شناسه خبر : 105461
دوشنبه 22 آبان 1402 , 08:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده ایرانی خطاب به معاون صدام: شما چون کافرید سلاحتان بُرنده نیست

فاش نیوز - فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس به معاون صدام گفت: «شما ۵۰ و چه بسا ۱۰۰ برابر ما گلوله می‌ریختید، اما ما یک گلوله می‌زدیم و به جای ۱۰۰ گلوله شما عمل می‌کرد. شما چون کافرید سلاحتان برّان نبود.»

فرمانده ایرانی خطاب به معاون صدام: شما چون کافرید سلاحتان بُرنده نیست

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، عراق در حالی به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد که هیچ یک از کشورهای جهان تصور نمی‌کردند ایران بتواند بیش از چند روز در مقابل هجوم رژیم بعث طاقت بیاورد؛ با این حال رزمنده‌های ایرانی نه تنها اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران کم شود، بلکه به دفعات صدمات سختی به نیروهای عراقی زدند. در ادامه صدای کم‌تر شنیده شده شهید حسن طهرانی مقدم از بنیان‌گذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیان‌گذار توپخانه و صنعت موشکی سپاه در ۸ سال دفاع مقدس را که ۳ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۳ در قرارگاه نجف و در شرح عملیات خیبر ایراد شد، می‌شویم:

سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در عملیات‌های بیت‌المقدس و محرم، در ابتدای این صوت تعریف می‌کند: «یکی از نیروهای رژیم بعث به من گفت: «یه حرف راست می‌زنی؟» گفتم: «بله» پرسید: «این گلوله‌های شما را چه کسی هدایت می‌کرد؟» گفتم: «چه طور؟» پاسخ داد: «نمی‌دانید چقدر از ما را کشته‌اید! گلوله‌ای نبود که به هدف نخورد و ماشین، نفربر، نفرات و سنگر ما را نزند!»

شهید طهرانی مقدم در این فایل صوتی می‌گوید: «عملیات ما متکی بر هیچ چیز یا معیاری نیست؛ فقط امدادهای خداست و آیه «وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ». برعکس، اگر مصاحبه‌های اسرای عراقی به خصوص مصاحبه‌های روزنامه جمهوری اسلامی را بخوانید، می‌بینید که همه آن‌ها از آتش نیروهای ایرانی داد دارند و می‌گویند که هر وقت شما آتش اجرا کردید، مؤثر بوده و از ما تلفات گرفته است. این جز از امدادهای خدا و هدایت گلوله توسط او نیست.»

در بخش دیگر این صدا از زبان سردار قربانی می‌شنویم: «به معاون صدام که یک افسر عالی‌رتبه بود گفتم: «فرمانده تو یک آدم عفلقی، یهودی، عرق‌خوار، فاسد، حرامخوار و متجاوز به نام صدام است. شما از او تبعیت می‌کنید و ۸ سال هم با ما جنگیدید. شما ۵۰ و چه بسا ۱۰۰ برابر ما گلوله می‌ریختید، اما ما یک گلوله می‌زدیم و به جای ۱۰۰ گلوله شما عمل می‌کرد. شما چون کافرید سلاحتان برّان نبود. تو هم افسر زیردست یک کافر بودی. برو و توبه کن.»

او ادامه می‌دهد: «به او گفتم: «اما رهبر من یک من مرجع دینی است. او رساله دارد، از قرآن دستور می‌گیرد و از طرف ۱۴ معصوم علیهم‌السلام به ما دستور می‌دهند. ما هر وقت می‌خواستیم شلیک کنیم می‌گفتیم: «وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ»

شهید طهرانی مقدم بعد از پایان جنگ تحمیلی وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران شد و در سازمان جهاد خودکفایی سپاه به عنوان مسئول سازمان مشغول به کار شد. بعد از اینکه چند موشک در واحد موشکی سپاه با مدیریت حسن طهرانی مقدم و در سکوت رسانه‌ای، ساخته شد، اطرافیانش به او لقب پدر موشکی ایران را دادند.

حسن طهرانی‌مقدم در ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۰ بر اثر انفجار زاغه مهمات در پادگان مدرس، واقع در شهرستان ملارد به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانخرید و فروش حواله خودرو جانبازان از نماینده ویژه انجمن جانبازان کشورسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi