شناسه خبر : 110112
شنبه 08 ارديبهشت 1403 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

فاش نیوز - همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، 59 قطعه زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.
 
واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

 «ایثار»، در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد، به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیۀ آیین واگذاری این زمین ها گفت: در این مرحله به 177 ایثارگرِ مشمولِ ماده 7 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی 423 نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
علی اکبر سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصلِ یک اقدامِ ابتکاری در سطح استانی بود، مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان 1402 با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده 7 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونیِ 7 هزار نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود 2500 ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از 5500 ایثارگرِ دیگر استان در اولویت های بعدی واگذاری مسکن هستند.
 
سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به 500 نفر از ایثارگران مشمول ماده 7 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه های تابعۀ وزارت راه و شهرسازی در استان، تامین مسکن همۀ ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون، تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi