شناسه خبر : 110361
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حرمت ایثارگری را نگهداریم

فاش نیوز - پس از 35 سال از پایان جنگ، به دنبال رانت‌های دولتی و تقسیم غنائم جنگی به جان هم نیفتیم و هوای هم را بیشتر از گذشته داشته باشیم تا به حیثیت و عزتمان خدشه وارد نیاید.

اگر چه بارها در این خصوص مطلب نوشتم و دوستان قدیمی حتما" به یاد دارند که هلاک شدیم از بس فریاد کشیدیم: "دوستان ایثارگر بیائید با هم همدل باشیم و نگذاریم حرمت‌ها کمرنگ شده و خدایی نکرده از بین برود." اما ای کاش دوستان ایثارگر می‌دانستند اگر هوای همدیگر را داشتند امروز بسیاری از مشکلات به وجود آمده را نداشتند.

متاسفانه در سال‌های اخیر آنقدر این موضوع بیخ پیدا کرده است که عملا" ایثارگران در برابر هم قرار گرفته اند؛ که با دیدن این تیتر و مطلب انگار این زخم کهنه دوباره سرباز کرد.
برای مثال در قضیه خودرو در بین فوتبالیست‌ها همین رویه را شاهد بودیم؛ در یک برهه زمانی، فدراسیون‌های دیگر هم متقاضی حواله خودرو شدند که درنهایت دیوان عدالت اداری به موضوع وارد شد و قانون سهمیه را ابطال کرد. پس از آن تمام معترضان ساکت شدند که یعنی یا به ما هم بدهید یا به هیچکس ندهید.

زمانی که حرف واگذاری خودروی جانبازان مطرح شد، در همین پایگاه خبری برای مثال همسر محترم جانبازی -که اگر درست یادم باشد- حوالی 35 درصد است آمد و گفت: "جانبازی را می‌شناسم که چندین بار حواله گرفته است". الان هم ... پس ما چی؟ اگر چه اصلا" و ابدا" ممکن نیست که جانبازی با هر درصدی بتواند چندین حواله بگیرد! اگر نظر ما شرط باشد می گوئیم حتما" شما و دیگران ذیحق هستید، اما نه به قیمت تخریب دیگران.
حال زمانی که پس از حدود سه سال از عدم اجرای این قانون می‌گذرد، شبکه ملی ایثارگران این کشتی به گل نشسته را بلند کرد و به آب انداخت؛ هر چند که پس از آن هجمه وسیعی علیه کلیه تشکل‌های ایثارگری به راه آفتاد.

اصلا" هم معلوم نیست که آنها چه می‌خواهند. متاسفانه مردم عادی هم بیرون از معرکه شاهد این نزاع‌ها در بین ایثارگران هستند. عده‌ای این وسط هر چه دلشان می خواهد از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و خود ایثارگران هم بعضا نمی‌دانند چه حرمت‌هایی شکسته می شود.
 برای نمونه چند سال پیش در دوران دولت‌های سابق یک مطلب در همین پایگاه خبری منتشر کردم و پیشنهاد کردم تا برای دفاع از جانبازان مظلوم زیر 25 درصد مسئولان امر راهکاری ارائه دهند؛
تا بلکه افرادی که با جعل مدرک و سند به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوند، بابت این کار مجازات سنگینی را متحمل شوند و هر کسی به خود جرأت چنین کاری را ندهد. در مقابل، جانبازان واقعی که فاقد مدرک هستند راحت‌تر بتوانند به حق مشروع خود برسند.

اما در جوابم گفتند: آقا این حرف شما توهین به قاطبه جانبازان است و... آخرش هم حرف خودم را پس گرفتم و گفتم خودتان مختارید.

 از طرف دیگر همین یک هفته پیش فردی آشنا می‌گفت، من جانبازی را می‌شناسم که داخل شهر تصادف کرد و رفت مدرک جانبازی گرفت، ولی به من که در خط مقدم مجروح شده بودم ندادند. وقتی سئوال کردم الان چند درصد هستید، گفت 22 درصد! کمی هاج و واج ماندم و دیگر چیزی نگفتم. آخر بی‌انصاف نه 20 درصد نه 25 درصد، بلکه 22 درصد؟! خب دروغ می‌گفت. اما مردم عادی به راحتی آن را باور می‌کنند.
متاسفانه در این مملکت کسی که واقعا" به فکر جانبازان و ایثارگران باشد سخت پیدا می شود و بدتر اینکه خودمان هم به هم رحم نمی‌کنیم.

 آری اصل موضوع همین است که تا وقتی خودمان به داد هم نرسیم، هیچ کسی به داد ما نخواهد رسید و صرفا" در این بلبشو عده‌ای برای کسب رأی و اعتبار به دروغ حامی ایثارگران می‌شوند و بقیه سال را علیه ایثارگران حرف می‌زنند.
سخن آخر اینکه دوستان، بیائید هوای هم را بیشتر از گذشته داشته باشیم تا کمتر نزد مردم خوار و حفیف شویم و پس از 35 سال از پایان جنگ به دنبال رانت های دولتی و بخاطر غنائم جنگی، همچون عوارضی، بلیط استخر و ... به جان هم نیفتیم!

|| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
سلام ، با تشکر از دوست عزیز هر جانبازی با هر درصد حق دارد نظر موافق یا مخالف داشته باشد و کسی نمی تواند بگوید باید نظر جانبازان چنین و چنان باشد.
البته تخلفات گسترده در بنیاد و بهداشت و درمان ارتش وجود دارد کسی نمی تواند انکار کند. در مجلس آقای لاریجانی پروژه تحقیق و تفحص از بنیاد انجام شد اما آقای لاریجانی اجازه طرح در صحن نداد و مسکوت مانده است هر چند نماینده مجلس که در تحقیق و تفحص حضور داشت گفت اگر مردم از فساد مطلع شوند شوکه خواهند شد. یک کارمند بنیاد را میشناسم که خودش اعتراف کرد سه مرتبه وام مسکن گرفته و بخشیده شده است یا مواردی که بطور تک پرداخت با اجازه رییس بنیاد پرداخت میشود.
در بهداشت و درمان ارتش دارای سه پرونده قطور مدارک پزشکی بودم اما وقت کمیسیون با یک پرونده با چند برگ مواجه شدم وقتی از مسئول اسناد پزشکی سوال کردم گفت مدارک شما را در پرونده فامیل خودشان استفاده کردند بنابراین درصدم بدون مدرک تعیین شد که خیلی کاهش داشت.
خلاصه در دولتهای مختلف تخلفات زیادی صورت گرفته و هیچکس نمی تواند بگوید مسئولان کاملا پاک دست هستند.
سلام بخداراست میگویندبرادرعزیزاین چه کاری هست که ماانجام می‌دهیم میگیم یاماهم هستیم یامیزنیم زیرمیزاخه این چه حرفیه عزیزمن هرکسی که درصدبیشتری داره بایددراولویت باشه که انصافا هم همینطورهست ولی شایدکسانی هم باشندکه زیرسبیلی ردبشن ولی قاطبه ایثارگران از۷خان رستم گذشتندتادرصدگرفتنددرست هست درشهرماهم هستندکسانی که درجبهه جانباز نشدندولی رفتندصورت صانحه درست کردندولی عده این آدمهاکم هست جانبازی که ۷۰درصدجانبازی داره که نبایدبه اون حسودی کرد.برای یک خودرو بنده خدا الان حدود۴۵سال هست که نه میتونه راه بره ونه میتونه درست بشینه ونه میتونه راحت بخوابه وخیلی های کارهای دیگه اگه خواستندیه خودرویی برای راحترترددکردن این جانباز عزیزبدهندجانبازان دیگه که درصدکمتری دارندنبایدبه اوحسودی کنند بایدعرض شودکه فکرنکنم جانبازان حقیقی به اون جانبازان اعتراضی کننداونهاکه اعتراض میکنندهمون هایی هستندکه گفتیم اونهاتونستندبانامردی وبه ظاهرزرنگی صورت سانحه درست کنندبنده جانباز زیر۵۰درصدهستم وباورکنیدکه هیچ موقع نمیتونم خودم راجای یه جانباز۷۰درصدبزارم چون مشکلات جانبازان بالای ۷۰درصدبیش ازجانبازان دیگه هست که واقعاادم خجالت میکشه وقتی که به مشکلات فراوان آنهانگاه میکنه آدم شرمنده میشه وقتی که میبینه بایدبیشترکارهای اونهاراهمسران آنهاانجام میده این دیگه گفتن داره اگه دولت بخوادیه خودرویی به این عزیزان بدهدوماجلوی پایشان سنگ اندازی کنیم واقعاکه خیلی نامردی هست بایدادم خودش وهمسرش راجای جانباز۷۰درصدبزاره تااون موقع ببینه چقدرزندگی برایش سخت هست درست هست بایدهوای هم راداشته باشیم اگه ایثارگرهستیم
سلام و خسته نباشید بنده موج گرفتگی خود را بعد 35 سال موفق شدم از سپاه و کمیسیون ان تاییده بگیرم ولی کمیسیون بنیاد مدارک اصل و کلیه مدارک درمانی را می خواهد خوب اگر داشتم و می دانستم روزی برای اثبات ایثارگری لازم است حتما نگه می داشتم در ضمن من برای کمک به فرزندان برای قبولی دانشگاه می خواستم که بازهم شرمنده شدم.در بازه مطالب شما بنده هم سراغ دارم که جبهه نرفته جانباز است و فقط ارتباط و غیره است وای بر ما که توان گرفتن حق خانواده خود را نداریم.
درسته . من هم پدرم معسر جانباز زیر ۲۵ هست و سنش بالا رفته توان کار کردن نداره بیمه هم نداره الان ، برای قبولی دانشگاه کمک خواستیم ولی به ما گفتن سهم زیر ۲۵ ها کمه ، حالا اون ۷۰ درصد و ۲۵ درصد سهم برابر دارند در کنکور اما ما ۲۰ درصد جزو اینها نباید باشیم؟ خداییش ظلمه مگر جای کسی تنگ می شد؟ هر کس حقش بود قبولی می گرفت ولی بنیاد فقط شده رانت و فساد کسایی هستن که درصد ۲۵ گرفتند ولی الان درصد بگیرند کمتر می شوند بماند که بحث گذاشتن مرز درصد ۲۵ در خیلی قانونها حقه کثیف برای سواستفاده بعضی خودی هاس ، ... جانباز می شناسم الحمدلله وضع مالی خوب ، سهمیه دارند، پول دانشگاه ازاد دارند اما بنیاد پرداخت میکند ، فقط ترکش داشته شاعل پست خوب حقوق خوب ، وام مسکن گرفته با اینکه خونه داشت ، اما پدر بنده اعصاب و روان زیر ۲۵ ، بیکار ، فرسوده ، ..... بقیش را نگم بهتره ، اگر نه مرز ۲۵ هر جا لازم نبود قرار داده شود اگر علت را بپرسید دلیلی ندارند فقط به مسکوت ماندن هدایت می کنند که ماست مالی شود نه دنبال ماشین بودیم نه زرنگی نه وام مسکن یک خونه کلنگی ، خدا بزرگه ، اما وقتی هم رزم به هم رزم خودش رحم نمی کند و همه چی را برای خودشان میخواهند اینجا دل ادم می سوزد بالاخره خدای ما هم بزرگه
دوستان عزیز با تشکر از نظرات شما در این مطلب ، بنده یک اشاره‌ای به جانبازنماها نمودم که با جعل سند درصد گرفتند ، لطفاً سر این موضوع زیاد مانور ندهید ، چرا که احتمالاً دوستان جانباز زیادی وجود دارند ، که هر کدام افرادی از این جانبازنماها را می‌شناسند و اگر خودمان بخواهیم سر این سوژه زیاد مانور دهیم هجمه‌ای علیه تمام جانبازان به راه می آفتد و مردم عادی نیز به این سوژه‌ها خیره می‌شود و مشروعیت کلیه جانبازان واقعی نیز زیر سوال می‌رود.
پس خواهشاً به همین مقدار کفایت کنید و بیشتر از این در این موضوع تمرکز نکنید.
با سپاس و تشکر
اقای قنبری وفا . عرض سلام جانباز محترم . نمیدانم دست شما جایی می رسد یانه ، اما اگر می توانید کا ری انجام دهید لطف کنید صدای ما را به گوش نماینده و مجمع ها و گروه های ایثارگری برسانید که صحبتی کنند در مجلس فکری به حال ادامه ی تبدیل وضعیت نیروهای طرحی بهداشت و درمان کنند ، سال ۹۹ که تمام شد دیگر بقیه نیروهای جدید را رها کردند فرزندان ایثارگر الان سرگردان هستند ، و قانون در کمال تعجب و ناجوانمردی ناگهانی لغو شد ! خواهش دارم اگر دستتان جایی می رسد کمک کنید . اجرتان با امام حسین .
فرزند عزیزم شرمنده ام که نوشته‌ات را پس از یک هفته دیدم و اگر جوابی ندادم به حساب بی‌تفاوتی من نذار. برای من تمام فرزندان جانبازان با هر درصدی عزیز هستند مانند فرزند خودم ، اکنون مدتی است به خاطر کمبود دارو دچار اختلال شدید در خواب شبانه هستم نمی‌توانم برای نوشتن مطلب تمرکز کنم ، امیدوارم مجلس و دولت بتوانند هر چه زودترمشکلات تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر شهید و جانباز را حل کند.
من فقط فعلاً می‌توانم دعاگو باشم و از شما و دوستان تقاضا دارم بنده حقیر را دعا کنید تا بتوانم مانند گذشته از دوستان و فرزندان ایثارگر دفاع کنم حقیر را ببخشید. شرمنده
باسلام واحترام خدمت عموی مهربان
یا من اسمه دواءوذکره الشفا ...
الابذکرا... تطمئن القلوب
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi