شناسه خبر : 109836
سه شنبه 28 فروردين 1403 , 16:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معافیت فرزندان ایثارگر و نحوه تلفیق

فاش نیوز - ۱- به ازای هر ۲۴ ماه اسارت آزادگان و هر ۲۵%جانبازی و هر ۳۰ ماه سابقه حضور درجبهه رزمندگان یکی از فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف است.

۱- به ازای هر ۲۴ ماه اسارت آزادگان و هر ۲۵%جانبازی و هر ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه‌ی رزمندگان، یکی از فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف است.

۲- استفاده فرزند ایثارگران از امتیازات منطقه محدودیت نداشته و متناسب با امتیازات فرزندان ایثارگران می‌توانند از خدمت دوره ضرورت معاف شوند.

مثال: فرد ایثارگر که دارای ۶۰ ماه حضور در جبهه، مدت ۵۰ ماه سابقه آزادگی و ۶۰% جانبازی درصورت داشتن فرزندان متعدد ۶ فرزند وی بشرح زیر ازخدمت معاف خواهندشد:

(الف)- تعداد ۲ فرزند به دلیل ۶۰ ماه حضور در جبهه
(ب)- تعداد ۲ فرزند بدلیل دارا بودن حداقل ۴۸ ماه آزادگی
(ج)- تعداد ۲ فرزند به دلیل دارا بودن حداقل ۵۰% جانبازی

۳- این معافیت صرفا برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده و شامل برادران آنها نمی‌گردد.

۴- ایثارگرانی که فرزند آنان برابر مصوبه مقام معظم فرماندهی کل قوا یا قانون ماده واحده در سال های گذشته و با مقررات زمان رسیدگی ازمعافیت های مربوط به ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان استفاده نموده اند در صورت دارابودن سوابق بیشتر از امتیازات استفاده شده به شرطی که باقیمانده هرکدام از امتیازات به تنهایی به حد نصاب معافیت برسد می‌توانند برای فرزند و یا فرزندان دیگر خود تقاضای معافیت کنند.

مثال: رزمنده ای که دارای ۱۱۵ ماه سابقه حضور در جبهه می‌باشد بر اساس ضوابط قبلی ۲ فرزندخود را معاف کرده فرزند سوم به لحاظ مازاد سابقه جبهه از ۶۰ تا ۹۰ ماه از خدمت معاف و برای ۲۵ ماه سابقه باقی‌مانده حضور در جبهه برای فرزند چهارم امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

۵- آزادگان وجانبازانی که بر اساس ضوابط ومقررات گذشته به دلیل نداشتن فرزند ذکور و یا صغیر بودن آن، برادران آنان از امتیاز استفاده کرده و از خدمت معاف شده اند در صورتی که مدت اسارت و در صد جانبازی آنان به ترتیب بیش از ۴۸ ماه و ۵۰% باشد حسب مورد یک فرزند یا فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می‌گردد.

مثال: آزادگانی که دارای ۸۰ ماه سابقه اسارت بوده که به دلیل صغیر بودن فرزند، برادرش از خدمت معاف شده به سبب ۵۶ ماه مازاد سابقه اسارت ۲ فرزند وی نیز می‌توانند از خدمت دوره ضرورت معاف شوند.

۶- ایثارگرانی که سابقه جبهه آزادگی یا جانبازی آنان به تنهایی منجر به معافیت فرزندانشان نشود در صورتی که تجمیع اعداد و یا تمامی عوامل مذکور به عدد ۳۰ و بیشتر برسد تنها می توانند یک فرزند خود را از دوره ضرورت معاف نمایند.

۷- آن دسته از ایثارگران نیروهای مسلح که در گذشته براساس ضوابط جاری در قالب تلفیق جانبازی و جبهه فرزند یا فرزندان را معاف کرده باشند و سپس درصد جانبازی آنان توسط بنیاد شهید ثبت و تایید شده باشد نمی تواند برای بار دوم و به سبب جانبازی صادره از بنیاد شهید در خواست امتیاز نماید، مگر آن دسته از جانبازانی که درصدجانبازی تائید شده توسط بنیاد شهید بیش از حد نصاب یک فرزند باشد.

مثال ۱- رزمنده ای که با ۲۰% جانبازی نیروهای مسلح و ۴۵ ماه سابقه حضور در جبهه بصورت تلفیقی ۲ فرزند خود را معاف کرده به سبب جانبازی صادره ار بنباد شهید نمی توان برای فرزند سوم وی دریافت معافیت کرد، مگر آنکه درصد جانباری وی توسط بنیاد شهید ۵۰% بالاتر تعیین گردد.

مثال ۲- رزمنده ای که دارای ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه بوده و در سال گذشته به سبب آنکه  حد نصاب معافیت فرزند به سبب حضور درجبهه بیش از ۳۰ ماه بوده، یا سابقه ۲۰% جانبازی صادره از نیروهای مسلح یک فرزند خود را در قالب تلفیق معاف کرده است، چنانچه این رزمنده به عنوان جانبار ۲۵% معرفی گردد هر چند که درگذشته از جانبازی به صورت تلفیقی استفاده کرده چون حدنصاب حضور در جبهه وی به ۳۰ ماه کاهش یافته لذا بهره مندی فرزند دوم از معافیت ۲۵% جانبازی صادره از بنیاد شهید بلامانع خواهدبود.

۸- آن دسته از مشمولانی که والدین آنها هر دو ایثارگر هستند در صورتی که امتیاز ایثارگری آنان به تنهایی به حدنصاب معافیت یک فرزند نرسد ازحاصل جمع امتیازات آنان برای معافیت بلامانع خواهد بود.

|| برگرفته از فضای مجازی

اینستاگرام
سلام خوبی من ۲۵ ماه راننده سنگین تانکر آب بودم خط مقدم ساعت ۳ صبح یادش بخیر بودم فرمانده کل نیروهای مسلح ۱۵ درصد بند الف ماده ۱۰۸ ارتش دادن ۸۶ و۲۹ دی ۴۰۱ کمیسیون ۱۲۰ بنیاد رفتم میگن سیگار لطفا کمکم کنید مدارک کامل پرونده بیمارستان ۶۰ روز در بخش عفونی بستری بودم
برای معافیت سن استخدام فرزندان جانباز زیر ۲۵ هم حرفی بزنید خواهش میکنم مجلس پیگیر بشود
جانباز زیر بیست و پنج درصد یعنی غریبه و جالب است که هم قطاران ماهم طرفدار این جماعت هستند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi