شناسه خبر : 109906
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 , 16:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاش طرح دکتر رحماندوست متوقف نمی‌ماند

حق همه ایثارگران است که متناسب با مدت زمان حضور در جبهه و درصد جانبازی و امتیاز تلفیقی از این دو امتیاز مشمول ...

فاش نیوز - قانون جامع خدمات‌رسانی‌ به ایثارگران دارای صدها ایراد و تبعیض نارواست و ضرر آن به افراد ایثارگر و تبعات اجرای ناقص آن تاکنون بررسی نشده است.

عجیب‌تر و تبعیض‌آمیزتر اینکه بسیاری از جانبازان 25 درصد و بالاتر که به جای حکم حالت اشتغال، کمک معیشت دریافت می‌کنند، کمک‌معیشتشان نصف مبلغ قانونی پرداخت می‌شود.
این جانبازان نیز محروم از ماده 51 و همه‌ی امتیازات حقوقی حالت اشتغال، همچون پاداش پایان خدمت و... هستند و ظاهراً علت آن این است که در ماده 51 قانون نوشته است "شرط پرداخت این امتیاز، شاغل بودن است و معیشت‌بگیران و حالت اشتغال یعنی اینکه شاغل نیستند"!

مظلوم‌تر از معیشت‌بگیران هم البته کسانی هستند که "پشت نوبتی‌های کمک‌معیشت" نامیده می‌شوند.

اما مظلوم‌تر از جانبازان هم افرادی هستند که رزمنده نام دارند؛ رزمندگانی که مجروح شدند، اما هنوز هم مجروحیت و جانبازی آنان احراز نشده و سال‌‌هاست به دنبال درصد می‌‌دوند.

البته مظلوم‌تر از جانبازان حالت اشتغال هم جانبازانی هستند که مجروحیت آنها ده‌ها برابر حالت اشتغالی‌هاست. ولی به دلیل مراجعه‌ی دیرهنگام و ناتوانی جسمی و روحی، هنوز نتوانسته‌اند به‌موقع دنبال درصد خود بروند.

 اما مظلوم‌ترین جانبازان، جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی درصدپایین هستند که صدبرابر جانبازان حالت اشتغال رنج و سختی و درد دارند؛ ولی حمایت مناسبی از نظر قانون ندارند.
با وجود گذشت چند دهه از پایان جنگ، تنها راهکاری که بعد از سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی ایثارگران به آن رسیدیم این است که بنیاد شهید می‌بایست تبدیل به وزارتخانه با وزیری عادل و باانصاف شود و در کنار آن، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز به‌روز‌رسانی شود.
سخن اینکه حق همه‌ی ‌ایثارگران است که متناسب با مدت جبهه و جانبازی و امتیاز تلفیقی از این دو، مشمول حمایت قانون شوند.
کاش طرح دکتر رحماندوست برای امتیاز تلفیقی متوقف نمی‌ماند و نمایندگان مجلس و فراکسیون‌های ایثارگران کارهای ریشه‌ای می‌کردند. ای‌کاش آقای موسوی مقدم، نماینده‌ی ‌ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استارت این کار را بزند.

|| هم‌وطن ایثارگر

اینستاگرام
با سلام و عرض ادب خدمت مسولان زحمتکش بنیاد شهید و مجلس شورای اسلامی نماینده رهبری حاج آقا موسوی مقدم جانبازان و ایثارگران درصد پایین که اعصاب روان و شمیایی و از ناحیه دست پا معلول و عمل قلب باز کردن .برای تعیین درصد و تشدید دوباره مجرویت نمیشود در هر استان کمسیون مجدد از طریق دکترهایی که در اختیار نیروهای مسلح و زیر نظر وزات دفاع هستند از جانیازان و ایثارگران تعیین درصد بکنند چون حق خیلی از رزمندگان ناحق شده و دکترهای مورد اعتماد خود شما پگیری بشود در ضمن سن این ایثارگران بالای شصت سال و توان آمدن به تهران ندارند یک مرکز در هر استان و کمسیون از همگی ایثارگران و جانبازان زیر بیست پنج.درصد با تشکر
کاش مدت اسارت جانبازان آزاده به درصد جانبازی آنان اضافه گردد این بندگان خدا چند سال دراسارت بودند با آن اوضاع جسمی و روحی این قانون را مجلس در دهه گذشته تصویب کرد ولی صد ها افسوس که بنیاد شهید از اجرای آن طفره می‌رود وحق این فداکاران وطن را ناحق میکنند
سلام ، بزرگترین مشکل جانبازان عدم اقدام طبق قوانین مصوب است و مسئولان مربوط سلیقه ای عمل میکنند. براساس گفته مسئولان بنیاد 70 درصد از قانون عمل شده که بیانگر ظلم به جانبازان است و هیچ مرجعی پیگیر حقوق تضییع شده جانبازان نبوده است.
در فرم های اداری و مالی جدولی مربوط به درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه وجود دارد که با هم تلفیق میکنند اما چنانچه نیاز به استفاده از تسهیلات جانبازی نبود هرگز جانبازی خود را اعلام نمی کردیم.
مدتی در شهرداری مشغول خدمت بودم و تمایلی به اعلام جانبازی نداشتم اما بدلایلی خودشان متوجه شدند. روزی در مسجد بودم که مسئول حراست کنارم نشست و گفت چرا نگفتی جانباز هستی؟ گفتم نیازی نداشتم. گفت حق همسر و فرزند است باید اعلام کنید.
سلام وعرض ارادت به محضر تمامی جانبازان واقعی عرض شود شماعزیزی که مطلب رانوشته اید یادتان باشد ازتمامی جانبازان، جانبازان نخاعی هستندکه هم زجر میکشند هم شده اندچوب دوسر سوز دوست دارم مسئولین هرشهرستانی24ساعت باجانباز نخاعی24ساعت رابگذارندوهمینطورشماجانباز عزیز لطفاً یک شب راباجانبازان نخاعی به سرببریدالبته اینم بگم حقیرجانباز نخاعی نیستم، باتشكر معلول جنگ
سلام همه جانبازان عزیز هستند و طبق فرموده امام ( ره) خدمت رسانی می بایست به تناسب باشد ولی مسئولین هر نوع خدمت را منوط کردند به دارا بودن درصد 25 و بالاتر که بسیار تبعیض امیز است
خدمت رسانی براساس امتیاز تلفیق جبهه و جانبازی می تواند برای رسیدن به این تناسب راهگشا باشد
همانطور که پرستاری از یک جانباز ولیچری صبر زیاد می خواهد ، پرستاری از جانباز اعصاب و روان 5درصد هم دو برابر صبر می خواهد
چرا قانون سال ۸۸مجلس برای افزایش درصد جانبازی آزادگان اجرا نمیشود مگر هر چیزی میشه میگویید طبق قانون عمل میکنیم پس این قانون چرا اجرا نمیشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi