شناسه خبر : 110386
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با پذیرش پیشنهاد آتش‌بس از سوی حماس

اسرائیل بازنده اصلی جنگ در غزه است

حماس این را به خوبی می داند که چه اسرائیل پیشنهادش را بپذیرد و چه نپذیرد در این نبرد پیروز است و در مقابل تاریخ و افکار عمومی جهان ابرو ی خود را گرو و به عنوان برگ برنده بر روی میز مذاکره گذاشته است...

فاش نیوز - در افسانه‌های کهن ایرانی آمده است که برای پایان دادن به جنگ بین ایران و توران، طرفین موافقت کردند که در هر جایی که تیر آرش کمانگیر قهرمان افسانه‌ای فرود آید همانجا مرز مورد توافق باشد.

حماس با پذیرفتن پیشنهاد آتش‌بس در غزه که سه‌مرحله‌ای و چهار هدف اساسی خروج اسرائیل از غزه، بازگشت آوارگان، ورود کمک‌های بین‌المللی انسان‌دوستانه و تبادل اسرای را شامل می‌شود و ضمانت اجرایی آن با آمریکاست، در حال حاضر توپ را در زمین اسرائیل انداخته است.
حماس این را می‌داند که با تمام توان و نیروی خود تیری را به سوی یک هدف نه چندان نزدیک و شفاف پرتاب کرده و به انتظار نتیجه آن خواهد نشست.
همانطور که آرش کمانگیر قهرمان اساطیری ایران نمی‌دانست دقیقا این تیر او در چه جایی فرود خواهد آمد. اما با فداکاری تمام، جان خود را بر سر این کار گذاشت. حماس این را به خوبی می‌داند که چه اسرائیل پیشنهادش را بپذیرد و چه نپذیرد در این نبرد و مقطع حساس در مقابل تاریخ و افکار عمومی جهان ابرو و حبثیت خود را  به عنوان برگ برنده بر روی میز مذاکره گذاشته است. اگر چه شرایط و وضعیت غزه اسفبار و بسیار دردناک است ولی مردم غزه چبز دیگری برای باختن و از دست دادن ندارند.
از سوی دیگر این اسرائیل است که حمایت افکار عمومی در کف خیابان را از دست داده است و ۹۰ روز قمار حمله به رفح را در داخل سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن باخته است و ادعاهایی مانند نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها از جمله آرزوهایی است که تاکنون بر باد رفته است.
سخن اینکه اسرائیل همانند گذشته در بلندمدت به پشتیبانی سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا محناج و وابسته است و این اهرمی برای فشار جهت پذیرفتن شرایط جدید در منطقه برای آتش‌بس است.
در داخل سرزمین های اشغالی نیز حکومت نتانیاهو، حمایت سیاسی صهیونیست‌ها را از دست داده است‌ و تظاهرات مستمر و روزانه ده‌هاهزار نفری در سرزمین‌های اشغالی موید این موضوع است.
در خارج از این چارچوب، اسرائیل احتیاج به بهبود و برقرای روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای سازشکار عرب از جمله عربستان دارد- که حلقه واسطه آن امریکا است- و بایدن نیز برای کسب اعتبار و جذب افکار عمومی داخلی برای انتخابات ریاست جمهوری به آن دل بسته است.
از سوی دیگر فشارهای نظامی حزب‌الله و مقاومت اسلامی عراق و یمن برخلاف جنگ‌های گذشته عرصه را بر رژیم اشغالگر قدس تنگ‌تر کرده است و به نطر می‌رسد در این جنگ، رژیم جعلی اسرائیل قافیه را به طور کامل باخته است.
سخن اینکه چه نتانیاهو پیشنهاد حماس را بپذیرد و چه نپذیرد در عرصه سیاسی اسرائیل، خاورمیانه و افکار عمومی جهان دیگر جایی ندارد و تبدیل به مهره سوخته‌ای برای حامی بزرگش امریکا شده است.

 حکومت بایدن که این روزها بد طوری در مخمصه افتاده است، بر خلاف ادعاهای خود در حمایت از دموکراسی و آزادی‌خواهی، به بدترین شکل ممکن با دانشجویان حامی آرمان فلسطین برخورد و آنها را سرکوب کرده است.
سخن آخر این که در حال حاضر اگر چه گفت و گو برای بر قراری آتش‌بس در غزه با حضور مصر و قطر و آمریکا در قاهره ادامه دارد و دورنمای روشنی از آینده فلسطینیان را نمی‌دهد و البته موضوع ایجاد دولت فلسطین هنوز در ابهام است. اما اعلام پذیرش شرایط آتش‌بس از سوی حماس، یک گام به جلو برای محور مقاومت و مردم فلسطن است.

|| م . معرفی

اینستاگرام
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی.اگر اسراییل اشتباه محاسباتی بکند و وارد غزه بشود خفت بار متحمل تلفات سنگینی می‌شود و گستره جنگ تا منطقه و فرا از آن خواهد کشید.امریکا از عواقب این عمل نابخردانه شأن خبر دارد ولی این خریتی را دولت نتانیاهو خواهد کرد رفح مساویست با جهان اسلام.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi