شناسه خبر : 110279
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 , 15:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاریخ سیاسی و امنیتی ایران بعد از انقلاب اسلامی را با «عزرائیل» می‌توان دنبال کرد

فاش نیوز - یک نویسنده کتاب بیان تاریخ سیاسی امنیتی ایران بعد از انقلاب اسلامی را سرشار از تجربه دانست و زبان قلم برای بیان تاریخ برای نوجوانان را ویژه خواند.

تاریخ سیاسی و امنیتی ایران بعد از انقلاب اسلامی را با «عزرائیل» می‌توان دنبال کرد

نیما اکبرخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، درباره مضمون کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» گفت: این اثر یک زیر مجموعه هیجان‌انگیز در ژانر جنایی است. داستان‌ها زمینه امنیتی سیاسی و جاسوسی دارد که مختص سن نوجوانان نوشته شده است و به تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی و وقایع سال ۵۷ اشاره دارد.

وی به علت نگارش اشاره و تاکید کرد: قشر نوجوان نیاز به کسب اطلاعات در حوزه تاریخ دارد، اما به صورت مستقیم علاقه‌ای به مطالعه آن ندارد پس ارائه تاریخ در قالب داستان سبب جذاب‌تر شدن اثر شده و مخاطب را به سوی مطالعه فرا می‌خواند همین امر سبب شد تا کتاب «عزرائیل» را بنویسم و وقایع تاریخ انقلاب اسلامی را برای نوجوانان با زبان متفاوت مطرح کند.

اکبرخانی لزوم نگارش چنین کتاب‌هایی را مطرح و بیان کرد: تاریخ برای کسانی که از آن اطلاعی ندارند تکرار می‌شود و برای اینکه بلا‌هایی که طی تاریخ گذشته بر سر ما آمده تکرار نشود، این کتاب را نوشتم تا تاریخ سیاسی و امنیتی ایران و با زبان نوجوانان مطرح شود.

این نویسنده کتاب به شیوه نگارش کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» اشاره و بیان کرد: کتاب را با زبانی ساده، ولی به صورت داستانی مطرح کردم. تمام وقایع و اتفاقات مستنداتی است که در تاریخ مطرح شده فقط شخصیت‌ها به صورت خیالی در نظر گرفته شده‌اند. کتاب فراز و فرود ندارد بلکه صرفاً بر پله فراز‌ها قرار دارد و دلیل آن صرفاً مخاطب نوجوان است.

وی به مخاطبان کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» پرداخت و تاکید کرد: هر فردی با هر سطح سوادی می‌تواند از مطالب بهره ببرد. کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» روندی تند دارد و فصل اول این کتاب به اشاره به بازپرس دادسرای نظامی شروع می‌شود. پرونده‌ای که یک قاتل را در ابتدای مسیر به مخاطب معرفی می‌کند و در ادامه صرفاً به دنبال دستگیری آن است.

اکبر خانی تصریح کرد: کتاب بر مدارس سخت نویسی تنظیم شده و به جز شخصیت‌هایی که زاییده تخیل هستند، بقیه اتفاقات وقایع برمدار تاریخ و مستندات نوشته شده است.

وی به نام‌گذاری کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» اشاره و بیان کرد: در ابتدا نام کتاب را «کهنه سرباز» گذاشتم، ولی از آنجا که بحث اقتصادی این اثر و در عین حال فروش آن بر عهده بخش اقتصادی انتشارات بود، بنابراین آن‌ها در یک هم‌اندیشی، نام اثر را به عزرائیل در نظر گرفتند و طراحی ویژه‌ای تبدیل کردند به بازار عرضه شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi