شناسه خبر : 110385
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی در باب جابجایی مدیران

فاش نیوز - چنانچه مدیران پایه فاقد تخصص در اسرع‌ وقت تغییر کنند و افراد دارای تخصص مرتبط و ایثارگر در پست‌های مدیرتی قرار گیرند آمار پاسخگویی به مردم، وضعیت بهتری نسبت به گذشته خواهد داشت.

بر این اساس مقوله‌ای که در حال حاضر در بخش مدیریتی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت عالی نظام جای بحث و مناقشه دارد موضوع تغییر مدیران ارشد و رده میانی است. متاسفانه در این چارچوب مدیران پایه - که نقش اساسی در همکاری با مدیران ارشد و میانی دارند - حتی در سال‌های اخیر همچنان در پست‌های مدیریتی حضور داشته و تغییرات در مورد آنها اعمال نشده است.
به طور مثال در دورانی که استان پهناور خراسان به سه استان تقسیم شد، برای تامین نیرو و جبران کمبود کارشناس تعدای از مدیران که دارای مدرک دیپلم بودند را برای طی کردن دوره‌های شش ماهه به تهران اعزام کردند و عده‌ای در دانشگاه آزاد قدیم مدرک لیسانس گرفتند که همان عده تبدیل به مدیران ارشد، میانی و پایه شدند.
متاسفانه در حال حاضر همان عده فاقد تخصص لازم یا رشته غیر مرتبط در پست‌های مدیرتی حضور دارند، در حالی که پرسنل دارای تخصص و کارآیی بسیار بالا و متعهد و ایثارگر همچنان به عنوان کارشناس درجا زده و مجبورند زیر دست افراد فاقد صلاحیت خدمت کنند که این ابهام مشکلات فراوانی در چرخه اداری منطقه بوجود آورده است.
متاسفانه عده‌ای از این مسئولان - که از دولت اصلاحات پست گرفتند - علاوه بر نداشتن تخصص و تعهد لازم اهل زد و بند هستند و طبق قانون جدید توانستند تا 35 سال ادامه خدمت بدهند.
نکته مهم این است که با وجود چنین مسئولانی مسلما دولت انقلابی هرگز نمی‌تواند خدمت شایسته‌ای به مردم ارائه کند، هر چند هم آمار صادرات و پیشرفت اقتصادی مثبت باشد.

اما چنانچه این‌گونه مدیران در اسرع‌ وقت تغییر کنند و افراد دارای تخصص مرتبط و متعهد به ویژه ایثارگران در پست‌های مدیرتی قرار گیرند آمار پاسخگویی به مردم وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت.
سخن آخر این که مشکلات مدیرتی در کشورمان زیاد است و از جمله آن می‌توان به یک نمونه اشاره کرد که مسئولی به علت فساد و اعتیاد برکنار و شخصی پاک‌دست جایگزین او شده بود؛
اما مدیران میانی و پایه همچنان در ارتباط با آن مدیر قبلی فاسد بودند تا با هماهنگی مدیر قبلی، قراردادها با پیمانکاران مورد نظر مدیر قبلی منعقد شود. در حالی که مدیر پاک‌دست از زد و بند پشت پرده اطلاع نداشت.

در نتیجه به نظر می‌رسد چنانچه مدیران ارشد و پایه در کشور تغییر کردند، لازم است مدیران پایه نیز با نظر مدیران ارشد تغییر کنند و از متخصصین متعهد و ایثارگر استفاده شود.

|| محسن ناطق

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi