شناسه خبر : 110323
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 , 08:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حزب‌الله با شلیک ۳۰ موشک به اسرائیل انتقام ۴ شهید لبنانی را گرفت

فاش نیوز - ساعاتی پس از انتشار خبر شهادت 4 غیرنظامی لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، جنبش حزب‌الله با 30 موشک مراکز رژیم صهیونیستی در شهرک «کریات‌شمونا» را درهم کوبید. حزب‌الله لبنان پیش از این گفته بود، کشتار غیرنظامیان، خط قرمزش است.
با شروع عملیات «طوفان‌الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان برای مشغول کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشارها بر مقاومت در غزه اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و بعضاً سنگین و بی‌سابقه علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی کرده و بعضا مراکزی را هدف قرار داده است که کسی تصورش را نمی‌کرد. کار به جایی رسید که رسانه‌های صهیونیستی بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است. چندصد هزار نفر از اشغالگران صهیونیست نیز از ترس همین حملات - احتمالا برای همیشه- این مناطق را تخلیه کرده یا به کشورهایشان بازگشته‌اند یا داخل هتل و دور از این مناطق اسکان گزیده‌اند. دیروز اعلام شد حزب‌الله لبنان شهرک کریات‌شمونا را با 30 موشک درهم کوبید تا انتقام 4 شهید لبنانی را بگیرد.
پاسخ سنگین و قطعی گسترده برق
ماجرا از این قرار است که، ابتدا منابع خبری از حملات بامدادی- بامداد یکشنبه 16 اردیبهشت- صهیونیست‌ها به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند؛ شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با توپخانه سنگین منطقه اللبونه در اطراف شهرک ناقوره واقع در جنوب لبنان را بمباران کرد. در پی این خبر منابع لبنانی از شهادت 4 نفر در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر دادند. جنبش محبوب حزب‌الله پیش از این هدف قرار دادن غیرنظامیان لبنانی را «خط قرمز» خود اعلام کرده و گفته بود، به شدت به چنین حملاتی پاسخ خواهد داد.
مقاومت لبنان اعلام کرد: شهرک کریات‌شمونا را با ده‌ها موشک «کاتیوشا» و «الفلق» هدف قرار دادیم... حمله به کریات‌شمونا در واکنش به جنایت هولناک دشمن صهیونیستی در شهرک میس‌الجبل انجام شد. رسانه‌های عبری هم نوشتند: چندین موشک «بسیار سنگین» از جنوب لبنان به شهرک کریات‌شمونا و اطراف آن شلیک شد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان هم در این‌باره از شلیک بیش از ۳۰ موشک‌ از لبنان به منطقه اصبع‌الجلیل خبر داد. طبق اعلام منابع عبری برق شهرک کریات‌شمونا بعد از حملات موشکی حزب‌الله قطع شده است.
پیش از این پاسخ نیز مقاومت اسلامی لبنان مراکز نظامی صهیونیست‌ها در «الراهب» و سایت جاسوسی و نظامی «المطله» را با موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده بود. خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی «الرادار» در مزارع اشغالی شبعا خبر داده بود. همچنین رسانه‌های عبری گزارش داده بودند آژیرهای هشدار در «راموت نفتالی، یفتاح و مفووت حرمون» در الجلیل الاعلی به صدا درآمده و قطع نمی‌شود.
بزرگ‌ترین تظاهرات دانشجویی یمن 
یمنی‌ها هم مثل حزب‌الله لبنان بعد از حمله صهیونیست‌ها به غزه، ضربات دقیق، کاری و حساب‌شده‌ای به رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم در آسمان، دریا و خشکی وارد کرده‌اند و این ضربات همواره با همراهی میلیونی مردم این کشور همراه بوده است. «نقطه پایان این حملات» نیز، «توقف حملات اسرائیل به غزه» عنوان شده است.
 صنعا، پایتخت یمن، دیروز نیز شاهد برپایی یک تظاهرات بزرگ در حمایت از ملت مظلوم غزه بود منتهی، این‌بار این تظاهرات کمی با تظاهرات‌های میلیونی قبلی تفاوت داشت. این‌بار دانشجویان یمنی با برپایی بزرگ‌ترین تظاهرات دانشجویی، ضمن اعلام همدردی و همراهی با دانشجویان معترض آمریکایی، بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها معرفی کردند. جوانان یمنی همچنین «مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل‌کشی در غزه» را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند. به گزارش مهر، در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.
پیشنهاد جدید یمن به حماس
پس از این که اعلام شد، قطر برای تحمیل آتش‌بس مورد قبول صهیونیست‌ها، رهبران حماس را تحت فشار قرار داده است تا بین «ماندن در قطر» و «اخراج از این کشور» یکی را انتخاب کند، «محمد البخیتی» از رهبران جنبش انصارالله یمن، گفت: «صنعا افتخار می‌کند که میزبان دفتر سیاسی جنبش حماس، فارغ از عواقب آن حتی اگر آسمان بر زمین بیفتد، باشد.» انصارالله یمن ۲۰ آوریل (1 اردیبهشت) گذشته نیز، آمادگی خود را برای استقبال از رهبران حماس اعلام کرده بود. طبق گزارش روسیاالیوم، البخیتی پست خود را در پلتفرم ایکس به همراه گزارشی از رویترز منتشر کرد. رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود: «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»
وعده صادق دوم 
«سید ‌هاشم الحیدری»، از رهبران مقاومت عراق نیز گفت: «بنده و دوستان ما در عراق به‌دنبال فشار بر آمریکا هستیم؛ بر سیاسیون، عشایر و علما نیز فشار آورده‌ایم که بیایید تصمیم بگیریم که آمریکا را از عراق خارج کنیم. اگر کوچک‌ترین حماقت از اسرائیل علیه ایران انجام بگیرد، عکس‌العمل قوی‌تر و وعده صادق دوم رقم خواهد خورد. حکومت فلان کشور برای خود مردم آن کشور است و شاید هم گروه مقاومت فلان کشور برای همان کشور باشد ولی نظام جمهوری اسلامی برای کل مسلمانان است.»
ساعاتی بعد مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: روز شنبه‌ای که گذشت، یک مرکز را در بندر حیفا واقع در اراضی اشغالی هدف قرار داده است. در بیانیه مقاومت عراق آمده است که این هدف‌گیری در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها، حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتارهای اسرائیل علیه فلسطینیان انجام گرفت. مقاومت اسلامی عراق با استفاده از موشک «الارقب» دست به این حمله زده است. مقاومت عراق تهدید کرد که به نابودی مقرها و مواضع دشمنان ادامه می‌دهد. گفتنی است، مقاومت اسلامی عراق روز جمعه نیز یک هدف حیاتی اشغالگران را در بحرالمیت با سلاح‌های مناسب هدف قرار داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi