شناسه خبر : 109576
شنبه 08 ارديبهشت 1403 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این ادغام به چه دردی خورد؟

فاش نیوز - بنده جانباز ۴۵درصدجنگ تحمیلی هستم. از زمانی که بنیاد جانبازان با بنیادشهید ادغام شد، باور کنید که در این بین هم به جانبازان خیلی سخت گذشت و هم به خانواده معظم شهدا. چون یه عده فکر می کردند که یه کم بیشتر دارند به جانبازان می رسند و یه عده هم فکر می کردند دارند به خانواده شهدا بیشتر می رسند که باور کنید ما جانبازان جنگ تحمیلی چون خودمان همسنگران شهدا بودیم، اصلا به اینطور صحبت ها اصلا گوش نمی‌دادیم و هرکسی هم که می خواست بین خانواده شهدا و ایثارگران اختلاف بیندازه، ما ایثارگران به طور کلی با آنها برخورد می کردیم.

ولی میخوام به اصل قضیه بپردازم که از موقع ادغام به هردو طرف ظلم شد. به نظرما نباید از اول از هم جدا می کردند ولی وقتی که ازهم این جدامون کردند، نباید دوباره ادغام می کردند. پس ببینید یه دستی توی کار بوده تاهمیشه یه کاری که اصلابه نفع هیچ کدوم نیست و نباید این کار را می کردند ولی باور کنید که هیچ موقع ازخانواده شهدا وایثارگران تحقیق نمی کنندکه آیاشماهم راضی به این کار هستید؟ فقط زمانی که این اتفاق میفته دردسرش برای خانواده شهدا وایثارگران هست. چرااصلا ماراضی نبودیم که ادغام بشیم چون هراداره ای که هرچه ازنظراندازه و حجم کوچیکتر باشه امکانات و رسیدگی راحت تر وبیشتر هست.

باورکنیدکه مسئولین بخاطر کم کاری این کارهارا می کنند که بیشتربه خودشون چیزی برسه. مگه چه ایرادی داشت که بنیاد جانبازان مستقل ازبنیاد شهید باشه؟ مگه امکانات بنیاد مستضعفان باجانبازان یکی نبود و روی هم بیشترهم به جانبازان رسیدگی میشد وبنیادشهیدهم مخصوص خانواده شهدا میشد. خب به اصل مطلب می رسیم که بنیادشهید و امورایثارگران چقدر زیرمجموعه اقتصادی مثل کوثر و یا بهتر بگوییم هتل ها استخرها و یاخیلی از کارخانجات وشرکت های بزرگ که باور کنید از سیمان گرفته تا نیروگاه ویاکشاورزی و دامداری ومرغ داری و یاخیلی های دیگه! آخه یکی نیست که جواب بده که در این چندین سال چقدر از سود اینهابه جیب خانواده شهدا و ایثارگران ریخته شده است!

باورکنید تازه ازبودجه ای که دولت ومجلس برای دارو ودرمان ومعیشت خانواده شهدا وایثارگران درنظر میگرفت، بیشترشون را به خاطر ضرراین شرکت‌ها به جیب مدیران این شرکت ها ریختند. خدایا ما شکایتمان رابه کی ببریم؟ والله من از سال ۶۱جانباز شدم. در این چهل و چندسال ندیدم یه ریال به من بدهندو بگویند این ازسود کاراقتصادی بنیادشهید و امور ایثارگران هست. تازه وقت هایی شده که در رسانه ها شنیدیم که فلان شرکت زیرنظربنیادشهید وامورایثارگران ورشکست شده باید بنیادشهید ضرر و زیان این شرکت ها را پرداخت کند. خاک برسر مدیری که بخواد از حق فرزندان شهدا وایثارگران ارتزاق کنه. نمیدونم چطوره که هیچ کسی هم ازاین بندگان خدا خانواده شهدا وایثارگران حمایت نمیکنه!

باورکنید در زبان چرا ولی در عمل خیلی ازمسئولین مملکتی هم طرف اون مدیر را می گیرند. چون ما ندیدیم اونهایی که از حق خانواده شهدا وایثارگران خوردند، یک روزی محاکمه بشوند وهر روز هم گردن کلفت ترشدند وبه ریش ماایثارگران خندیدند ورفتندخارج برای خودشون تفریح های آنچنانی کردند. بانک دی تاحالا چند بار به مرز ورشکستگی رسیده و بیمه دی هم همینطور.

وقتی یه کمی سود می کنند میگی پس چرابه خانواده شهدا و ایثارگران رسیدگی نمی کنید در جواب با پررویی میگن ما بخش خصوصی هستیم ولی موقع ورشکست شدن میگن وضعیت اقتصادی خرابه و ما بخش دولتی هستیم. خب خودشون هم میدونند که دستشون با مدیران یکی هست و اونها به خاطر خودشون هم شده از بودجه ایثارگران به اونها کمک می کنند، این هست وضعیت بنیادشهید و امور ایثارگران!

باور کنیدکه صددرصد به ضرر ایثارگران هست. خدا میداند اصلا به خاطر پول و یا کمک نکردن به خانواده شهدا و ایثارگران نیست فقط میخوام به استحضار مردم عزیز برسانم که بدونند در این سازمان مظلوم چه میگذره و یا چه کسانی به این عزیزان دارند ظلم می کنند بخصوص در این چند سال اخیر که آقای قاضی‌زاده رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران شده است باور کنید خیانت ها چند برابر شده و میخوان با زبان بازی همه را بازی بدهند.

اینستاگرام
حرف‌های این برادر جانباز عین واقعیته من خودم ۴۰ ساله جانبازهستم هم بنیاد شهید اول هم بنیاد مستضعفان و جانبازان و هم بنیاد شهید و امور ایثارگران را به عینه دیدم.
در خصوص بنیاد جانبازان بزرگترین تفاوت آن با بنیاد شهید فعلی این بود که بنیاد جانبازان سرشار از منابع بوده و به هیچ اعتبار و بودجه دولتی وابسته نبود و از لحاظ نقدینگی آنقدر غنی بود که هرچه اراده می‌کرد هزینه می‌کرد. به یادم هست زمانی که در همین بنیاد مرکز جانبازی می‌آمد و تقاضای کمک مالی می‌کرد و بنیاد به راحتی چه به صورت بلاعوض یا وام ضروری کم بهره آنان را مساعدت می‌کرد. اگر جانبازی از هر کجای کشور آن زمان اینترنت نبود و در یکی از روزنامه درخواست کمک می‌کرد ، از روابط عمومی بنیاد مرکز یک تصویر از این تقاضا در روزنامه به بنیاد استان و سپس شهرستان ارسال می‌کرد که مشکل این جانباز چیست و اگر برایشان مسجل می‌شد که این جانباز واقعاً مشکله حادی داره بلافاصله به جانباز رسیدگی می‌شد تا مشکل او رفع شود ، ولی اکنون چون تمام هزینه‌ها با ردیف بودجه مشخص می‌شود جانبازی اگر پرپر بشود حتی وام ضروری هم به او پرداخت نمی‌شود
در ضمن بارها پیش می‌آمد که هنگامی که برای گرفتن حقوق بنیاد به بانک می‌رفتیم که آن زمان دفترچه بانک ملی بود شاهد بودیم مبلغ بیشتری از حقوق به حسابمان واریز شده که کارکنان بانک هم از علت آن بی‌خبر بودند که برای چه پرداخت شده و ما هم عادت کرده بودیم حداقل سالی دو سه بار به عناوین مختلف مبالغ بیشتری دریافت می‌کردیم ، ولی اکنون اگر سالی یک بار مبلغ بیشتر به حساب برود می‌گوئیم حتماً اشتباه شده حتی می‌ترسیم به آن پول دست بزنیم.
در کل قضیه این ادغامه نهادهای ایثارگری اگر هر گروهی از خانواده شهدا یا آزادگان سود کردند جانبازان در این قضیه بسیار متضرر شدن اگر جانبازی با این نظر مخالف است برود از دوستان قدیمی در زمان بنیاد مستضعفان و جانبازان سوال کند
باسلام حمیدآقا جان تحلیل شما از حد معمولش بیشتر آبکی بود
سلام تمامی سخنان بحق ودرستی زده شده آبکی نیست برادر عین واقعیت را فرمودند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi