شناسه خبر : 110397
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حملات ترکیبی مقاومت علیه اسرائیل همزمان با تحولات رفح!

فاش نیوز - مقاومت لبنان در ادامه عملیات‌های خود علیه مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی و همزمان با تحولات رفح طی یک حمله ترکیبی سنگین با موشک و پهپاد شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داد.
به نظر می‌رسد که یکی از بزرگ‌ترین شاخه‌های مقاومت- یعنی حزب‌الله لبنان- کمابیش بر شدت و وسعت حملات خود افزوده است و شاید بتوان گفت با رسیدن خبرها از شروع عملیات رژیم آپارتاید اسرائیل در رفح شاهد حملات گسترده‌تر و بزرگ‌تری علیه اهداف صهیونیستی و آمریکایی باشیم. در ادامه این روند، مقاومت لبنان در ادامه عملیات‌های خود علیه مواضع صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی روز سه‌شنبه طی یک حمله ترکیبی و گسترده با موشک و پهپاد شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. این حملات همزمان با حملات محدود رژیم صهیونیستی به رفح و اشغال گذرگاه این شهر صورت می‌گیرد.
در همین رابطه خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد: این جنبش قدرتمند طی عملیاتی ترکیبی و با شلیک همزمان موشک و پهپادهای هجومی به سمت اراضی اشغالی، مناطقی از «شهرک عیترون» را هدف قرار داد. در ادامه این گزارش می‌خوانیم «یک فروند جنگنده اسرائیلی بالن‌های حرارتی را در حریم هوائی منطقه‌ای که پهپادها به آن نفوذ کردند، پرتاب کرد. لحظاتی پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در اصبع الجلیل، صدای چندین انفجار از یفتاح و راموت نفتالی در شمال فلسطین اشغالی به گوش رسید. صدای آژیر هشدار از برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی همچنان به گوش می‌رسد و احتمال نفوذ پهپادهای تهاجمی به آسمان این مناطق اشغالی وجود دارد، به همین دلیل از شهرک‌نشینان خواسته شده که همچنان در پناهگاه بمانند.» 
در پی این اخبار هم- تا زمان تنظیم این گزارش- خبر ‌رسید که برای چهارمین‌بار پیاپی آژیر هشدار حمله موشکی در 23 پادگان شهرک صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی در پی رصد پهپادهای شناسایی و انتحاری حزب‌الله به صدا درآمده است. همچنین پیش از آن نیز شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای عبری‌زبان گزارش داد که آژیرهای خطر در «کریات شمونه» و چند شهرک دیگر در اطراف آن به صدا درآمده است. از آن‌سو، خبرنگار الجزیره نیز از وقوع یک حمله راکتی از اراضی لبنان به سوی مرکز رادار ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد. 
حمله به گنبدآهنین
حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد: با تعدادی پهپاد تهاجمی، افسران و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را حین حضور در محیط پادگان «یفتاح» هدف قرار داده و این پهپادها به دقت به اهداف اصابت کرده است که در نتیجه آن شماری از اشغالگران کشته و یا زخمی شده‌اند. در حین این حمله، پهپادهای دیگر یکی از لانچرهای سامانه گنبدآهنین را در جنوب پادگان راموت نفتالی هدف قرار داده است. همچنین تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پایگاه «السماقه» در تپه‌های اشغالی کفرشوبای لبنان با سلاح مناسب هدف قرار گرفت و این حمله نیز با دقت بالا به هدف اصابت کرده است. حزب‌الله می‌گوید: پس از رصد تحرکات نظامیان دشمن در پایگاه الراهب، این نظامیان با سلاح‌های موشکی هدایت‌شونده هدف قرار گرفتند و موشک‌ها مستقیماً به این پایگاه اصابت کردند.
اعتراف‌های قطره‌چکانی
صهیونیست‌ها روی اعلام آمار خسارات و تلفات خود «آلرژی» خاصی دارند و همواره آن را به صورت قطره‌چکانی منتشر می‌کنند. آمارهای اعلامی آنها آن‌قدر مضحک است که برخی کارشناسان برای نزدیک شدن به اعداد و ارقام واقعی، آن را به عدد 2 یا حتی 3 ضرب می‌کنند! به گزارش ایسنا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پی حمله پهپادی که روز دوشنبه توسط حزب‌الله انجام شد فقط ۲ افسر در متولا در مرز لبنان کشته و یک تن دیگر زخمی شدند! همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به هلاکت و زخمی شدن بیش از ۴۰ صهیونیست در حملات ماه آوریل حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی اعتراف کردند. طبق گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های صهیونیستی در این‌باره گزارش دادند: «چهار اسرائیلی از جمله سه نظامی کشته و ۳۷ تن دیگر زخمی شدند که حال پنج تن از آنها بسیار وخیم است.»
حمله به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر می‌کند
همزمان با حملات سنگین حزب‌الله، یک مقام نظامی لبنان اظهار داشت: عملیات رژیم صهیونیستی علیه رفح در صورت وقوع، منجر به کشتارهای بیشتر و بحران انسانی بزرگی خواهد شد که ضمن برانگیختن خشم گسترده جهانی، جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت. ژنرال «منیر شحاده»، رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان و هماهنگ‌کننده سابق دولت لبنان در سازمان ملل (یونیفیل)، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح و خطرات انسانی آن در صورت نپذیرفتن توافق آتش‌بس مورد تایید حماس که روز دوشنبه توسط «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، اعلام شد، گفت: «در هر صورت، اقدام نظامی در رفح منجر به یک قتل‌عام بزرگ علیه ساکنان غیرنظامی و بی‌دفاع خواهد شد. در مقابل دشمن اسرائیلی نیز متحمل خسارات سنگینی خواهد شد، زیرا مقاومت در آنجا انتظارش را می‌کشد و اگر این عملیات انجام شود، گمان نمی‌کنم که جبهه‌های باقی مانده مانند لبنان، جنوب لبنان و یمن و گردان‌های سرایاالاشتر در بحرین که به تازگی خبر مداخله آن را شنیده‌ایم و همچنین عراق آرام بمانند و همگی آنها برای یاری غزه و به ویژه رفح در چندین جبهه در منطقه شعله‌ور خواهند شد.»
مقاومت عراق بیانیه داد
مقاومت اسلامی عراق نیز صبح دیروز
- سه‌شنبه- بیانیه‌ای را درباره عملیات‌هایش در خاک اراضی اشغالی منتشر کرد و از هدف قرار دادن مقر نظامی جدید اشغالگران خبر داد. در این بیانیه‌ می‌خوانیم: «در ادامه رویکردمان در ایستادگی در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به کشتارهای صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و افراد مسن، مبارزان مقاومت اسلامی مقر نظامی «سبیر» وابسته به اشغالگران را با استفاده از پهپاد هدف قرار دادند. مقاومت عراق مجددا بر ادامه درهم شکستن سنگرهای دشمن تأکید کرد.
یمن بلای جان کشتی‌های عازم اسرائیل!
خبر دیگر از جبهه یمن است. شبکه الجزیره به نقل از برخی رسانه‌های خارجی نوشته است، سازمان دریایی انگلیس گزارشی از حادثه‌ای در ۸۲ مایل دریایی در جنوب عدن در یمن منتشر کرده است. طبق این گزارش ۲ انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری در ۸۲ مایل دریایی در جنوب عدن در یمن به وقوع پیوسته است. جزئیاتی درباره این کشتی و خسارات احتمالی آن منتشر نشده است.
«ابوعمر»، مسئول اطلاع‌رسانی گذرگاه رفح هم اعلام کرد که با ورود تانک‌های ارتش اشغالگر به این گذرگاه، عبور و مرور مسافران و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به طور کامل متوقف شده است. همزمان اعلامیه‌ای از سوی شرکت امنیت دریایی انگلیس منتشر شده که به شرح زیر است: «برآوردها نشان می‌دهد که یمن توانایی‌های نظامی برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری در شرق دریای مدیترانه را دارد. علی‌رغم قابلیت‌های پدافند هوائی ارتش اسرائیل و حمایت ائتلاف از اسرائیل، نمی‌توان تضمین کرد که تمامی تهدیدات یمن کشف و رهگیری شوند. به کشتی‌هایی که عازم اسرائیل هستند، توصیه می‌شود که پس از ورود به شرق دریای مدیترانه، ارائه اطلاعات مقصد AIS را متوقف کنند. به این کشتی‌ها توصیه می‌کنیم که برای مقابله با تهدیدات یمن، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی را برای کمک به برنامه‌ریزی سفر خود مشارکت دهند. همزمان، پایگاه خبری USNI گزارش کرد که ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا پس از حرکت به سمت آمریکا دوباره به سمت دریای سرخ بازگشت.»
آماده‌باش یمنی‌ها
نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال‌سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش تسنیم، براساس بند فوق، کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین‌المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi