شناسه خبر : 110850
دوشنبه 07 خرداد 1403 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امیدهایی که تلخی حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور را تحمل‌پذیرتر می‌کند

اگرچه غم و اندوه فقدان مدیری توانمند، مردمی و خداجوی چون رئیس دولت یازدهم، برای جامعه بزرگ ایثارگران سنگین است؛ اما این که در روند ترمیم این ضایعه و در جابجایی‌های ناگزیر برخی مدیران...

فاش نیوز - بار‌ دیگر فاجعه‌ای بسیار دردناک خاک پاک وطن را درنوردید و در یک حادثه جانگداز، یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های نظام و کشور را از دست ما گرفت.
داغ این مصیبت به‌‌سادگی از دل‌های مالامال از عشق ایرانیان به فرزند رشید خویش پاک نخواهد‌‌شد و ایضاً از دل داغدار و جسم رنجور جانبازان و ایثارگران؛ ولی تا ستونی استوار بر پهنه کشور عزیزمان سایه گسترانده و تا دست هدایت و راهبری رهبر عزیز و جانبازمان بر سر ماست، قطعاً تبعات و خسارت‌های این حادثه تلخ، ان‌شاءالله مدیریت خواهد شد.

از طرفی شعور و بصیرت ملت قهرمان و وطن‌پرست ایران عزیز همچون همیشه در مراسم بدرقه پیکر مطهر شهید‌ جمهور و سایر خادمان ازدست‌رفته، خود را به رخ جهانیان کشید. امید می‌رود با انتخاب شخصیتی در تراز انقلاب و کشور در انتخابات پیش‌رو، ضمن التیام‌بخشی این درد (شهادت خادمان دولت) مسیری را که رهبر عزیزمان ترسیم نموده‌اند، با قوت و قدرت ببشتری ادامه‌ یابد. باشد که مورد رضایت باری‌تعالی نیز قرارگیرد و این حماسه باری از دوش مردم صبور و مقاوم ایران اسلامی بردارد.
مطمئناً این حادثه غم‌انگیز برکاتی به دنبال خواهد داشت؛ و حِکمتی که فرداروزی، از آن به نفع مردم پرده‌گشایی خواهد شد.
یکی از برکات احتمالی این حادثه ناگوار می‌تواند تغییرات مدیریتی در بدنه دولت و انتصاب مدیران و وزرایی در سطح فعالیت سخت‌کوشانه شخص رئیس‌ جمهور شهید باشد.
اینکه کسانی در بدنه‌ی دولت رئیسی عزیز باشند و مانند وی با مردم ارتباط مستقیم نداشته باشند، خسارت جبران‌ناپذیری به دنبال خواهدداشت.
از بارزترین و ملموس‌ترین ویژگی شخص شهید‌ رئیسی مردم‌داری و نگاه خادمی به مخدومان خود بود؛ تا آنجا که دوست و دشمن به این ویژگی بارز - که مهم‌ترین عامل محبوبیت رئیس‌حمهور شهیدمان نیز بود - اعتراف دارند.
این در حالی است که در حوزه‌ی ایثارگران، شکاف عجیبی بین مدیران بنیاد شهید و خانواده‌ی معظم شاهد و ایثارگر به چشم می‌خورد که ممکن است به ذات افراد متولی بستگی داشته باشد؛ که در این‌ صورت کاری از دست نه تنها رسانه‌ها و دیگران، که از ایثارگران هم برنخواهدآمد.
امیدواریم با انتخاب رئیس‌ جمهوری نزدیک به افکار و رفتار و منش دکتر‌ رئیسی، اشخاصی بر این جایگاه و سایر مناصب دولت تکیه بزنند که هم لیاقت این مناصب را داشته باشند، و هم از اراده‌ی قوی برای رفع مشکلات جامعه برخوردار باشند؛ ضمن اینکه بین جامعه‌ی هدف خود حضور یابند و از پاسخگویی نگریزند!
صدها بار باید تأسف خورد از اینکه مدیری ناتراز در سطح دولت، کشور و انقلاب بر سرکار باشد که به واسطه عملکرد ضعیفش، زحمات و خدمات کلیت دولت خدمت‌گزار را زیر سئوال ببرد.
روند نزولی درمان، بیمه، معیشت ایثارگران (خصوصأ جانبازان زیر 25 درصد اعصاب و روان و شیمیایی و رزمندگان معسر که از مظلوم‌ترین اقشار ایثارگرانند، پروسه‌ی اعصاب خرد‌کن خودرو جانبازان، تأمین لوازم و مایحتاج جانبازان و خانواده شهدا، فساد در زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های اقماری و اقتصادی وابسته، برخورد قهری و قضایی با جانبازان، تشکل‌های صنفی مستقل، رسانه‌ها، برخی مجموعه‌های ورزشی و شکایت از آنها در مراجع قضایی - علی‌رغم این که رئیس جمهور‌ شهید بارها اعلام کرده و در سیاست‌های دولت نیز تاکید شده که دولت از شخص، رسانه و ... شکایتی نخواهد‌کرد و ... - می‌تواند نشانه بی‌کفایتی مدیران و مسئولان سازمان و دستگاه مربوطه و موجب نارضایتی، برخلاف آمارسازی‌هایی که از سطح رضایتمندی در بین ایثارگران سفارشی داده می‌شود، باشد!
حال، موضوع اختلاف‌افکنی بین اقشار ایثارگران، تشکل‌های ایثارگری وابسته و تشکل‌های صنفی و مردم‌نهاد و این‌همه مشکلات موجود که روز به روز شکاف بین مدیران و ایثارگران را ببشتر می‌کند نیز بحث دیگری‌ست.
اگرچه غم و اندوه فقدان مدیری توانمند، مردمی و خداجوی چون رئیس دولت یازدهم، برای جامعه بزرگ ایثارگران سنگین است؛ اما این که در روند ترمیم این ضایعه و در جابجایی‌های ناگزیر برخی مدیران، شاهد برکناری بعضی مدیران منفعل و ناکارآمد نیز خواهیم بود، می‌تواند از پی‌آمدها و فرصت‌های شیرین چنین حوادث تلخ و ناگواری باشد.

 به امید سازمان و سازماندهی بنیاد شهید و امور ایثارگرانی افضل!

|| محمدرضا عسکری

اینستاگرام
سلام و درود به برادر ارزشی و جانباز عسکری که به زیبایی اشاره کردند که امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید، رییس بنیاد شهید و معاونان و مدیران نالایق آنها هم جایگزین مدیران لایق و کارآمد شوند.
خدا لعنت کند مسوولانی را که به این آب و خاک و رزمندگان جنگ تحمیلی و ایثارگران خیانت میکنند. آخر چرا بنیادشهید به امثال ما و وضعیت سخت ما توجه نمی کند. ان شااله با رفتن ریس بنیاد که اینکاره نیست شخص دیگری که امتهان پس داده است بر سر کار بیاید
امیدواریم دولتی توانمند در مصدر امور قرار بگیرد که، برطرف نمودن مشکلات اقتصادی جامعه اولویت آن و عملا اجازه طرح افکار مخالف را بدهد. تا زمانی که مخالف بدون واهمه نتواند سخن و عقیده خود را بیان نماید، نگرانی حرکت های خیابانی، چالش پیش رو خواهد بود.
امیدواریم در دولت رئیس جمهور منتخب جدید ریاست بنیاد شهید جایگزین شود و دوستان مجددا" نگویند جریانات خاص سیاسی رئیس بنیاد را به دولت تحمیل کردند و از هم اکنون همه دوستان از انتصاب برادر پرتلاش و ایثارگر سعید اوحدی اعلام حمایت کرده و ایشان جایگزین قاضی‌زاده هاشمی شوند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi