شناسه خبر : 110860
دوشنبه 07 خرداد 1403 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ان‌بی‌سی نیوز: درگذشت رئیسی موجب تغییر جدی در ایران نخواهد شد

فاش نیوز - شبکه آمریکایی تاکید کرد: درگذشت رئیس‌جمهور ایران، موجب بروز تغییرات جدی نخواهد شد.
وبسایت شبکه ان‌بی‌سی نیوز نوشت: مقامات و کارشناسان غربی بر این باورند که درگذشت سید ابراهیم رئیسی باعث ایجاد تغییرات اساسی در نحوه تعامل جمهوری اسلامی نسبت به مسائل بین‌المللی یا داخلی نمی‌شود. در هر کشوری مرگ ناگهانی مقام ارشد، همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما حادثه‌ای که منجر به درگذشت ابراهیم رئیسی شد، در برهه‌ای خاص برای ایران و کل خاورمیانه رقم خورد.
الکس وطنخواه، تحلیلگر ارشد و مدیر بخش ایران مؤسسه خاورمیانه در واشنگتن در این باره گفت: من انتظار هیچ‌گونه تغییر اساسی در سیاست داخلی یا خارجی ایران را ندارم.
به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تهران برنامه هسته‌ای خود را از زمان خروج ایالات متحده از توافق تاریخی هسته‌ای با این کشور که فعالیت‌هایش را محدود می‌کرد، سرعت بخشیده است. این کشور اکنون بسیار فراتر از محدودیت‌های اعمال‌شده در آن توافق عمل کرده و اورانیوم را نزدیک به سطوح مورد نیاز برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای غنی‌سازی کرده است. از طرفی ایران، همچنان از نیروهای نیابتی خود که در حال مبارزه با اسرائیل و در برخی موارد نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه هستند، حمایت می‌کند. پاسخ مستقیم و بی‌سابقه ایران (به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه) و شلیک ۳۰۰ موشک و پهپاد ایران به سوی اسرائیل، این دو دشمن را به جنگی گسترده‌تر نزدیک کرد که به نظر می‌رسید هیچ‌کدام خواهان آن نیستند.
آیت‌الله خامنه‌ای با به کارگیری اصل ۱۳۱ قانون اساسی، محمد مخبر، معاون رئیس‌جمهوری ایران را به عنوان رئیس قوه مجریه منصوب و بر برگزاری انتخابات طی ۵۰ روز آینده تاکید کرد. مایکل استفنز، کارشناس ارشد مؤسسه تحقیقات سیاست خارجی (یک اندیشکده مستقر در فیلادلفیا)، گفت: ایرانی‌ها تلاش خواهند کرد تا این موضوع را به گونه‌ای نشان دهند که گویی هیچ تغییری رخ نداده است. 
به دلیل ماهیت غیرشفاف نظام سیاسی ایران، مشخص نیست که جانشین رئیسی چه کسی خواهد بود. تندروها بر تمام جنبه‌های اصلی قدرت ایران تسلط پیدا کرده‌اند و نخبگان روحانی بر این که چه کسی اجازه دارد در انتخابات شرکت کند نظارت دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi