شناسه خبر : 110312
یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایجاد ۲۰۰ کتابخانه دفاع مقدس با اجرای «طرح شمس» در سراسر کشور

فاش نیوز- امینیان از ایجاد ۲۰۰ کتابخانه دفاع مقدس با اجرای «طرح شمس» در سراسر کشور خبر داد و گفت: با وجود اینکه بسیاری از افراد شاغل در دستگاه‌های دولتی به نوعی در خانواده و اطرافیانشان خاطراتی از دوران دفاع مقدس دارند، این ظرفیت‌های دولتی در نگارش خاطرات جنگ مغفول مانده است.

«امیرشهریار امینیان» رئیس هیئات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ دفاع پرس، با اشاره به برنامه‌های این مجمع در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: این مجمع امسال با تدارک یک غرفه تجمیعی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه هدف تقویت ارتباطات، خدمات دهی به مخاطبین نشر دفاع مقدس و آشنایی آنها با فرایند تولید را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس،رئیس هیئات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس به تشریح بخش دوم فعالیت‌های این مجمع پرداخت و افزود: در گردهمایی و هم‌اندیشی ناشران دفاع مقدس به موضوع چالش‌ها و مشکلات نشر و انتظاراتی که ناشران از مجمع دارند، خواهیم پرداخت. در این نشست‌ها ضمن تقویت تعاملات موجود ناشران و مجمع، طرح مسائل و موضوعات مختلف برای توسعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در بخش تولید، توزیع و ترویج فعالیت‌ها صورت خواهد گرفت.

وی به طرح مشکلات و نگرانی‌ها ناشران نسبت به بخش‌های مختلف تولید کتاب پرداخت و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل و نگرانی‌های ناشران نسبت به بخش تولید است، البته ناشران نباید نگران بخش تولید باشند بلکه باید بیشترین فکر و اندیشه آنها متوجه توسعه فعالیت‌ها، افزایش مخاطب و تقویت بازار نشر دفاع مقدس مقدس باشد.

امینیان با تاکید براینکه رفع نگرانی تولید یکی از مسائلی است که مجمع پیگیری می‌کند و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اهتمام دارد، گفت: در بخش تولید نگرانی و دغدغه‌هایی از مسائل تهیه مواد اولیه تا بخش دسترسی نویسندگان و پژوهشگران به اطلاعات و اسناد و اطلاعات در آثار پژوهشی و ادبی وجود دارد، که باید رفع شوند. در بخش تولید محتوا و فرایند فیزیک کتاب و مسائل اقتصادی موجب نگرانی‌هایی شده که باید راه حل‌هایی مناسب برای آن جستجو و اندیشید.

رئیس هیئات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس درخصوص مشکلات اقتصادی نشر عنوان کرد: بخاطر مسائل و چالش‌های موجود در بخش اقتصاد نشر ما ناشرانی را داریم که با وجود آثار پرفروش و خوب، اما به دلیل مشکلات امکان تجدید چاپ آثارشان را پیدا نکرده‌اند و یا از حیث شمارگان هنوز نتوانسته‌اند به نقطه مطلوب مورد نظر برسند که این مسائل به بازار نشر صدمه خواهد زد لذا باید موانع تولید شناسایی و در جهت رفع آنها قدم گذاشت که در این زمینه نشست‌هایی را با ناشران و مدیران خواهیم داشت تا به مسائل مربوط بپردازیم.

وی درباره طرح «شمس» ویژه ایجاد کتابخانه‌های کوچک دفاع مقدس در ادارت دولتی و دستگاه‌ها گفت: این طرح که از حدود دو سال پیش آغاز شده است قدم‌های خوبی را برداشته است و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ مرکز و پایگاه‌ها که دارای منابع مطالعه هستند را افتتاح کرده است و قدم دوم این طرح که برای ارتقا آن است در مرحله طراحی قرار گرفته است. طرح شمس یکی از طرح‌های مشارکتی است که می‌تواند دسترسی سازمان‌ها به کتاب‌های خوب را راحت کند و چند نهاد در ایجاد آن شرکت می‌کنند و در مجموعه‌های کوچک که دارای بیش از ۱۵ پرسنل هستند تا ادارات بزرگ قابل اجراست. کتاب‌های موجود در طرح از ۱۵۰ عنوان کتاب تا ۳۰۰ کتاب را شامل می‌شودند که در طرح اول ۴۰ کتاب عمومی مفید و ۱۱۰ کتاب دفاع مقدسی قرار دارد و در طرح ۳۰۰ عنوانی ۸۰ کتاب عمومی و ۲۲۰ دفاع مقدس برای تمام رده‌های سنی مخاطب قرار گرفته شده است.  

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi