شناسه خبر : 108391
دوشنبه 23 بهمن 1402 , 17:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در آستانه روز جانباز

مثل شهدا

بسیاری از افراد برای اثبات وفاداریشان به ولایت، باید سخنی بگویند و یا عملی انجام دهند. اما جانباز با جانبازی‌اش، بی‌نیاز از گفتن یا اقدام جدید است. صِرفِ حضورش و ادامه حیاتش...

فاش نیوز - جانبازی از مصادیق بارز زندگی پس از زندگی است. اصل گذشت، پشت کردن به دنیا و راهی جبهه حق علیه باطل شدن است و با این معیار همه اقشار ایثارگران(شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان) از مصادیق این گونه گذشت‌ها هستند. اما جانبازان با حضور در جبهه و مجروحیت، توشه‌ای هم از میدان به شهر و خانه می‌آورند؛ توشه‌ای که می‌تواند ذخیره و سوخت بقیه عمر باشد که بتواند رزمنده جانباز را در عرصه ایثار نگه دارد و دل او را در گرو دوستان شهیدش قرار دهد و او را از مصادیق «و منهم من ینتظر» مقرر کند و در حرم الهی و جوار و همسایه صفات جمال خداوند جای دهد، مثل شهدا.

جانباز یک بار و بعضاً چند بار امتحان خود را در میدان نبرد پس داده است و اثبات کرده است که برای اهدای جان و معامله با خداوند آماده است. او نه تنها تا مرز شهادت، بعضاً قدمهایی هم در آن سوی این جهان برمی‌دارد و باز می‌گردد.

بسیاری از افراد برای اثبات وفاداریشان به ولایت، باید سخنی بگویند و یا عملی انجام دهند. اما جانباز با جانبازی‌اش، بی‌نیاز از گفتن یا اقدام جدید است. صِرفِ حضورش و ادامه حیاتش، ولایتمداری او و دعوت او از دیگران به سوی ولایت مداری است. آن هم دعوتی با جان و از جان برای دفاعی جانانه.

پس بی دلیل نیست که جانبازان خود را رهرو سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام می دانند و اسوه عملی را در این راهرَوی قمر بنی هاشم عباس بن علی علیه السلام معرفی می‌نمایند.

سوم، چهارم و پنجم شعبان ایام ولادتِ الگوهای مبارزه، ایثار، شهادت و مقاومت بر امت ولایتمدار ایثارگر ایران اسلامی مبارک باد. ان شاءالله که در صحرای محشر و پیشگاه عدالت الهی شرمنده این اولیای بزرگ الهی نباشیم.

|| مجتبی رحماندوست

اینستاگرام
با سلام و تبریک و تهنیت به مناسبت روز خجسته جانباز.

درود بسیار عالی بود .
سلام استاد رحمان دوست ،جانباز فرهیخته و شاعر توانا و سر افراز دفاع ۸ ساله روزتان مبارک باد .
.

بسیار زیبا بود .
درود بر رزمندگان .
سلام بر شهیدان .
ای کاش در این اعیاد عزیز شعبان یاد جانبازان به رحمت خدا رفته را زنده نگهداریم وبا تقدیر از خانواده آن عزیزان کار کوچک جهت خشنودی روح آن عزیزان به رحمت خدا رفته و خشنودی خانواده های آنان انجام دهیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi