شناسه خبر : 110079
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حزب‌الله لبنان کارنامه جنگی‌اش را منتشر کرد؛ ۱۶۳۷ عملیات ضدصهیونیستی در ۲۰۰ روز

فاش نیوز - حزب‌الله لبنان کارنامه 200 روزه نبرد خود با رژیم آپارتاید اسرائیل را منتشر کرده است که در آن به 1637 عملیات خود علیه مواضع مختلف صهیونیست‌ها اشاره می‌کند.
حزب‌الله لبنان، که از 16 مهر (فردای عملیات طوفان‌الاقصی حماس علیه اسرائیل و آغاز کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیست) وارد یک نبرد مرزی شدید- عمدتا در عمق 10 کیلومتری- با رژیم آپارتاید اسرائیل شده است، آمار جدیدی از حملات و عملیات‌های خود را منتشر کرده است. طبق کارنامه جدید این شاخه قدرتمند از جنبش مقاومت، حزب‌الله طی نبرد 200 روزه خود با رژیم آپارتاید اسرائیل 1637 عملیات علیه مواضع مختلف صهیونیست‌ها انجام داده است. حزب‌الله لبنان در 1404 عملیات پایگاه‌ها، پادگان‌ها و تجمعات نظامیان اسرائیل را در نوار مرزی تا عمق 10 کیلومتری اراضی اشغالی هدف قرار داده و در 182 عملیات نیز محل استقرار نظامیان صهیونیست را در داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین هدف قرار داده است. همچنین حزب‌الله در 52 عملیات هوائی اهداف مختلف را با موشک‌ها (پهپادهای انتحاری و...) و نیز در جنگ الکترونیک مورد هدف قرار داده است. صهیونیست‌ها از ترس تبعاتی که می‌تواند داشته باشد، هرگز آمار واقعی خسارات و تلفات خود در جریان حملات حزب‌الله لبنان را منتشر نکرده‌اند. این رویکرد در جنگ غزه نیز صادق است. از جمله تبعات اعلام اعداد واقعی خسارات و تلفات این رژیم، تشدید مهاجرت معکوس و فاش شدن قدرت پوشالی این رژیم است.
حمله به غیرنظامیان لبنانی
رسانه‌های لبنانی اما روز سه‌شنبه گزارش کردند رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی در شهرک حانین لبنان مرتکب شده و دو شهروند لبنانی در حمله این رژیم به منزل‌شان کشته و ۶ تن دیگر زخمی شده‌اند و از طرفی خانه آنها هم ویران شده است. این عملیات واکنش تند حزب‌الله را به دنبال داشت. مقاومت لبنان دیروز در بیانیه‌های جداگانه‌ای مجموعه عملیات دیروز خود را اعلام کرد و در آخرین بیانیه‌اش گفت: «در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور در نوار غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه روستاهای جنوبی و منازل غیرنظامیان به‌ویژه جنایت هولناک شهر حانین که منجر به شهادت و مجروح شدن چند غیرنظامی شد، مبارزان مقاومت امروز تجمع سربازان دشمن را در حرش نطوعه با سلاح مناسب هدف قرار دادند.» مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور در نوار غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه روستاهای جنوبی و منازل غیرنظامیان به‌ویژه جنایت هولناک شهر حانین که منجر به شهادت و مجروح شدن چند غیرنظامی شد، مبارزان مقاومت شهرک شومیرا را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.»
همچنین حزب‌الله لبنان پیش‌تر گفته بود پایگاه «الراهب» را با توپخانه هدف قرار داده است. جنبش حزب‌الله همچنین اعلام کرد که مبارزان مقاومت دیروز ساختمانی را در شهرک آویویم با سلاح مناسب هدف قرار دادند که سربازان دشمن صهیونیستی در آن بودند. این حمله منجر به کشته و زخمی شدن این سربازان شده است. از طرف دیگر، به نقل از الجزیره، منابعی اعلام کردند آژیرهای هشدار در کریات شمونا و شهرک‌هایی در اصبع الجلیل به دلیل نفوذ پهپاد به صدا درآمده‌اند. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.
حزب‌الله کدام عملیات‌ها‌ را تحمل نمی‌کند؟
در پی این حملات یک روزنامه عبری‌زبان نوشت که حزب‌الله لبنان به حملاتی که در آنها غیرنظامیان لبنانی آسیب می‌بینند، پاسخ شدیدتری می‌دهد. روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «حزب‌الله لبنان بارها در طول جنگ این مسئله را روشن کرده که هرگز با آزاری که به غیرنظامیان می‌رسد، مسامحه نخواهد کرد.» آحارونوت ادامه داد در اکثر مواقع پاسخ حزب‌الله به اسرائیل در مورد تحولاتی که در آنها غیرنظامیان لبنانی آسیب می‌بینند، شدیدتر بوده است.
وقوع حادثه دریایی در خلیج عدن
خبر دیگر آنکه آژانس امنیت دریایی «امبری» دیروز
- چهارشنبه- از وقوع حادثه امنیتی در خلیج عدن خبر داد. به گزارش ایسنا، الجزیره به نقل از این آژانس امنیتی انگلیس گزارش داد: ما از یک حادثه امنیتی در خلیج عدن در جنوب غرب شهر عدن مطلع شدیم. این حادثه امنیتی در حالی است که سازمان تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد گزارشی از وقوع حادثه امنیتی در ۷۲ مایلی دریایی جنوب‌شرق بندر جیبوتی دریافت کرده است. جزئیات زیادی از این خبر تا لحظه تنظیم این گزارش منتشر نشده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi