شناسه خبر : 110382
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 , 13:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکل پرداخت شهریه دانشجویان ایثارگر حل شد

مشکل پرداخت شهریه دانشجویان ایثارگر حل شد

فاش نیوز - دانشجوی ایثارگر: روز گذشته وقتی به دانشگاه مراجعه کردم، مسئولان که تا پیش از این ملاک عمل را مصوبه دولت می دانستند اعلام کردند، طبق ابلاغ بنیاد شهید تا دو روز آینده دیگر مشکلی برای پرداخت شهریه وجود نخواهد داشت و کار تحصیلی مرا انجام دادند.

به گزارش خبگزاری تسنیم، دانشجویان ایثارگر سال گذشته هنگام آغاز سال تحصیلی با مشکلی در پرداخت شهریه مواجه شدند که موجب شد تعدادی از آنها به علت هزینه بالا، حتی از تحصیل انصراف دهند. 

علی رغم اینکه طبق ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران 100 درصد هزینه تحصیلات مشمولان ایثارگر برعهده بنیاد شهید است اما با یک مصوبه دولتی اجرای این قانون برای چند ماهی به صورت غیر قانونی به تعویق افتاد. 

ایثارگران زیادی خواستار رسیدگی به این مشکل خود شدند. آنها می‌گفتند: حداقل کاری که می شد صورت بگیرد این بود که ما را در جریان لغو قانون جامع بگذارند. 

تعدادی از آنها نیز وقتی دیدند نه دانشگاه و نه بنیاد شهید زیر بار اجرای قانون پرداخت شهریه نمی رود به دیوان عدالت شکایت کردند که رأی دیوان نیز به صراحت به نفع ایثارگران صادر شد. 

پیش از این نیز در برخی رسانه ها به نقل از رئیس دیوان عدالت اداری آمده بود: «قانون به معنای اخص کلمه یعنی مصوبات مجلس شورای اسلامی بعد از تایید شورای محترم نگهبان و موازین و احکام شرعی.  اینکه یک دستگاه اجرایی مشکل مالی دارد و بودجه ندارد این مشکل آن مجموعه است باید برود مشکلاتش را حل و فصل کند و پیگیری کند. مدیر آن دستگاه اجرایی باید کفشی آهنین به پای کند و به دنبال رفع مشکلات باشد.

در قوانین مختلف، چه قانون جوانی جمعیت، چه قوانین حوزه ایثارگران در تمامی موارد قانونگذار دولت را مکلف به تامین اعتبار و منابع مالی کرده است. اگر دولت با تصویب قانونی بدلیل عدم توان تامین بار مالی موافقت نکند آن قانون توسط شورای نگهبان تأیید نمی شود لذا پس از تصویب قانون و تایید شورای نگهبان نداشتن بودجه جهت اجرای آن قانون پذیرفتنی نیست.»

بالاخره روز گذشته اعلام شد مشکل پرداخت شهریه دانشجویان ایثارگر حل شده و طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرا می شود. 

یکی از این دانشجویان که خود جانباز 45 درصد شیمیایی است و در یکی از پردیس های دانشگاهی در مقطع دکتری تحصیل می‌کند در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، گفت: «روز گذشته وقتی به دانشگاه مراجعه کردم، مسئولان که تا پیش از این ملاک عمل را مصوبه دولت می دانستند اعلام کردند، طبق ابلاغ بنیاد شهید تا دو روز آینده دیگر مشکلی برای پرداخت شهریه وجود نخواهد داشت و کار تحصیلی مرا انجام دادند.»

 انتهای پیام/

اینستاگرام
باسلام بنیادشهید وامورایثارگران دراین ۳سال اخیرخیلی به ایثارگران ظلم کردکه این مشکل شهریه دانشگاه یکی ازآن هزاران بوداگه مصوبه وقانون مجلس شورای اسلامی وشورای نگهبان راداره ماده ۶۶خدمات رسانی به ایثارگران چرابایدرئیس یک مجموعه خودسری کنه وبیادبی قانونی کنه وبه کسانی ظلم کنه که چندوقت پیش جان ناقابلشان رادرطبق اخلاص گذاشتندورفتندبادشمن بشریت جنگیدندوحالایه آدمهایی میان بااسم خدمت به این عزیزان برعکس کارمیکنندوآنهارادچارهزارتامشکل می‌کنند خانواده شهداوایثارگران راازتحصیل وآموزش که حق هرفردی هست آنهاراازتحصیل بازمیدارندکه اگه باتلاش خودایثارگران نبودکه به دیوان محترم عدالت شکایت کنندهنوزهم نمیتوانستندحق خودشان راازاینطورمسئولین بگیرندخدابرای مسئولین دیوان عدالت بسازه که تونستندحق این بندگان خداخانواده شهدا وایثارگران راازاین مدیران گمراه بنیادشهید وامورایثارگران بگیرندکه اگه ازترسشون نبودمثل سال‌های قبل بازهم حق ماخانواده شهداوایثارگران راضایع میکردندکه حدود۲سال هم همین کارراکردندوخدامیداندکه خیلی دراین مدت به ماسخت گذشت چون دراون مقطع هیچ گونه بابت این کارشون اطلاع رسانی نکردندچون میدانستندکه ازطرف دولت ومجلس حمایت میشوندبایدگفت که دولت ومجلس هم به ظاهرطرفدارخانواده شهداوایثارگران هستندکه بایددراین گونه مواقع دولت ومجلس انقلابی راشناخت که الحمدالله دراین دوره بیشترنماینده های دوره گذشته که مخالف ایثارگران بودندرای نیاوردندواین کارشان راهم مااینطورتلافی کردیم برعکس دوره قبل که مابه اونهارای داده بودیم ولی این دوره دیگه رای ندادیم بهشون که دیگه نامردی نکنندوبرن دنبال کارقبلیشان نمک نشناسی یعنی همین که باولی نعمتان خوداین کاررادیگه نکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi