رقم جمع کردم الانم با ۲۶ سال سابقه برام رتبه یک (آموزشیار معلم )زدنند محسنی جانباز ۷۰ درصد.شیمیایی ،قطع عضو.موجی .حدودا۳سال سابقه در جبهه، ممنون از پیگیرتان
ایکاش دوستان می دانستند اگر هوای هم را داشتند امروز بسیاری از مشکلات به وجود آمده را نداشتند ، خودم بارها در این خصوص مطلب زدم و دوستان قدیمی ، حتما" بیاد دارند که هلاک شدیم از دست که فریاد کشیدیم : دوستان ایثارگر بیائید با هم همدل باشیم و نگذاریم حرمتها کمرنگ شده و خدای نکرده از بین برود ، که متاسفانه در این سالهای اخیر آنقدر این موضوع بیخ پیدا کرد ، که عملا" ایثارگران در برابر هم قرار گرفته و موضع گرفتند و با دیدن این تیتر و مطلب انگار این زخم کهنه سرباز کرد.
برای مثال در قضیه خودرو در بین فوتبالیستها همین رویه را شاهد بودیم ، که زمانی فدراسیونهای دیگر هم متقاضی حواله خودرو شدند ، که نهایتا" دیوان عدالت اداری ورود پیدا کرد و این قانون و سهمیه را ابطال کرد و پس از آن تمام معترضان ساکت شدند ، که یعنی یا به ما هم بدهید یا به هیچکس ندهید و زمانی که خودرو جانبازان حرفش شد در همین سایت برای مثال همسر محترم جانبازی که اگر درست بیادم باشد حوالی 35 درصد آمدند گفتند جانبازی می شناسم که چندین بار حواله گرفته الان هم ... پس ما چی؟ که اصلا" و ابدا" ممکن نیست ، جانبازی با هر درصدی بتواند چندین حواله بگیرد! خب اگر نظر ما شرط باشد می گوئیم : حتما" شما و دیگران هم ذیحق هستید ، اما نه به قیمت تخریب دیگران.
حال زمانی که پس از حدود سه سال از عدم اجرای این قانون ، شبکه ملی ایثارگران آمد این کشتی به گل نشسته را بلند کرد و به آب انداخت اکنون یک هجمه وسیعی علیه کلیه تشکلهای ایثارگری به راه آفتاده ، که اصلا" معلوم نیست کی چی می خواد و مردم عادی هم بیرون از معرکه شاهد این نزاعها بین ایثارگران هستند و عده ای این وسط هر چه دلشان می خواهد از آب گل آلود ماهی سفید صید می کنند و خود ایثارگران نمی دانند ، چه حرمتهائی از کفشان می رود.
اگر بخو اهی از گروهی دیگر دفاع بکنید برای نمونه خودم ، چند سال پیش در زمان دولتهای سابق یک مطلب ، در همین سایت منتشر کردم و پیشنهاد دادم برای دفاع از جانبازان مظلوم زیر 25 درصد مسئولان راهکاری ترتیب بدهند ، که افرادی که با جعل مدرک و سند به کمیسیون پزشکی وارد می شوند ، بابت این کار مجازات سنگینی را متحمل بشوند ، که دیگر فردی به خود جرات چنین کاری را ندهد ، که در برابر جانبازان واقعی که فاقد مدرک اند راحت تر بتوانند به حق مشروع خود برسند ، اما در جوابم گفتند : آقا این حرف شما توهین به تمام جانبازان است و فلان و ... آخرش حرفم را پس گرفتم و گفتم خودتان مختارید و ... از سوی دیگر همین یکهفته پیش در آرایشگاه فردی آشنا می گفت : آقا من جانباز می شناسم داخل شهر تصادف کرد و رفت جانبازی گرفت ، ولی به من در خط مقدم ندادند. وقتی سئوال گردم الان چند درصدی گفت 22 درصد کمی هاج و واج شدم و دیگه چیزی نگفتم ، آخر بی انصاف نه 20 درصد نه 25 درصد بلکه 22 درصد؟ خب دروغ می گفت ، اما مردم عادی به راحتی باور می کنند.
تو این مملکت کسی واقعا" بفکر جانبازان و ایثارگران باشد نیست و بدتر اینکه خودمان هم به هم رحم نمی کنیم ، آری اصل موضوع همینه که تا وقتی خودمان به داد هم نرسیم هیچ احدی به ما نگاهی هم نمی کند و صرفا" در این بلبشو عده ای برای کسب رای 3 روز سال حامی ایثارگران می شوند و 362 سال روز سال ، علیه ایثارگران .
دوستان بیائید هوای هم را بیشتر داشته باشیم تا کمتر نزد مردم خوار شویم و نبینند پس از 35 سال از پایان جنگ به دنبال رانت های دولتی و بخاطرغنائم جنگی همچون عوارضی ، بلیط استخر و ... به جان هم آفتاده ایم

احسنت عمو مرتضی گل کارشناسی پیام دادید ماشاا... یک مورد دیگر هم این که بنیاد اگه به تنهایی توان رسیدگی نداره واز دولتی ها هم آبی گرم نمیشه از پتانسیل و توان ایثارگران توانمند برای حمایت بقیه که بقول بعضی معسر نام دارند استفاده کنند اما صدافسوس که مسئولانش رسالت اصلی بنیاد را امام رحمت ا... علیه رسیدگی به امور خانواده شهدا وایثارگران وبازماندگان آسیب دیده از جنگ بود را میدان سیاسی خود وپله ترقی دیدند برای دم انتخابات وبرای منافع شخصی .
همدلی یعنی اینکه خانواده معظم شهدا و جانبازان حالت اشتغال برای این همه تبعیض ناروا به بنیاد مناطق خود مراجعه و برای احقاق حق قانونی کمک معیشت جانبازان اعتراض کنند

کمک معیشت ایثارگران هم اکنون نصف مبلغ قانون مصوب پرداخت می شود ایا این عدالت است ؟
ایا این دولت محرومان است ؟
سکوت سایر جانبازان و خانواده شهدا در مقابل ظلم این ظلم بزرگ ، یعنی رضایت دادن به تبعیض و این برخلاف عدل الهی است
چیه دوباره چسبیدی به جانبازان ۷۰ درصد
فاش نیوز برات متاسفم
شماها از قاضی زاده بدترید با انتشار همچین مطالبی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi