شناسه خبر : 110001
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 , 14:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

اصلاح و تنظیم جداول بودجه برای ایثارگران ضروری است

با موانعی در تامین منابع و اعتبارات مالی برای ایثارگران روبرو هستیم و بایستی منابع جدیدی پیدا و جداول را...

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه از پیگیری مسائل و بودجه ایثارگران در مرحله دوم رسیدگی به جداول در صحن علنی هفته آینده مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، رجب رحمانی، نماینده ایثارگر تاکستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، با اشاره به تصمیم دولت و مجلس برای رسیدگی به جداول بودجه سال جاری گفت: در حال حاضر در کمسیون برنامه و بودحه بحث مرحله دوم لایحه بودجه را که باید قانون شود بررسی و به جداول بودجه رسیدگی می کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین با بیان اینکه عمده مسائل در رابطه با رسیدگی به جداول بودجه سال جاری دو مرحله‌ای بودن رسیدگی به جداول است اظهار داشت اظهار داشت: متاسفانه در این رابطه برخی از دوستان از این موضوع ناراحت هستند؛ جرا که رسیدگی به لایحه بودجه نسبت به سال گذشته تغییراتی پیدا کرده است. بر این اساس دوستان به دنبال طرحی هستند که رسیدگی به بودجه، همانند سابق یک‌مرحله‌ای باشد.

نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از جداول هم مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران است متذکر شد: در مورد ایثارگران و مسائل و ضرورت های توجه به معیشت، درمان و سایر مطالبات جامعه ایثارگری باید گفت البته بخشی از این قضیه را باید دولت محترم در لایحه بودجه امسال می دید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بایستی نسبت به قبل تلاش بیشتری نموده و سازمان برنامه و بودجه را متقاعد می‌کرد که حتی‌الامکان بودجه بخش ایثارگران با یک بار مالی تنظیم شده در دولت به مجلس ارائه می‌شد که در این صورت بسیار بهتر و موثرتر بود؛ چرا که ما الان با یک موانعی در تامین منابع و اعتبارات مالی برای ایثارگران روبرو هستیم و بایستی منابع جدیدی پیدا شود و جداول را تنظیم کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مورد بعدی این است که قطعا ما درخصوص موضوع ایثارگران و آنچه که مربوط به احکام و قوانین بودجه است تجدید نظرهای لازم را خواهیم کرد و این‌ موضوع هم مدنظر نمایندگان است و سازمان برنامه و بودحه هم در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه حضور دارند و خوشبختانه به جمع‌بندی های خوبی رسیده ایم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود افزود: ما اگر بتوانیم یک جابجایی‌هایی را در جداول بودجه انجام  خواهیم داد؛ هر چند که مجلس مصوب کرد سقف بودجه را حتی‌الامکان تغییر ندهیم تا باعث کسری بودجه نشود. ولی ما مصمم هستیم که یکسری جابه‌جایی‌هایی را انجام بدهیم یا اگر بتوانیم منابع جدیدی ایجاد کنیم و بحث فرارهای مالیاتی و اجاره بر خانه‌های خالی و غیره از جمله آنهاست. بر این اساس امیدواریم با همکاری دولت هماهنگی‌هایی لازم شود تا اگر قرار است سقف بودجه بالا برود منابع اعتباری لازم دیده شود تا مشمول اصل 75 نشود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تنگناهای موجود در بودجه و اعتبارات نیروهای مسلح تصریح کرد: مجلس هم تلاش و بودجه تصویب می‌کند اما متاسفانه در اجرا مشکلاتی پیش می‌آید. به طور مثال اخیرا سازمان نیروهای مسلح مقرری رزمندگان معسر را کاهش داده است. اما ما به عنوان نماینده ملت از نیروهای مسلح و به خصوص عزیزان سپاه و بسیج و نیروهای مسلح تقدیر و تشکر می کنیم و از خدمات و تلاش های آنان در پاسداری از نظام و ارزش‌های انقلاب و دفاع از حاکمیت ملی تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی اضافه کرد: به این عزیزان خدا قوت می گوییم و ارتش و سپاه نور چشم این ملت و ارتشی و سپاهی دو لشکر الهی هستند. ما در اجرای مصوبه نیروهای مسلح که باید حقوقشان 20 درصد از سایر ارگان ها و نهادها بیشتر باشد مصمم هستیم.
رحمانی با اشاره به وضعیت خاص کشور و شرایط سیاسی منطقه خاورمیانه، ضرورت امنیت پایدار و موضوع بازدارندگی تاکید کرد: بودجه نیروهای مسلح باید به طور ویژه دیده شود و هرکجا که لازم باشد منابع تخصیص داده شود. همچنین نیازهای پرسنل نیروهای مسلح در این شرایط خاص بایستی دیده و تخصیص‌های لازم داده شود؛ چرا که در واقع ما از همه جهات باید در تقویت نیروهای مسلح که زینت کشور و انقلاب و نظام هستند کوشش کنیم و اعتبارات مکفی به نیروهای مسلح، اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اختصاص داده شود.
اینستاگرام
ساعتی پیش همسرم از بازار به خانه بازگشت و نشان می‌داد اوقاتش تلخ است و چنین گفت ، که هنگام بازگشت از بازار درون تاکسی ، راننده بیان می‌کرد : دخترش پس از اتمام تحصیلات در مقطع دکتری ، طرح خود را گذرانده و حالا باید چند صد میلیون تومان به دانشگاه پرداخت کند تا با دانشگاه تسویه حساب کند تا بتواند با دریافت مدرک خود ، یک مطب شخصی به راه بیاندازد. خب تا اینجای این حرف همسرم نیزبه او حق می‌داد ، اما در ادامه راننده شروع به گلایه از مسئولان نمود ، که فقط به خانواده جانبازان و ایثارگران توجه داشته و همه چیز در کشور مال آنان است ، به گونه ای که به آنان به راحتی مجوز تاسیس مطب داده یا به راحتی در دولت و دستگاه‌های دولتی حتی بدون نیاز به شرط سنی استخدام می‌شوند و این خانواده‌ها فقط نور چشمی مسئولان هستند ، که دارند حق امثال او و دخترش را خورده و در حق آنان اجحاف می‌شود. همسرم می‌گفت سکوت کرده و چیزی نگفت ، نگفت چگونه تنها فرزندمان پس از دو سال بیکاری با مدرک ارشد با کسب قبولی در آزمون در سهمیه 25 درصد ایثارگران جذب شد و نگفت آنان خبر ندارند که چگونه چندین سال است طرح تبدیل وضعیت ایثارگران بر روی زمین مانده یا نگفت خانواده‌های ایثارگران شده‌اند چوب دو سرسوز، یک سر آنان قوانین دولتی زیر پا مانده ، که از استخدام خانواده ایثارگران با بهانه های مختلف ناتوان است و از سوی دیگر مردم عادی هستند ، بی‌خبر از شرایط خانواده ایثارگران آنان را با امثال آقازاده‌ها که مانند زالو، حق مردم عادی را مکیده اند برابر را دانسته نه خانواده‌های ایثارگران ، همسرم مانند همیشه ترجیح داد سکوت اختیار کند و چیزی نگوید.
ای کاش یکی از مسئولان مربوطه می‌آمد ، در صدا و سیما و رسانه ملی با مردم شفاف صحبت می‌کرد ، که چطور خانواده ایثارگران نیز هنوز دراندرخم یک کوچه در پشت قوانین مانده و نور چشمی آقایان مسئولین نیستند و برخلاف نظر مردم مشکلات آنان حتی خیلی بیشتر از مردم عادی است ، که متاسفانه مسئولان ترجیح می‌دهند سکوت کرده و این ناسزاها بار خانواده ایثارگران شود.

چرا همه حقوق ها زیاد شد فقط زورشان به ما رزمندگان معسر که هیچکس جز خدا نداریم رسیده خدارا خوش نمی آید حق وحقوق ماراکم کردید وآه ونفرین زن وبچه های مارادنبال خودتان قرار دادید این حق الناس است اگر خدا راقبول دارید.
پرونده کلیه ایثارگران اعم از جانباز، آزاده، رزمنده و...
با هر نوع عضویت اعم از ارتشی، سپاهی، بسیجی، انتظامی و...
اعم از شاغل، بازنشسته، مستعفی و...
به ستاد کل ن م داده شود.
بودجه اختصاصی برای تبدیل وضعیت ایثارگران در نظر بگیرید ، بقیه فرزندان ایثارگر که گناه نکردند که الان در حال گذراندن طرح هستند و با رد قانون از مجلس حالا لنگ رسمی شدن باشیم؟ چطور برای قبلی ها حکم قطعی زدید نوبت ما که شد به پایان رسید ؟؟ ، حق تمامی فرزندان ایثارگر مثل هم دیگر است مجلس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را برگرداند .. ای نشسته صف اول به عدالت !! برخیز ..........
ما هم تبدیل وضعیت میخوایم مگر طرحی قبلی ها چه فرقی با ماها دارن؟ اونا نورچشمی مجلس بودن بعدی ها نیستن؟ این چه قانونی بود که نیامده بردنش مگه میشه؟ تبعیض گذاشتن از عدالت دوره مجلس حقمونو بده
طرح ظالمانه بین دولت ومجلس هست برای نابودی رزمندگان ایثارگران وفرزندانشان بدون شک عاقبت بخیر نخواهند شد فقط با اعصاب وروان ملت وایثارگران بازی می کنند تا چند صباحی بتوانند حکومت وقدر ت نمایی بکنند به اسم ایثارگران وجانبازان
فرزندان تحصیل کرده وبیکار ما ن را نمی خواهند دریک سازمان اداره شرکت ها حتی بعنوان کارگرساده تبدیل وضع ویا شاغل بکار کنند امدند برای رسیدن به هدف شان یک شمشیر زدن از وسط قانون بنام ۲۵ درصد به بالا و۲۵ درصد بپایین بالایش حداقل میتوانند حرف دلشان را با خشونت هم باشد به هدف شان برسند پایین اش اصلا در بنیاد بعنوان یک شهروند عادی هم نمی شناسند چه برسد بخواهند از سهمیه جانبازی وایثارگری به حق خود برسند اینجاست ظلم پدیدار میشود وحق این بزرگوران لگد سم اسبان دولت ومجلس وبنیاد میشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi