شناسه خبر : 108349
یکشنبه 22 بهمن 1402 , 16:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی؛

حضور جانبازان، زیباترین حضور جشن انقلاب

جای حاج قاسم خالی اما نام او زنده بود و پیروان حقیقی او یعنی جانبازان، جای او را در جشن انقلاب سبز نگه داشته بودند...

فاش نیوز - باز هم جانبازان به ویژه جانبازان نخاعی در میان حماسه آفرینی مردم خوش درخشیدند.

شاید با وجود ده ها گله و حرف و حدیث درمیان مردم که از تورم و شرایط سخت اقتصادی گله ها در کوچه و بازار نقل می کنند و فشارهای آن ور آبی ها جهت خالی کردن دل مردم و سیاه نمایی نسبت به نظام، کسی فکرش را هم نمی کرد که در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم بصیر و ولایت مدار پایتخت چنین حضور پررنگ و روح بخش و اثرگذاری را رقم بزنند.
در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که زمان زیادی از حادثه اغتشاشات و حتی بمب گذاری در روز سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان نگذشته، شاید خیلی بددلان نسبت به انقلاب، انتظار داشتند که حضور کمرنگ تری را در راهپیمایی شاهد باشند.
اما از آنجایی که به قول حضرت امام خمینی(ره)، خدا و شهدا پشت کشور و انقلاب ما هستند، مردم غیور و بابصیرت تهران همزمان با آغاز ماه مبارک شعبان المکرم از ساعات آغازین امروز یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، در مسیرهای اعلام شده راهپیمایی حضور یافتند و به ویژه مسیر اصلی یعنی خیابان انقلاب، از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی، مملو از جمعیت مردم پرنشاط تهران بود.
خانواده ها و دوستان با بگو و بخند و روحیه ای شاد، بادکنک و پرچم ایران در دست، شانه به شانه هم حرکت می کردند و از هر قشری، از جوان تا میر، مرد و زن و با تیپ های مختلف برای حمایت از انقلاب اسلامیمان آمده بودند.

در برخی قسمت های خیابان، مردم از روی نام و پرچم امریکا و اسرائیل ملعون رد می شدند و شعار مرگ بر ظالمان عالم را طنین انداز می کردند.
همچون سال های گذشته، ایستگاه ها و غرفه های فرهنگی در تمام مسیر خیابان انقلاب، برپا بود و با ارائه انواع خدمات فرهنگی همچون اجرا، سرود و مسابقه، نقاشی و خدمات گوناگون در خدمت راهپیمایان بودند.

و یکی از زیبایی هایی های امروز خیابان انقلاب و چهره برتر امروز، تصویر روی ماه حاج قاسم بود که در جای جای جنعیت در دستان مردم دیده میشد و گویا بیش از همه مردم، او بود که در این راهپیمایی شرکت می کرد.

در میان همه این شور و نشاط های دوست داشتنی در میان چهره های مردم، نقاط نورانی تری در میان خیل جمعیت به چشم می خوردند که توجه تمامی حضار را به خود جلب می کردند.
جانبازان... به ویژه جانبازان عاشق و ایثارگر ویلچرنشین تهران... آنان که شاید هیچ کس به اندازه آنها رنج پیروزی و حفظ این انقلاب را نکشیده و هیچ کس به اندازه آنها حق طلبکار بودن از این آب و خاک را ندارد، بامعرفت همچون هر سال خورشیدگونه... روشنی بخش و روشنگرانه در راهپیمایی حضور پیدا کرده بودند.

آنانی که از آسایشگاه ها و منازلشان با وجود سختی نشستن بر ویلچر در برخی قسمت های مسیر دیده می شدند و تا آخر مراسم، در مکان های تعیین شده استقرار جانبازان حضور گرمشان را از سرمای روز بیست و دوم بهمن، دریغ نکردند.
حضور و حرکت جانبازان، بی شک یکی از تاثیرگذارترین حضورهای ابن راهپیمایی بود. چرا که دلگرمی بود برای آنان که کمی از سختی ها خسته شده اند، یا کسانی که تهاجم فرهنگی یا تحریک آن طرف آبی ها دلسردشان کرده یا حتی مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران و انقلاب که خیال می کنند همه مردم را دلسرد کرده اند.
مردم به این جان های نثارشده اما استوار، با نگاه های قدردان می نگریستند و از شرم کوچکی خودمان در برابر این سروقامتان بر چرخ نشسته، متواضعانه اشک می ریختند.
 
همچون سال های قبل، بسیاری با دیدن جمع جانبازان که متشکل از انواع مجروحیت ها همچون نخاعی، قطع پا، شیمیایی و بصیر بود،  به سوی آنها آمده و گل های عشق و ارادت را بر سر آنان می پاشیدند.

جشن چهل و پنج سالگی انقلاب، امروز هم با جای خالی حاج قاسم و نام زنده او و حضور گرم مردم و حضور مهمانان ویژه انقلاب و بامعرفت ترین دوستان و دلدادگان این کشور یعنی جانبازان، برگزار شد...
 تا بماند وطن
تا بماند ایران و ایرانی...
پایدار و سربلند....

 

گزارش و عکس از شهیدگمنام

 

تصاویری که مشاهده می کنید، گوشه هایی از زیبایی این شور و حضور است.

اینستاگرام
درود بر ملت غیور و همیشه در صحنه انقلاب و جانبازان و ایثارگران که هر جا احساس وظیفه برای دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کنند همانند دوران دفاع مقدس در صحنه حاضر میشوند با همه مشکلات جسمانی که دارند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi