شناسه خبر : 110023
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 , 12:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پس از سرنگونی پهپاد مدرن صهیونیست‌ها منتشر شد

گزارش رسانه‌های عبری از دست برتر حزب‌الله لبنان در جبهه شمال

فاش نیوز - پس از این که حزب‌الله لبنان پنجمین پهپاد مدرن و گران‌قیمت صهیونیست‌ها را (از نوع هرمس) بر فراز منطقه «العیشیه» واقع در جنوب این کشور سرنگون کرد، رسانه‌های عبری شروع به تحلیل شرایط جبهه‌های شمالی کرده و نوشتند، در این جبهه این حزب‌الله لبنان است که دست برتر را دارد.
جنبش حزب‌الله لبنان یکشنبه‌شب اعلام کرد که یک پهپاد دیگر رژیم صهیونیستی از نوع هرمس450 را بر فراز منطقه العیشیه در جنوب این کشور و در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به روستاهای جنوبی سرنگون و ۲ ساختمان مورد استفاده سربازان اشغالگر در متولا (المطلّه) را هم هدف قرار دادند. این پنجمین فروند از این نوع پهپادهاست که حزب‌الله با موفقیت شکار می‌کند. پیش از این یک فروند هرمس900 هم از سوی حزب‌الله با دقت هدف قرار گرفته و سرنگون شده بود. روزنامه عبری‌زبان «معاریو» در واکنش به این خبر نوشت: «یک فروند موشک زمین به هوا به سمت یک هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوائی اسرائیل در حریم هوائی لبنان شلیک شد و در نتیجه این هواپیما مورد اصابت قرار گرفت و در خاک لبنان سقوط کرد.»
برخی رسانه‌های عبری‌زبان با اشاره به این عملیات مهم نیروهای حزب‌الله لبنان این طور نوشتند که: «ما با مشکل بزرگی روبه‌رو هستیم... ما دست برتر را در حریم هوائی لبنان از دست داده‌ایم. این مسئله به صورت گسترده‌ای به ضرر ما در زمینه جمع‌آوری اطلاعات خواهد بود.» آن‌طور که مهر نوشته است، رسانه‌های عبری این را هم گفتند که «بعد از گذشت نیمی از سال و تداوم درگیری با حزب‌الله این نیروها دست برتر را دارند و زمان تغییر این مفهوم فرا رسیده است.»
گفتنی است، رسانه‌های عبری‌زبان روز یکشنبه نیز به شکست این رژیم در جنگ با حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی اذعان کرده بودند. این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که رژیم صهیونیستی جنگ را در جبهه شمالی باخته است؛ چرا که ۶۲هزار نفر از این منطقه‌ها تخلیه شده و به هتل‌ها و آپارتمان‌ها منتقل شده‌اند.
حملات بعدی
همچنین مقاومت اسلامی لبنان صبح روز دوشنبه از هدف قرار دادن محل استقرار نیروهای اشغالگر در اطراف پایگاه «الضهیره» خبر داد. در حالی که منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در عرب العرامشه در شمال خبر می‌دادند، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: «جمعی از نیروهای اشغالگر در اطراف مقر الضهیره را با سلاح‌ مناسب هدف قرار دادیم.» ساعاتی بعد بیانیه‌ای دیگر صادر شد!
مقاومت لبنان در بیانیه‌ تازه خود گفت: «مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف، تجمع سربازان صهیونیست در اطراف پایگاه «حانیتا» را با توپخانه هدف قرار دادند. پیش از این خبرنگار المیادین از حمله به پایگاه حانیتا در الجلیل غربی خبر داده بود. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد: تجهیزات جاسوسی رژیم اشغالگر را در مقابل روستای «الوزانی» لبنان هدف قرار داده است.
پایگاه‌های آمریکایی زیر آتش 
خبر مشابه بعدی از میادین جنگ سوریه و عراق است. منابع خبری سوری دیروز از شنیده شدن صدای ۳ انفجار در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان «الحسکه»- محل استقرار اشغالگران آمریکایی- خبر دادند. ساعاتی بعد اعلام شد با یک پهپاد انتحاری به پایگاه آمریکایی در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان الحسکه (شمال سوریه) حمله شده است. از جزئیات و نتایج این حمله تا لحظه تنظیم این گزارش خبری منتشر نشده است. فقط رسانه‌های سوریه گزارش دادند صدای وقوع سه انفجار در اطراف این پایگاه آمریکایی شنیده شده است. همچنین خبرنگار المیادین در حلب بامداد دوشنبه گزارش داد که پایگاه میدان نفتی العمر که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده هم با چهار موشک و پایگاه آمریکایی خراب الجیر با سه موشک و یک فروند پهپاد در شرق سوریه هدف قرار گرفتند. خبرنگار المیادین با تایید اینکه هدف قرار دادن ۲ پایگاه آمریکایی حدود ۲ ماه پس از توقف هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در شرق سوریه صورت می‌گیرد، از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر داد.
حمله به عین‌الاسد!
منبع امنیتی عراق هم دیروز اعلام کرد: پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در استان الانبار هم با پهپاد هدف حمله هوائی قرار گرفته است. این منابع خاطرنشان کردند که سامانه «سی رام» پس از حمله هوائی در داخل پایگاه آمریکایی فعال شده است. تا زمان تنظیم این گزارش هیچ گروهی مسئولیت این حملات به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی را برعهده نگرفته‌ و جزئیاتی نیز منتشر نشده است. گردان‌های حزب‌الله عراق هم همزمان با این تحولات اعلام کرد که نیروهای مسلح آنها حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت: «به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi