03 اسفند 1396/ ۰۶ جمادى الثانية ۱۴۳۹
شناسه خبر : 22812
1392,سه شنبه 26 شهريور09:30
اشتراک گذاری در:
عکس روز

علت اختلالات اعصاب ایثارگران


محسن ناطق- دوران دفاع مقدس با شرایط خاص خودش گذشت. اما این روزها موضوعات به صورت دیگری وجود دارد. برای مقدمه باید بدانیم حدود 90 درصد انسان ها دچار اختلالات روان هستند که اغلب این اختلالات نیاز به درمان دارند لیکن در کشور مامراجعه به پزشک اعصاب و روان به لحاظ قانونی و اجتماعی عواقبی دارد که موجب عدم مراجعه و درمان می گردد.

اختلالات اعصاب و روان جانبازان ناشی از اصابت موج انفجار به طور فیزیکی حادث شده و با اختلالات روان ناشی از حوادث ، سوانح ، فوت عزیزان ، ارتکاب گناه ، ویروس ها یا بی توجهی به وجدان تفاوت اساسی دارد که با اجازه فاش نیوز عزیز نشانه های آنها به طور مختصر و لفظ عامیانه به حضورتان عرض می شود.

 

مجروحیت جانبازان شامل اختلالات اعصاب و روان یا نوروتیک (صدمات عصب ها ، نخاع و مغز) ناشی از اصابت موج انفجار ، ترکش و گلوله با نشانه های وجود نظم و انضباط ، وجدان بیدار ، کمال گرایی ، وظیفه شناسی و تقوی از اختلالات ناشی از حوادث روزمره و خروج انسان از فطرت الهی تفکیک می گردد.

نشانه های وجود مشکلات یا اختلالات روان در اغلب انسان های عادی و غیر مجروح جنگ از نظر روانشناسان به سه دسته تقسیم می شوند:

1- مرحله اول "اسگیزوئید" دارای علائمی مانند انزوا ، دیر آشنایی ، سردی در روابط اجتماعی و رفتار بدون انعطاف قابل تشخیص هستند.

2- مرحله دوم "پارانوئید" دارای علائمی مانند تفسیر مظلومانه از اعمال دیگران ، ظن به اطرافیان بدون دلیل و مدرک ، احساسی که دیگران قصد آسیب رساندن یا بهره کشی و فریب دارند و بروز استعدادهای غیر عادی هستند.

3- مرحله سوم "اسکیزو تایپ" اینگونه اختلالات روان ، موجب ایجاد تفکر سحر آمیز ، تفکر و گفتار عجیب و غریب ، رفتار غیر عادی و اعتقاد به تله پاتی و غیب گویی هستند.

همانطور که ملاحظه می گردد مشکلات جانبازانی که دچار موج گرفتگی هستند به دلیل عارضه صددرصد فیزیکی که ناشی از اصابت موج انفجار بوده که جانباز پس از اصابت موج انفجار دچار بیهوشی و آسیب جدی ساقه مغز گردیده لیکن به دلایل نامعلومی برخی به شهادت رسیدند و برخی پس از بهوش آمدن گرفتار عوارض متعدد شدند. مراجعه جانبازان معزز به پزشکان اعصاب و روان فاقد تجربه درمان موج گرفتگی و اشتباه اینگونه پزشکان با بیماران اعصاب و روان عادی معضل درمانی بسیاری از جانبازان می باشد. شورای پزشکی نیز هنگام بررسی نسخه های جانبازان به این موارد توجهی ندارند که معمولا" درصدهای تعیین شده بر اساس داروهای تجویزی و فقدان سابقه بستری اعداد بسیار پایینی هستند.

مشکل اصلی تمام ایثارگران، خروج اکثر مسئولان به خصوص مسئولان بنیاد از عرف انقلاب به بهانه وجود روح شرعی قوانین و درگیری با انواع مصوبات پشت پرده طبقه بندی شده و بعضی نیز جزو موارد سه گانه اختلالات روان یاد شده فوق می باشد. بدین ترتیب راهکار تدبیر و امید به تنهایی نمی تواند رافع مشکلات لاینحل و خودساخته مسئولان در ارتباط با ایثارگران گردد فلذا طبق معمول پناه می بریم به خداوند متعال و از او استعانت می جوییم.




Reply
no
0
yes
3
جانباز شاغل50 درصد
1392/06/24 - 14:29
مطلب جالبی بود امیدواریم پزشکانی در این امر طبابت جانبازان را برعهده گیرند که واقعا دارای صلاحیت اخلاقی و حرفه ای باشند .

no
4
yes
0
خداداد شیخ مومن
1393/01/22 - 22:18
ما جانبازان خدا راداریم ولطف خدا رهبر عزیز سیذ علی رو هم به ما داده است همین کافی است جانباز عزیز دیگر چه می خواهی مگر یادت نبست در سنگر عشق چه قول داده بودی آرزو شهادت یادت رفته سبقت گرفتن از همدیگر در عملیات چه ظور درست است بعضی ناعدالتیها رنج داره ولی بهتر است دشمن ترس داشته باشد جنگ بزرگترین نعمت بود نزدیک است دیگر زیاد به عمر دنیوی نمانده هر چه زجر بیشتر باشه به نفع ماست وشهدافردا بهتر مارو تحویل می گیرند ومارو به آغوش می کشد چه صفا داشت رورز خدا حافظی با هم سنگران که امروز خیلی ها به رحمت خدا رفته اند خدا کند یک بار دیگه هم شد رهبر اجازه مبارزه با دشمنان اسلام به ما بدهد تا همان که دنبالش هستیم به دست بیاوریم چه حالی داشت جبهه چه حال داشت سوار قظار شدن به سوی جبهه چه حالی داشت یا زهرا ویا مهدی چه حالی داشت یا محمد رسول الله چه حالی داشت لبیک یا امام حسین فقظ این رو بگم به خدا قسم تحویل گرفتن جانباز فقظ به نفع آنهائدیکه تحویل نمی گیرند است یه روزی جانباز هم از ناسپاسی بعضی ها به دنیای الهی می روند وپیش شهدا آن موقع افسوس می خورند جانبازان رحمت ونعمت الهی است به همه جهان اسلام به خدا سوگند جانبازیم را با تمام جهان هستی عوض نمی کنم وافتخار می کنم ما جانبازان روسفید ترین انسانهای روی زمین هستیم ما با غیرتیم با به امام زمان خویش لبیک کفتیم وعمل کردیم وبه ایمان قلبی خویش باور داشتیم وعمل به وفا نمودیم وهنوز هم از هیچ چیز کوتا نمی آئیم وگوش به فرمان امام ومنتظر ظهور حضرت مهدی واز منتظران هستیم هیچ چیز از دیگران کم نداریم وحتی بالاتر از همه ی آنهاهستیم که به دنیا وابسته اند وهمه چیز خود را فدای دنیا ظاهری نموده اند همه همان هستیم که خدا دستور داده است برای همه جانبازان به خصوص جانباز عزیز امام خامنه ای از خداوند شفا درخواست می نمایم


no
2
yes
0
حامد
1395/10/02 - 09:58
پدر جاباز دوران دفاع مقدس است.او در اثر موج انفجار شنوایی گوش چپ خود را به طور کامل از دست داده و شنوایی گوش راست هم در حد هفتاد دسیبل است.سالهاست به مشکلات شدید اعصاب و روان گرفتار است با این حال درصد جانباری او سی پنج درصد است


Reply
no
0
yes
3
حاج مهدی
1392/06/24 - 15:28
مشکل اصلی تمام ایثارگران دکترهای بی تجربه می باشد

Reply
no
0
yes
3
اسماعیل مرتضایی
1392/06/24 - 20:03
با تشکر از نویسنده متن
کلامی که هزاران بار باشکال مختلف بیان شد اینبار بصورت کاملا علمی و عینی مطرح میگررد
اسیبهای نهفته زمان جنگ در میانسالی به بدترین شکل خود را نشان میدهد تا جایی که فرد را بصورت صد در صد درگیر می نماید . از جمله اسیبهای اعصاب و روان و شیمیایی

Reply
no
0
yes
2
ع
1392/06/24 - 22:29
با سلام وسپاس از اقای محسن ناطق که چه زیبا ومنطقی,موشکافی نمودند.ونظر مدرن وصحیحی در مورد وضعیت جانباز موج انفجار را بیان کردند.البته بنده همین حالت موج انفجار وبیهوشی وعوارض متعدد انرا تجربه کرده ام.وهفته قبل مطلبی در همین سایت نوشتم.تحت عنوان /جانبازان موجی داروندارند/منتشر شد.که البته کاملا نظر شما را تایید میکند.ا لطف کنید ان رابخوانید.از اینکه مشکل جانبازان موج انفجار راعلمی,وتخصصی ,بیان کردیدبسیار مفید ومایه خرسندی ام گردید .جه جالب بود اگر داروی مورد نظر یا روش مقابله با عوارض موج را مختصر می فرمودید . تا اطلاعات مان کامل و از ان بهره مند گردیم.این گروه از جانبازان ازجمله خودم که 27 سال درگیر ,با انم ,ودارو درمانی میکنم ,ان هم از داروی پر عارضه , وبی کیفیت وکم تاثیر .از حسن نظر پر محتوای شما سپاسگزارم.

Reply
no
0
yes
2
ع
1392/06/26 - 14:11
دوستان جانباز اعصاب ,باسلام وتشکر. در مورد عارضه موج ا نفجار در مغز واعصاب که مصداق عیینی انرا در همین سایت تحت عنوا ن //علت اختلالات اعصاب ایثارگران//. بیان شد .وکاملا علمی ومنطبق با واقعیات بوده است, جا دارد تشکر شود.خواستم اگر ممکن است از اطلاعات مطلعان از موج انفجار بر عضوهای دیگر بدن بطور خاص وعام ,با توجه به نزدیکی ودوری محل انفجار با فرد,ونوع انفجارمثلا توپ,خمپاره...بر روی عضوها و اندام موج گرفته جه به شکل انی ,جه به شکل ثانوی, و طی گذشت زمان, مطلع واگاه نمایند .چون علم هر روز در حال دگرگونی به سمت تعالی وتکامل است .وظیفه اطبا , وکادر پزشکی ,خصوصا در بعد جانبازان , بایستی یافته های علمی به روز باشد . تا در کنترل بیماری ,وشناخت عوارض ان, پیشگیری ودرمان را تسهیل نماید .البته تجربه مجروحان این نوع جانبازان از جمله حقیر بهترین سند وگواه است.لیکن تبیین کارشناسی وتخصصی ان الزامی است. باتشکر

no
0
yes
2
جانباز ابراهیم جعفری
1392/06/27 - 02:04
با عرض سلام خدمت تمامی دوستان جانباز در رابطه با سوال حضرتعالی که موج چه عوارضی دارد چون جانباز اعصاب وروان هستم عرض میکنم که بنده وقتی دچار موج گرفتگی شدم از بالای نفربر به زمین افتادم بطوری که هم با سرو هم با زانو بر روی زمین فرود آمدم ولی وقتی به کمیسیون این را بیان میکنی میگویند ربطی به هم ندارد در حالی که الان دچار آرتروز شدید گردن وزانو شده ام که وقتی عکس را به پزشک نشان میدهم قبل از اینکه صحبتی بکنم وبگویم چی شده دکتر با تکان دادن سر بیان میکند که چه بروز خود آورده ای ویکی دیگراز عوارض موج گرفتگی دچار فراموشی شدید شدن است اگر ده سال هم با نفراتی کار کنم بمحض اینکه یکماه آنها را نبینم اسامی بیشتر همکارانم یادم میره وبعضیها را هم با تفکر زیاد یادم می آید ودیگر آنکه شب فکر میکنم که فردا برای کارهایی به فلان جا وفلان جا راجعه کنم ولی متاسفانه صبح که از خواب بیدار میشوم هرچه فکر میکنم که امروز قرار بوده چکارهایی را انجام بدهم یادم نمی آید


no
4
yes
0
عبداللهی
1392/07/23 - 08:59
با سلام
دوست عزیز آرتروز و ضعف حافظه با داروی گیاهی قابل درمان است به شرطی که تغذیه خود را اصلاح فرمائید . غذاهای سردی بخش و چای میل نکنید بلکه از غذاهای گرمی بخش و تر استفاده کنید و یبوست مزاج هم نداشته باشید.


Reply
no
0
yes
2
ایثارگر
1392/06/26 - 15:47
با سلام وتشکر
بر اساس مصاحبه های خوانده شده در همین سایت ( پزشک کمیسیون و امور ایثارگران ارتش ) متاسفانه درصد اعصاب و روان به جانبازانی اعطاء گردیده است که حداکثر دو سال پس از مجروحیت به کمیسیون تعیین درصد مراجعه کرده اند ! و آیین نامه تعیین درصد به دلایل نا معلوم هنوز اصلاح نشده است .
و حتی همان ایین نامه موجود هم بدرستی اجرا نمی گردد
برای مثال :
- مگر می شود رزمنده ای در گردان تانک خدمت کرده باشد و دچار اسیب اعصاب و روان نباشد ؟ اصلا ایا محل خدمت رزمنده در کمیسیون سئوال می شود ؟ خیر
- مگر می شود رزمنده ای دهها ترکش در ناحیه سرو صورت خورده و مجروح شده باشد ولی دچار اسیب اعصاب و روان نشده باشد؟
- قانون گذار برای ازادگان به میزان ایام اسارت درصد جانبازی اعطاء کرده است ولی برای رزمنده جانباز زیر25% هیچ گونه خدماتی ندارد
- ایا عادلانه این نیست که همچون ازادگان گرامی به میزان ایام حضور در جبهه درصد اعصاب و روان داده شود ؟

no
0
yes
3
پسر یه فراموش شده
1392/08/16 - 13:06
ایثار گر جان خوب نوشته!
چرا محل خدمت سوال نمیشه واقعا مگه میشه کسی توی جنگ سالها آرپی جی زن باشه و موج خودشو داغون نکنه؟مگه میشه کسی جلوی چشماش بهترین دوستاشو به بدترین شکل از دست بده و دچار اختلالات عصبی و روانی نشه؟واقعا چرا دکترای کمسیون های ما از این دکترای به روز و از همه جا بی خبرند؟چرا از تحصیل کرده های همون زمان که میدونن درد اینا چیه رو نمیزارن تو کمسیون؟تا وقتی جانباز میگه وقتایی میشه که حتی صدای گنجشک هم دیوونش میکنه بفهمن چی میگه نه این که به زور لبخندشونو کنترل کنن!!!نه این که با مدل و دوز و مقدار و این چیزا درصد یه عزیزی رو که دردش خیلی بیشتر از چیزیه که بیان میکنه رو تعیین میکنن!!!!!


no
0
yes
2
محسن
1395/06/22 - 06:09
آخه بی انصاف چرا زود قضاوت می کنی وقتی نمیتونی حتی یک لحظه این مشکلات رو درک کنی پس فقط سکوت کن سکوت موج گرفتگی یعنی بدبختی محض


Reply
no
0
yes
2
سید مرتضی
1392/06/27 - 12:10
سلام عزیزانم
مطلب خوب نوشتی سرورم من دها بار گفتم جو شیشه یک انفجار رخ بدهد تمام شیشه خرد می شود بغل دیوار بتونی چند تا انفجار رخ دهید دیوار فرو می پاشد عزیزانم در عملیات خیبر هر متر دشمن با کاتیوشا شخم زد و جانباز با خمپاره 120 که بغل جانبز می خورد ترکش بدنش پر می کند گوش هایش خون ریزی می کند بی هوش می شود ایا این انفجار به جانباز اثر نمی کند ابلحانه است بدن انسان تار موی رگ عصاب از دیوار بتنی محکم بدانیم عزیزانم چند روز پیش به دکتر رفتم گفتم چند ماه دچار فراموشی شدم دکتر دارو هایم دید گفت کو ناز پام 27 سال می خوری این قرس الزایمر یا فراموشی می اورد روزی 17 تا قرص می خوردم دیشب در نماز جماعت فکر می کردم رکعت سوم دیدم نماز رکعت چهارم اثلا یادم نیامد کی رکعت سوم خوندم اینجا مطلب می نویسم فکر می کنم ان که حق مطلب رساندم ولی بعد که میام بخونم می بینم باز یا حرفی ننوشتم یا اشتباهی غط نوشتم همه اینها عوارض موج انفجار عزیزانم
تمام جانبازان رز مندگان هم مثل خود من هستند چون بدن ما از دیوار بتنی محکم که نیست این را باید دکترا بنیاد و مسئولین بی درد بدانند گوچک شما یا حق

no
2
yes
1
همایون
1392/08/02 - 01:22
شما هم خوب از آب گل آلود ماهی می گبری سید مرتضی جان! هرچی غلط غلوط نوشته ای و می نویسی و خواهی نوشت همه را انداختی گردن موج انفجار. حالا جالب اینجاست که فاش نیوز هم نوشته های شما را جزء مطالب نمونه حساب می کنه!


no
0
yes
1
Guest
1392/08/02 - 22:13
علی/همایون جان این موج انفجار اگر به شما هم می خورد
جسارت این دو کلمه نوشتن را هم نداشتی از حاج مهدی بپرس.


no
0
yes
0
بهلول
1392/08/05 - 22:42
اتفاقا" مسئله و مشکل اصلی بسیاری از مطالب بی اساسی که در این سایت درج می شود همین یک ذره جسارتی است که فقط حاصل موج انفجار است و لاغیر! از همین مطالب با مزه سید مرتضای عزیز گرفته که از خاطراتش از صحرای محشر! می نویسد تا همین ادعای برادرمان محسن ناطق که ادعا کرده است نود درصد مردم دچار اختلال روان هستند!


no
1
yes
0
پسر یه فراموش شده
1392/08/16 - 12:57
سلام
همایون جان نمیدونم چرا اینو نوشتی ولی مطمئنم که ندیدی و نمیدونی چی گفته سید مرتضی!!!!من خودم دیدم اینارو حس کردم تا کسی جلو چشمت اینطوی نشه نمیفهمی چی میگه پس خواهشا عزیز گفته های این عزیزا رو زیر سوال نبر چون تنها کسی که واقعا درک میکنه چی میگن فقط خودشونن!!!!
ممنون از مدیریت محترم


no
0
yes
0
همایون
1392/08/23 - 02:00
با سلام و درود خدمت شما پسر عزیز و تمام فراموش شدگان دفاع مقدس. مطمئن باش که من یک جانباز با هفتاد درصد از کار افتادگی هستم که بسیاری از صحنه های تاثیر موج انفجار را دیده و درک کرده ام و همچنین عواقب آن را در زندگی جانبازان و خانواده های مظلومشان. طرف خطاب من فقط و فقط جناب سید مرتضای عزیز بوده که داستان مفصلی دارد که عبارت است از مطالعه اکثریت نوشته های متعدد این برادر محترم که طی سالهای گذشته در این سایت درج شده است.


Reply
no
0
yes
0
علیرضا دهشیری
1392/06/28 - 22:07
سلام علیکم ، انفجار ( توپ ، تانگ، کاتیوشا، خمپاره ، توپ 120 فرانسه و ضدهوایی ، و...) شماکه از سرشب بدون مصرف دارو با آرامش اینکه فردا سرحال و شادبه اداره یا محل کارت میروی ، ودغدغه مالی نداری ، ( چرا اکثر جانبازان از وضعیت مالی می نالند، چون هرچند حقوق یا درآمد داشته باشند باید دارو خریداری کنند یا اینکه دنبال مداوا باشند شما که رنگ و لحضات ثانیه ای در منطقه جنگی را حس و حتی لمس نکردی و به پست و مقام خود می نازی ، هوشیار باش دنیا محل گذراست ، وقتی شبها با دارو خوابت ببره اونم از 3 به بعد ، وقتی کاسه سرت تو هوا دور بزنه و پتک هم بزن روش ، وقتی تمام رگای مغزت صوت میکشند تا خون برسونن ، وقتی با کوچکترین صدا آتیش میگیری ، وقتی همه شادن تو غمگینی ، وقتی نمیدونی چه وقتیه ، وقتی دلت پردرده و اشکت درنمیاد ((وقتی همه خوابند وتوبیداری ))، اولین نفرکه صدای اذان صبح رومیشنوه منم ، کسی که اشکهاشو در نیم شب برافرج آقا مهدی (عج) و شفای جانبازان ومریضای اسلام هدیه میکنه منم ، کس که درداشو تودلش غده سرطانی کرده منم ، کسی که در این چند صبا هیچ چشمداشتی به مادیات و حقوق و مزایای جانبازان نداشته منم ، بازم درد موجم ، ای موجم تو هدیه آسمانی بودی ، هدیه دشمن بعثی اگر نبودی با کی و تنهایی با چه بهانه ای حال میکردم ، با فراموشیم ، سردردم ،نداریم و مرگم و تیک چشمانم یادت میکنم که یادم باشی ، معبودم تو موجم را، ریه ام را پایم را چشم را وسیله رسیدن به خودکردی ، گر شهادت در مسیر مابود از این قافله بهشتیان جا نمی ماندم ... آیا مسیری زیباتر از حال ماجانبازان بعداز شهدا هست... صلاح و مصلحت خویش ... بهار ما جانبازان فقط بهشت است اگر دنیا را بر آخرت خودنفروشیم ، ((لبخند))
با تشکر از مدیریت محترم سایت فاش نیوز

Reply
no
0
yes
0
جانباز زیر25%
1392/06/29 - 22:12
با سلام : بله عوارض موج انفجار همانطور که برادر ناطق در بالا توضیح دادند و روان پزشکان فوق تخصص در جهان نیز به این نتیجه رسیدند که عوارض جنگ خصوصا موج انفجار و شیمیایی که افراد زیادی گرفتار آن هستند نه تنها به خود شخص آسیب های جدیمی رساند بلکه می تواند عوارض ثانوی درنسل ، فرزند یا فرزندان بوجود آورد نمونه بارزش یگانه فرزندم که از بدو تولد یعنی سن دو سالگی متوجه بیماری صعب العلاج یعنی بیماری آسپرگر در طیف اتیسم پزشکان تشخیص دادند یک نوع اختلالات ذهنی است که فرد تا آخر عمر با آن درگیر است که متاسفانه این بیماری رو به افزایش است .

no
1
yes
0
عبداللهی
1392/07/11 - 15:04
با سلام
اگر غذاهای مضر مصرف نشود بیماری اوتیسم قابل کنترل است.


Reply
no
1
yes
2
محمدرضا55 درصد
1392/06/30 - 05:21
به نام خداوسلام به فاش نیوز و دوستان عزیز ایثارگر خصوصاً جانبازان اعصاب وروان مطالب دوستان را خواندم .دلم که گرفته وافسرده بود از بازی زمانه وبازیگران ان افسرده تر هم شدم.بقول معروف مدینه گفتی وکردی کبابم.شمه ای از انچه به سرم امده را تایپ میکنم شاید به درد کسی خورد. شاید هم پزشکان محترم خصوصاً پزشکان طرف قرارداد بنیاد استفاده کرده وکمتر با دیده تحقیر به جانبازان اعصاب وروان نگاه کردند. موقعه ای که ترکش به سر پای راست وباسنم اصابت کرد را دقیقاً به یاد می اورم . به این صورت که اصلاً نمی فهمیدم چی شده من که به صورت نیم خیز نشسته بودم فقط احساس کردم صدای صوت می اید صدا شبیه صدای کوبیدن دو ظرف بزرگ مسی به هم بود که مدتی طول می کشد.خواستم برخیزم نتوانستم تمام بدنم مور مور میشد پاهایم اصلاً قدرت نداشت مثل کسی که تا نشیمنگاه در باطلاق فرورفته شده بودم یه وقت احساس کردم باران میاد ولی چرا اب باران اینقدر گرمه نگو ترکشی که به سرم خورده دقیقاً پشت گوشم باعث خونریزی شدید شده ومن فکر میکنم اب باران است.اسفند سال66ومن 19 ساله بودم من را به بیمارستان برده اعمال جراحی متعدد ودراواخر سال 67 جراحی پلاستیک که جمجه ام را تاحدودی درست کردند ومرخص .تا سال 81-82 فقط به جراح مغز واعصاب مراجعه می کردم ولی یواش یواش احساسات بدی به سراغم می امد مثلاً نا خود اگاه اینقدردنیاواطرافیان برایم عزیز می شدند که بلافاصله هر کدام از دو فرزندم راکه نزدیکتر بود گرفته وهی پشت سرهم می بوسیدم این حس خوب وخوشایندی بود اما بدیش این بود که لحظه ای بیش نبود. میگفتم خدایا چی میشد اگه همیشه حالم اینطوری بود .خلاصه ازاین موارد والبته جر و بحثهای بیخودی زیاد داشته ام تا اینکه به توصیه های مکرر پزشک مغزواعصاب به متخصص اعصاب وروان مراجعه کردم اوایل گاه داروهای تجویز شده رامصرف میکردم گاهی هم نه.تااینکه حالم بدتر میشد پزشک. متخصص اعصاب وروان بنیاد توصیه کرد مدتی بستری شوم تا بیماریم راتشخیص دهند.در بیمارستان اعصاب وروان شیراز{باجگاه} بستری شدم روزانه حدوداً 36 قرص به من میدادند..وای داد وهزاران فریاد از من و امثال من بی صاحب که بدبختی و خانه نشین شدنم از همین جا شروع شد.45روز بستری بودم دیدند که حالم خوب نمی شود به بهانه ای مرخصم کردند با کوله باری دارو . چند روز از مرخص شدنم نمی گذشت که گفتم من که حالم خوب است نیازی به مصرف این همه دارو ندارم اما طولی نکشید که حالت بدی به سراغم امد به این صورت که احساس میکردم از دهان وبینی ام گاز بیرون می اید وبلافاصله احساس دلپیچه ودستشویی داشتم حتی من راسریع به دستشویی میبردند امادستشویی نداشتم هم خودم وهم خانواده تعجب می کردیم که این دیگر چه حالتی است.خلاصه مکرر به پزشک مراجعه وداروهای جدیدتر و این دارو را بخور انرا نه .حالم هم بدتر میشد تا جایی که ناگهان از خواب برخواسته و در کوچه به راه می افتادم.بیچاره همسرم که بارها با پای برهنه ساعت 3-4 صبح من را وسط کوچه گرفته وبا چه ترفندهایی به خانه برده .نمی دانم چطوری بیان کنم اما این روزها نمی توانم زیاد زیر نور افتاب بروم . هردردی که داشته باشم تشنج همراه اوست مثلا سرم درد بگیرد تشنج هم میکنم .عصبی شوم که بدتر هم می شود .دندانم درد بگیرد تشنج میکنم .منتظر کسی باشم خصوصاً فرزندانم ودیر کنند تشنج میکنم .خلاصه ازخود بیخود می شوم وحرفهای بد و بیراه میزنم .اینگار که به یکبارگی مورچه ها از سر به طرف بدنم حمله می کنند. گاهی دوستانم را می بینم اگر چه می دانم که دوستم است ولی هرچه سعی می کنم نامش را به خاطر نمی اورم.وخیلی چیزهای دیگر که لا اقل اکثر این مشکلات را از پزشکان و داروهای تجویزیشان می دانم. خدا را شکر چند سالی است که به لطف خدا به واسطه راهی که خودم پیدا کرده ام لا اقل جلو رشد بیماریم را گرفته ام .پی بر ده ام که بعد از خدا خودم دکتر خودم هستم و هر چه کمتر از داروهای شیمیایی استفاده کنم که البته این خود نیز مستلزم مقدماتی است .ای کاش پزشکان به جای متکی بودن به علمشان که برای ما محترم نیز می باشد کمی از تجربه امثال بنده که کم هم نیستند استفاده می کردند .و کمتر افراد سالم را مثل من خانه نشین و گرفتار می کردند .یا من اسمه دوا وذکرهو شفا

Reply
no
0
yes
1
محسن ناطق
1392/06/30 - 18:31
سلام ، محمد رضا عزیز بی پیر هرگز مرو خرابات ، هرچند سکندر زمانی تصور خود درمانی را فراموش کن چون باعث صدمات بیشتری میشود.بهتر است به یکی از پزشکان متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید که سابقه درمان بیمارستانی و اشبغال در شوراهای پزشکی جانبازان را همزمان داشته باشد. گرچه هزینه ویزیت اینگونه پزشکان زیاد است اما ارزش بازگشت کمی سلامتی را دارد. خود درمانی برای مشکل اعصاب و روان که بیشتر با مغز و اعصاب ارتباط دارد توسط خود جانباز حتی اگر بهترین متخصص باشد مقدور نیست زیرا تغییرات روحی و ترکیبات ترشحات مغزی با ترشحات غددی و و تاثیر بر ترشحات هورمونی نیاز به تخصص و تجربه بالا و کنترل احوال دارد. ضمنا موج گرفتگی که در صورت جلسه سانحه ذکر شود شامل مجروحیت چهار عضو میشود ( سر ، گوشها ، اعصاب و روان و کمر) که هر یک جداگانه دارای درصد میگردد. یک روز در این دنیا تنفس کنید باعث دلگرمی و خوشحالی مردم هست لذا بیا با هم پناه ببریم به خداوند متعال و از او استعانت بجوییم.

Reply
no
0
yes
1
Guest
1392/06/30 - 21:14
فاس نيوز عزيز بجه هانياز شديدبه اطلاعات پزشكي بويژه اعصاب وشيميليي دارند يك ستون در اين بخش بادعوت از پزشكان اختصاص دهيد

Reply
no
0
yes
0
ش
1392/06/30 - 21:47
جانبازان موجی به علت اینکه عوارض موج کمتر به جشم انسانها نمود پیدا می کند,,در جامعه بانوعی انزوا,بی توجهی,مظلومیت,مواجه اند .به قول معروف ,عقل مردم در چشم انهاست,وبرخی علی الظاهر انان را سالم میپندارند.در صورتی که عوارض به صورت علم وعینی مورد کنکاش عالمانه قرار گرفته است. واثبات شده است .واگر با دوربین مخفی 24 ساعت زندگی یک فرد موج زده را رصد کرده ودر انظار عموم قرار دهیم ,این ادعا بیشتر مورد تایید باور اجتماعی قرار میگیرد.گاهی در مورد یک موجی نظر می دهند که قبلا هم مثلا /عصبی بوده /. به نظر من ابدا ربطی ندارد ,اگر عصبی بوده و زمینه داشته باشد ,موج انفجارموجب تشدید و صعود بیماری او میگردد.حتی به مرز جنون او را پیش میبرد.مانند کسی که پایش ,مادر زادی ناقص است ,در یک تصادف همان پایش اسیب میبیند , وبدتر مشود .پس باید گفت اسیبش ذاتا مادر زادی بوده .انصاف این نیست.گاهی جانبازان موجی ما در جامعه به جنین موردی متهم میشوند.مظلومیت در این جانبازان به گونه ای است که سایرین از کلمه موجی برای عبور از مشکل روز مره از ان سو استفاده میکنند.اگر این تصور در سطح کلان نبود ,جانبازان موجی برای اثبات عوارض,موج انفجار جرا به دنبال صورت سانحه باشند.وسالیان سال هم بیماری را تحمل کنند,وهم از حقوق اولیه شان محروم باشند.

Reply
no
0
yes
1
محسن ناطق
1392/07/09 - 18:49
سلام ، فاش نیوز عزیز بارها پیام محمد رضا عزیز را مرور کردم. گاهی فکر میکنم خود درمانی فقط مصرف داروهای شیمیایی یا گیاهی نیست بلکه خود درمانی بنابر امر خداوند متعال ذکر جلی و خفی میباشد "یا من اسمه دوا و ذکره شفا" نمونه نسخه الهی خود درمانی است.
از طریق رسالت پیامبران و امامت ائمه معصوم (ع) هزار و یک اسماء الهی به انسانها رسیده که معروفترین آنها در دعای جوشن کبیر مستور است.
ائمه معصوم (ع) مجموعه اسماء الهی را با روشهای مخصوص نظیر تکسیر حروف به نود و نه اسم خلاصه کردند که به اسماء الحسنی معروف شدند. اولیاء الله و نزدیکان به کانون انوار الهی نیز از نود و نه اسم به یک اسم اعظم نائل گردیدند.
بهترین طریقه استفاده از خواص اسماء الحسنی به منظور هر مقصود شرعی مناسب با معنی آن اسم مبارک ، محاسبه عدد حروف اسماء الحسنی سپس محاسبه عدد حروف اسم خود ذاکر به روش ابجد صغیر و جمل است. مطابق عدد حروف ابجد صغیر اسم ذاکر یکی از اسماء الحسنی را با همان عدد انتخاب سپس با عدد ابجد جمل تعداد ذکر تعیین و بعد از نماز صبح و بین مغرب و عشاء عمل میشود که بسیار مجرب است. برای مثال عدد حروف ابجد صغیراسم بهروز معادل 24 میباشد پس معادل عددی اسماء الحسنی آن یا طبیب (23) میباشد که بین یا حبیب(22) و یا وحید (28) انتخاب و به همین ترتیب تعداد ذکر با حساب ابجد جمل اسم بهروز 220 مرتبه خواهد بود البته سه اسماء الحسنی بنامهای (یا دیهار) و (یا ملقن با تشدید قاف) و (یا صاحب کل نجوی) معادل عدد 220 ابجد جمل مناسب است. این عمل با عدد نام ذاکر بعلاوه عدد نام مادر ذاکر و بعد از آن عدد نام ذاکر و مادر و عدد طالع و .... ادامه خواهد داشت. این روش در حال حاضر منسوب به شیخ بهایی (ره) میباشد که اکثر علمای شیعه اعتقاد دارند.

no
1
yes
0
هموطن
1392/07/12 - 08:28
با سلام یک روش اسانتر هم وجود دارد برای مثال یوگا کار ها دستشان را بر نقطه درد می گذارند ضمن ماساژ و یا نوازش ان نقطه ذکر "ای شفا دهنده " را تکرار می کنند و بسیار موثر است من خودم گاهی سوره حمد را می خوانم و بر نقطه درد فوت می کنم نوازش کردن و ذکر گفتن وامید به شفا داشتن بسیار اثر بخش است.


Reply
no
1
yes
0
عبداللهی
1392/07/11 - 15:00
با سلام
اگر در تغذیه دقت شود و غذاهای سردی بخش میل نشود کمک بسیار بزرگی به مغز و اعصاب نموده و با استفاده از داروهای گیاهی که برای کنترل مغز و اعصاب وجود دارد و همچنین غذاهای که به این امر کمک بسیار می کنند انشاا... مشکل این عزیزان به حداقل برسد.
دمنوش اسطوخودوس و نوشیدنی شیر بادام .
- طرز تهیه شیر بادام برای یک وعده : 15 عدد مغز بادام خام و شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید و روی اجاق قرار دهید. به محض جوش آمدن اجاق را خاموش کنید و صبر کنید کاملا خنک شود. پس از آن ، پوست بادام را جدا کنید و با آب خنک بشویید. مغزهای آماده شده را با 1 قاشق غذا خوری عسل و 1 لیوان آب سرد مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه در مخلوط کن مخلوط کنید.شیر به دست آمده فوق العاده سفید، چرب، شیرین و بسیار خوش مزه است.این نوشابه برای بهبود بیماران عصبی ، افسرده و نگران بسیار موثر است و ناراحتی های پوستی و کبدی را نیز بر طرف می کند. و کسالت و نگرانی را نیز به سرعت از بین می برد و برای افرادی به راحتی نمیتوانند تمرکز پیدا کنند می تواند مفید باشد.مصرف این نوشابه اشتها و گرسنگی زیادی در بعضی افراد ایجاد می کند! از این رو ، کسانی که از این نوشابه استفاده می کنند بهتر است که همیشه همراه خود مقداری خوراکی داشته باشند. ( مانند سیب )

Reply
no
0
yes
0
مهدیه
1392/07/15 - 21:38
سلام واقعا مفید بود
میدونم که دنیا محل گذره اما برای ما دیر میگذره
خیلی التماس دعا

Reply
no
0
yes
0
جانباز 30 % نهبندان
1392/07/17 - 22:30
سلام
خاستم از زحمت هاي مجتهد كه براي ايثار گران خبرساز هستند تشكر
ويژه اي داشته باشم

Reply
no
0
yes
0
ش
1392/07/18 - 12:20
با سلام انجه از نظر این حقیر که به عنوان "مجروح موج انفجار" میباشم,توضیح نکاتی بی فایده نیست .در جریان بیهوشی یا موج گرفتگی علاوه بر اسیب عضوهای مغز,وروان,گوش,کمرکه در کمسیون مورد درصد دهی قرا ر میگیرد,اعضای دیگری دراین افراد صدمه می بیند ,از جمله ریه ,به علت هوای فشرده ناشی از انفجار به داخل ریه ,بسته به شدت موج انفجار موجب خونریزی ویا پارگی وورم میگردد.همین طور روده ها نیز از این عارضه مصون نیست ,مشابه ریه دجار ورم وخونریزی میگردد.اگر این جانبازان را در عضوهایی مانند قلب ریه,روده وگوارش,مورد معاینات دقیق وپیشر فته قرار دهند ,این عضوهای داخلی (قلب ریه روده وگوارش).از سلامت برخوردار نخواهند بود .اسیبی که بر ریه وارد میگردد ودر هنگام انفجار فرد را دچار وقفه تنفسی میکند ,بعدها به شکل برونشیت نمودار می گردد .همین طور قلب وروده که این نوع جانبازان از ان شکوه دارند .پارگی پرده گوش ویا افت شنوایی ,اختلالات اعصاب وروان نیز از اسیب های ناشی از موج انفجار در امان نیست .که خودش را به اشکال خفیف وشدید ,نمایان می کند ,واسیب مغزی ویا درد های مزمن در بدن از مواردی بود که با تجربه ای که از موج انفجار داشتم به صورت اشاره بیان کردم . البته در مورد اثرموج بر "اعصاب "خودش عوارض روحی وعصبی وسیع دارد ,که حتما" جانبازان هر روز در زندگی روز مره خود واطرافیان وخانواده اشان با ان در گیرند ,وانان هم از این الام در رنجند .با تشکر

Reply
no
0
yes
0
جانباز 30 % نهبندان
1392/07/18 - 18:49
اینجانب جانباز اعصاب و روان میباشم و خودم فکر میکنم که سالم هستم وقتی به کارهای گذشته فکر میکنم میبینم هیچیک از کار هایم درست نبوده است و تا بحال چندین مرطبه به کمیسیون پزشکی رفتم ولی جواب اصلی را نگرفتم و بگفته برادر حاج مهدی بیتجربگی پزشگان میباشد و ما چوب پزشکان بی تجربه را میخوریم

Reply
no
1
yes
0
دختر یک جانباز
1392/07/19 - 00:46
با سلام، مطلبتون رو خوندم عین واقعیته ، من پدرم جانباز اعصاب و روانه دقیقا تمام نشانه ها از جمله نظم ، تقوی ، وظیفه شناسی و ... رو دارن.

Reply
no
1
yes
0
ج
1392/07/19 - 10:49
با سلام ,جانباز اعصاب هستم .سالها پیش ان قدر بیماری ام شدید شده بود که هر کس هر چی میگفت ,به ان گوش میکردم ,ودوست داشتم به ان عمل کنم ,مثلا"یکی به من پیشنهاد داد گفت :در جایی دعا نویسی هست ,اگه مراجعه کنی حالت بهتر میشه ویکی دیگه گفت از کرج فردی اومده وانرژی درمانی میکنه .خلاصه من به توصیه انها واسه هر کدام از اونا جند جلسه رفتم ومبالغی هم دادم ,ضمن اینکه (مداوم تحت درمان روان پزشکم ودارو درمانی هم میکنیم )خواستم بدانم واقعا"این 2 مراجعه من درست بوده جون هنوز امثال من به این 2 راه عقیده دارند, وتعدادی مراجعه میکنند .شاید بگید از خودت بپرس جه نتیجه ای گرفتی ؟البته یکی از بستگان به من گفت :دیگه نرو ,اینا رمالند ,وانرژی درمانی هم راگفتند ,الکیه , کلک میزنن,البته من از دعا نویسه کمی احساس ارامش کردم ,واحساس خوشایندی به من دست داد ولی انرژی درمانی رو راستش نخیر ,دوستان اگه مطلع هستند ,بیان کنند تا علاوه بر دارو درمانی ,شاید این دو روش غیر دارویی مشکل جانبازان اعصاب و روان را تسکین بده .البته من داروهای روان پزشک رو سالیان مدیدی بعد از مجروحیت مصرف می کنم وبدون دارو روزم نمیگذره ,دیگه کلیه ومعده وپوکی استخوان امانم رو بریده حالا هزینه هنگفتش بماند.با تشکر

no
0
yes
1
محرم
1392/07/20 - 10:52
برادر عزیزم سلام
از خداوند شفای عاجل شما و همه برادران ایثارگر را خواستارم. اینجانب تحصیلات دانشگاهی دارم و می خواهم به شما عرض نمایم که دعا نویسی و اینها دکان است . نه این که دعا اثر نداشته باشد . دارد اما افراد بسیار معدودی هستند که در سلوک و عرفان شاید به این علم دست پیدا کرده باشند . کما اینکه در مفاتیح هم برای انواع بیماری ها مواردی از دعا بیان شده است.بنابراین برای این چیزها پول خود را صرف نکنید . یا شافی خود بهترین ذکر است و خاندن سوره حمد و توسل به ائمه به خصوص امام رضای رئوفمان.
در مورد انرژی درمانی نیز علمش موجود است اما باز هم تنها تعداد بسیار کم و معدودی به این علم دست یافته اند . آنهایی که با این عناوین مردم را به طرف خود می کشند بدون داشتن هیچ مدرک و گواهی و ... به دنبال پول هستند. حتی بعضا" اگر احساس خوبی به شما دست داد به خاطر تلقین است .
برای همین به دا پناه می بریم و شفای شما را عاجزانه می خواهیم البته در کنار دارو درمانی منظمتان که حتما" پیگیر آن باشید .
راستی من معمولا" مطالب با انرژی مثبت شما را می خوانم . ممنون و التماس دعای مخصوص


no
0
yes
0
عبداللهی
1392/08/16 - 04:21
تنقلات طبیعی
• پسته خوب:
پسته تازه هیچ ترک و سوراخی بر روی مغز آن وجود ندارد. پسته تازه و خام کاملا یکنواخت و خوشرنگ است . بهترین پسته ، پسته دامغان است.
• بادام خوب:
بادام با پوست تازه و خام ، یک دست رنگ روشن و خوبی دارد. بادام خام مانده کمی سیاه و تیره می شود. ‎‎‎ بهترین بادام ، بادام کوهپایه است.
• گردو خوب:
مغز گردویی که سفید و توپول باشد، کیفیت غذایی بالایی دارد. اگر گردو مانده باشد ، مثل اینکه پودری روی گردوها پاشیده باشند و کمی مزه تندی پیدا میکند. ‎‎‎ بهترین گردوها ، گردوی تویسرکان ، دماوند و نجف آباد است.
• فندق خوب:
فندق دهان بسته خوب است و دهان باز نخرید.بهترین فندق ، فندق قم است.


no
0
yes
0
عبداللهی
1392/08/16 - 04:23
آش مخصوص (غلات و حبوبات وسبزیجات و ادویه جات ) مواد لازم – برای 12 تا 15 نفر
• جوی پوست کنده 2 پیمانه
• گندم با پوست 1 پیمانه
• نخود نصف پیمانه
• عدس نصف پیمانه
• لوبیا چیتی نصف پیمانه
• ماش نصف پیمانه
• لوبیا سفید نصف پیمانه
• لوبیا قرمز نصف پیمانه
• لوبیا چشم بلبلی نصف پیمانه
• پیاز متوسط 2 عدد
• پونه ی کوهی 1 قاشق سوپ خوری
• سبزی آش 1 کیلو
• گردو ی چرخ کرده 200 گرم
• کشک سائیده شده ی محلی 1 کیلو
• ادویه جات (نمک ، فلفل ، زرد چوبه ، دارچین ، زنجبیل ، زیره و آویشن ) به مقدار لازم
• روغن مایع 8 تا 10 قاشق غذا خوری
• سیر درشت 4 حبه
طرز تهیه : حبوبات را که از شب قبل خیس کرده اید ، (بدون آنکه آب آن را عوض کرده باشید) روی حرارت قرار دهید تا به آرامی بجوشد ، بعد پیاز خرد شده را به همراه ادویه جات به آن اضافه کرده ، اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد. سپس سبزیجات را خرد کرده ، به آش اضافه کنید. در این حالت هر چند دقیقه یک بار غذا را خوب هم بزنید تا ته نگیرد. در انتها ، سیر رنده شده را به همراه پونه و نمک به غذا افزوده ، به آرامی هم بزنید تا غذا جا بیفتد و آماده شود حال کشک سائیده را همراه با یک حبه ی سیر و یک قاشق مربا خوری پونه در داخل مخلوط کن مخلوط کنید. پس از آماده شدن کشک ، غذا را در بشقاب کشیده ، به ترتیب ، روی آن 2 قاشق غذا خوری روغن مایع ، مقداری کشک و 2 قاشق غذا خوری گردوی چرخ کرده ریخته ، میل نمایید. بهتر است پس از صرف این آش مقداری خرما میل شود. این غذا برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.


no
0
yes
0
عبداللهی
1392/08/16 - 04:27
• مواد غذایی مفید برای کلیه‌ها :
غذاهایی که کلیه را همیشه سالم و شاداب و با طراوت نگه می‌دارند ، ‌عبارتند از آب ، سیب درختی ، کاهو ، ‌خیار، مغز بادام خام ، لیموترش تازه ، روغن زیتون ، انجیر ، ‌برگه زردآلو ، جوانه‌ی گندم و عسل ، میوه‌جات که نام برده شد باید به طور کامل و همراه با پوست و دانه‌های آن‌ها خورده شوند. امید است با مصرف نعمت‌های خوب الهی همیشه سالم و جوان بمانید و خدای مهربان را شکرگزار باشید.
 آب سبزیجات مفید برای سنگ کلیه و مثانه – روزانه 1 – 2 لیوان
1- طرز تهیه ی آب هویج و عسل :
آب 5 عدد هویج متوسط را گرفته ، همراه با 1 قاشق مربا خوری عسل مخلوط کرده ، جرعه جرعه میل کنید.
2- طرز تهیه ی آب هویج + کرفس + سیب + چغندر + جعفری :
آب 3 عدد هویج متوسط + 2 عدد ساقه ی سبز کرفس + 1 عدد سیب متوسط + 75 گرم چغندر را گرفته ، در مخلوط کن ریخته ، همراه با 10 شاخه ی جعفری مخلوط کرده ، جرعه جرعه میل کنید.
3- طرز تهیه ی آب گوجه فرنگی + خیار سبز + سیر + لیمو ترش تازه + کرفس :
2 عدد گوجه فرنگی متوسط + 1 عدد خیار متوسط + 1 حبه ی سیر متوسط + آب یک دوم 1 لیمو ترش تازه ی بندر عباسی را در مخلوط کرده ، آب 2 عدد ساقه ی سبز کرفس را گرفته ، به سایر مواد افزوده جرعه جرعه میل کنید.

• مواد غذایی مضر برای کلیه‌ها :
چای سبز و سیاه فوق العاده برای کلیه مضر است و علت آن ، تحریک بیش از حد سلول‌های اپی تلیال کلیه و در نتیجه ، وادار کردن آن به کار مداوم و طاقت فرسا است ، هم چنین است سرخ کردنی‌ها ، ادویه‌جات تند ، شیرینیجات قنادی ، غذاهای ساندویچی و نوشیدن مایعات همراه با غذا، نوشابه ، آب یخ به خصوص در زمانی که بدن انسان عرق کرده است ، ترشی‌جات سرکه ، شور ، نمک زیاد ، غذاهای چرب و پرحجم ، نان خامه‌ای ، ‌گوشت اردک ، غذاهای خارج از منزل ، به ویژه غذای طبخ شده در ساندویج فروشی‌ها ، مانند پیتزا ، سوسیس ، کالباس ، انواع سس و مواد تند و تیز.
توجه : عصبی شدن و حرص خوردن و حساس و زودرنج بودن و داشتن یبوست مزاج بیشترین صدمه را به کلیه وارد می کند.


Reply
no
0
yes
0
v.moheb
1392/07/29 - 03:21
سلام برادر عزیز درودبرشما من الان مدت پنج سال است. که بااین مشگل. روبرو هستم متاسفانه کمیسیونهایی که بنیاد دارد فقط دکتر های مربوطه به مدت بستری. ودارو اعمال درصد میکنند درصورتی که اصلا درد هارا نمیشناسند واین یکی از بزرگترین مشگلاتی است که برادرانی که دچار موجگرفتگی شده اند روبرو هستیم متاسفانه. من درکمیسیونی که رفتم شرح وضعیتم رابیان کردم ولی جوابی نگرفتم که یکی ازدوستان بشوخی ومسخره میگفت من جای شما باشم زمان کمیسیون یک گونی دارو میبرم تا بالا ترین درصد رابگیرم. واین است عاقبت درمان ما

Reply
no
0
yes
0
Guest
1392/08/08 - 02:03
من از انتهای جنون آمدم.

Reply
no
0
yes
0
ایثارگر ازکرج
1392/08/12 - 15:50
موجی
سلامتی اون همسر جانباز موجی‌ای که بهش گفتن: چرا هر بار میاستی و از شوهرت ...کتک میخوری؟
گفت: اگر خودمو نندازم جلو، شروع می‌کنه خودش رو می‌زنه،
آنقدر می‌زنه تا داغون شه،
آخه موجیه دست خودش نیست…
برای سلامتی این شیر زنان گمنام صلوات
اجرکم عندالله

Reply
no
0
yes
1
Guest
1392/08/13 - 23:18
من خودم جانبازم خدا لعنت کند مسئولی که به درد و مشگل ما جانبازان نمیرسد از لحاظ روحی روانی جامعه خانواده برای ما جانبازان کافیست که داریم میسازیم پس چرا شما .................

Reply
no
0
yes
0
Guest
1392/08/15 - 01:57
با سلام من که 25 سال باهمسرم زندگی کردم .می دانم درد اعصاب وروان چیه .خستگی بی حوصلگی عصبانیت سردردها و...........ولی چه کسی حتی حال ما را می پرسد .......././/

Reply
no
0
yes
0
عبداللهی
1392/08/16 - 04:07
خداوند بیماری حضرت یونس را با کدو درمان کرده است. سوره صافات آیات 145 و 146 - کدو برای بیماری مفاصل ، مغز و اعصاب ، پوست مفید است.
دسر کدو حلوایی: مواد لازم :
 کدو - یک کیلو گرم
 عسل - دو قاشق غذا خوری
 هل سبز ساییده - یک مثقال
 گلاب - چهار قاشق غذا خوری
 زعفران ساییده - دو گرم
 مخلوط خلال پسته یا بادام و پودر نارگیل - مجموعا" چهار قاشق غذا خوری
 دارچین - یک قاشق چای خوری
 طرز تهیه : کدو حلوایی را به قطعات مناسب تقسیم کرده ، آنها را بخارپز کنید ، سپس زعفران را با گلاب مخلوط نموده و به همراه عسل ، هل ساییده و دو قاشق مخلوط خلال پسته یا بادام و پودر نارگیل به کدو حلوایی بخارپز شده ، بیفزایید. آنگاه انها را کاملا" با یکدیگر مخلوط نمایید تا یکنواخت شود. ظرف را تکان دهید تا سطح مواد صاف شده ، سپس دو قاشق از مخلوط خلال پسته یا بادام و پودر نارگیل و دارچین را روی دسر ریخته ، آنرا به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. (صبح بصورت ژلاتین در می آید) مصرف کنید.

خوراک کدو تنبل : مواد لازم :
 کدو حلوایی - 200 گرم
 هویج فرنگی – یک عدد
 لیمو ترش تازه – یک عدد
 عسل – یک قاشق مربا خوری
 طرز تهیه : کدو حلوایی + هویج فرنگی ( پوست نکنید ) بگذارید بخار پز شود و آب به آن نخورد سپس آنها را رنده کنید و یک عدد آب لیمو ترش تازه و یک قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید و بعنوان دسر استفاده کنید . برای بچه هایی که نا آرامی میکنند و خیلی عصبی هستند خیلی مفید است.

Reply
no
0
yes
0
عبداللهی
1392/08/16 - 04:08
1- دم کرده ی گل بابونه و گل بهار نارنج : مواد لازم :
• گل بابونه 2 قاشق غذا خوری
• گل بهار نارنج 1 قاشق مربا خوری
• عسل 2 قاشق مربا خوری در هر لیوان
• آب جوش 4 لیوان
• طرز تهیه : گل بابونه و گل بهار نارنج را که از قبل تهیه کرده اید ، به همراه مقداری آب جوش در یک قوری چینی ریخته ، به مدت 30 دقیقه آنرا روی حرارت ملایم دم کنید ، سپس در یک لیوان یا فنجان یزرگ ریخته ، عسل را به آن بیفزایید و آنرا هم بزنید تا عسل کاملا" حل شود ، آنگاه به آرامی آنرا میل نمایید. این نوشیدنی خوش عطر ، خوش طعم ، نشاط آور و مسکن اعصاب و روان است.

Reply
no
0
yes
0
عبداللهی
1392/08/16 - 04:09
1- دم کرده ی آرام بخش (گل اسطوخودوس) : یک قاشق مربا خوری گل اسطوخودوس+ یک قاشق غذا خوری برگ به لیمو را در قوری چینی بریزید با دو لیوان آب جوش به مدت 25 تا 30 دقیقه و با حرارت ملایم دم کنید و سپس با کمی عسل شیرین کنید و به آرامی میل نمایید. این دم کرده برای افرادی که از ناراحتی های عصبی و افسردگی رنج می برند ، بسیار مفید است.

2- دم کرده ی گل اسطوخودوس+ برگ به لیمو + گل بهار نارنج + رزماری : از هر کدام یک قاشق غذا خوری + 4 لیوان آب جوش را به مدت 30 دقیقه دم کنید ، سپس با کمی عسل ، آن را شیرین و به آرامی میل کنید. این دم کرده بهترین آرام بخش اعصاب است.

Reply
no
0
yes
0
عبداللهی
1392/08/16 - 04:11
 معجون آلزایمز یا فراموشی - موادلازم :

 شیر تازه - جوشیده 1 لیوان روزانه
 عسل - 1 قاشق مرباخوری
 پودر سه مغز - 1 قاشق مرباخوری
 پودرمالت - 1 قاشق مرباخوری
 گرده گل زنبورعسل - 1 قاشق غذاخوری
 آب زعفران - 2 قاشق غذاخوری
 بارهنگ - 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه معجون فراموشی : شیر تازه جوشیده 1 لیوان + عسل 1 قاشق مرباخوری + پودر سه مغز 1 قاشق مرباخوری + پودرمالت 1 قاشق مرباخوری + گرده گل زنبورعسل 1 قاشق غذاخوری + آب زعفران 2 قاشق غذاخوری + بارهنگ 1 قاشق مرباخوری با هم مخلوط کرده و پس از ولرم شدن هر روز صبح ناشتا باید میل شود.

Reply
no
0
yes
0
عبداللهی
1392/08/16 - 04:15
جوانه ی جوی دو سر : مواد لازم :
• جوی دو سر 500 گرم
• کیسه ی نخی سفید و کاملا" تمیز یک عدد
طرز تهیه : جوی دو سر را تمیز کرده ، شسته و با آب ولرم به مدت 48 ساعت خیس و هر روز آب آن را نیز عوض کنید. به محض آن که گیاهک جو ، سفیدک زد و شروع به ریشه زدن نمود ، آن را تمیز بشویید و در یک کیسه ی نخی ریخته و کیسه را مرطوب نمایید. پس از 24 ساعت ، جوانه یا ریشه ی جو را به خوبی خواهید دید. در این حال میتوانید هر روز چند قاشق از آن را به سالاد خود اضافه کرده ، میل کنید.
توجه : برای رشد بیشتر جوانه ی جو ، میتوانید هر روز با آب پاش ، کیسه ی نخی ای را که جوانه ها در آن ریخته اید ، مرطوب کنید.
جوانه ی جوی دو سر بین همه ی جوانه ها ، خوش مزه ترین است و میتوان آن را همراه با سالاد فصل به میزان 5 تا 7 قاشق غذا خوری میل کرد. این جوانه ، حاوی بیشترین ویتامین های گروه B و برای ناراحتی اعصاب و ناراحتی پوست و مو مفید است.

Reply
no
0
yes
0
جانباز .ع
1392/08/20 - 05:47
برادر عزیز با سلام از اینکه زحمت میکشی وپیشنهاد اتی را محض رضای خدا وسلامتی عریزان جانباز ویژه جانبازان اعصاب ,ان هم از نوع گیاهی وغذایی ومفید وبی ضرر مرقوم می فرمایید ,جا دارد سپاسگزاری کنم .البته من به حز داروی شیمیایی نیز از داروی گیاهی به عنوان مکمل استفاده کرده ومیکنم ,لکن به تنهایی جواب نمی دهد .لا جرم به عنوان مکمل از عر قیات وداروهای غذایی مشابه شما که هم تقویتی وبلا ضرر است ,همراه باداروهای شیمیایی پزشک استفاده میکنم, حداقل ,اثار مثبت در اعصاب وروان ,کمتر موثر واقع شده .اما منکر جلو گیری از شدت وپیشروی بیماری , وتقویت عضوهای داخلی با استفاده از این دارو ها ی گیاهی ننیستم . وان را خصوصا در دراز مدت مفید می دانم 27 سال است که قرص ودارو در بدنم تزریق میشه وعوارض منفی بسیار هم در بدنم به جا گذاشته وخیلی تلاش واسه خذفش کردم ولی نشد. موید باشیدلطف کردید.

Reply
no
0
yes
0
Guest
1392/08/22 - 02:31
محمد رضا ٥٥ درصد برادر عزیز ومظلوم . هم اکنون که مطالبت را خوندم جشمام براز اشک شده. منم مثل خودتم و درکت میکنم . کاش میشد مثل قدیما مون بشیم . سالم وبانشاط .من همین الان دست ام را بالا کرفتم ودر این نیمه شب از خالق همه هستی وبهترین شفا دهنده عاجزانه التماس میکنم اولا به تو رزمنده عزیز شفا ى عاجل عنایت کند و دوما به همه مریضها ی این دنیا شفا و سلامتی عطا کند بذکرالله تطمئن القلوب . یا من اسم هو دواء وذکرهو شفاء.

Reply
no
0
yes
0
رزمنده
1393/01/18 - 19:25
با سلام درصد یک جانباز موج انفجار اعصاب وروان وضربه به سر وترکش ترا خدا چند در صد هست راهنمایی کنید 5% هست خدا یارتان

Reply
no
0
yes
0
ﻣﻮﺳﻲ
1393/05/12 - 13:16
ﺳﻠﺎﻡ . ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﺑﺮﺯﻛﻮﺍﺭ ﺧﻖ ﺑﺎﺷﻤﺎﺳﺖ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺑﺴﻨﺪ ﻣﻴﻜﻨﻢ .ﻭﻗﺘﻲ ﺷﻬﻴﺪﻱ ﻋﺰﻳﺰ ﺩﻝ ﻣﻴﺎﺩﻭ ﺑﺪﺭ و ﻣﺎﺩﺭ ﺩﻓﻦ ﻭﻳﻚ ﺳﻮﻡ ﻭﻫﻔﺘﻤﻲ ﻛﺮﻓﺘﻪ ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻌﺪ 26سالﺑﺮﺍﻳﺘﺮﻣﻴﻢ ﻗﺒﺮ ﺷﻬﻴﺪ ﺍﻥ ﻛﺒﻮﺗﺮ ﺑﻪ ﺑﻨﻴﺎﺩ ﻣﻴﺮﻱ ﻭﻣﻴﻜﻦ ﻣﻜﺮ ﻣﺎ ﻫﻤﺠﻴﻦ ﺷﻬﻴﺪﻱ ﺩﺍﺭﻳﻢ ? .,ﺧﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﻣﻴﻔﺮﻣﺎﻳﻴﺪ ﺟﺎﻧﺒﺎﺯﺍﻥ ﻋﺰﻳﺰ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﺍﻋﺼﺎﺏ .,ﺧﺪﺍ ﺧﻴﺮﺕ ﺩﻫﺪ ﻫﺮﺟﻪ ﺑﻮﺩ ﻛﺬﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻭﻛﺬﺷﺖ ,ﻣﺪﻳﻮﻧﻲ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺎﻥ ﻓﻘﻄ ﻳﻚ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺳﻮﻡ ﺑﻮﺩﻭ ﻫﻔﺘﻢ ﻟﻂﻔﺎ ﺍﺷﻚ ﻣﺎﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻴﺎﺭﻳﺪ . . خ ش و ا.

Reply
no
0
yes
0
سید رحیم جانباز
1393/06/15 - 21:11
با سلام من هیچ توقعی از هیچ کس نداشتم و ندارم فقط از مسئولین میخوام که یک لحظه خودشون رو جای جانبازهای موج انفجار بذارن!!# بعد بشینن کمسیون بگیرن !

Reply
no
0
yes
0
فریدون کبیری دهکردی
1393/08/17 - 14:14
سلسله ی موی دوست حلقه دام بلاست هر که در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست یک پزشک متخصص داخلی بن مراجعه کرد وگفت تو چه می خوری برای مهار درمان بیماری روحی خو د کفتم از روان پزشک خود بطور اثفا قی شنیدم که گفت این بیماری علاج ندارد ومن یعنی ان روانپزشک در سن 65 سالگی بر اثر همین بیماری خواهم مرد او در درشهریور 1393 جان به جان افرین تسلیم کرد خدایش بیا مر زاد ااو در سالهای 1369 ت ... برای بیماران بنیاد در صد تعیین میکرد در صد مرا سال ها بعد 60 در صد تعیین کرد اما بنیاد شهر کرد 10 در صد اعلام کرد من امیدوارم ان پزشکی که حق جانبازان را پای مال میکند ... البته ان روانپزشک در گذشته انسانی مهربان ودانشمند در بسیاری از علوم دیناری برای خود پس انداز نکرد وغریبانه زندگانی را پدرود کفت

Reply
no
0
yes
0
همدرد جانباز
1393/11/17 - 00:07
با آرزوی سلامتی برای همه ی عزیزان جانباز
وقتی جهت تعیین درصد جانبازی به محل کمیسیون مراجعه کردم جانبازان بی دست و پا و بدون چشم را دیدم که خودم شرمنده از انجا خارج شدم و بنیاد هم با مدارک بیمارستانی عمل گوش برایم 10 درصد را تعیین کرد
اکنون خوشحالم که بعد از 25 سال هنوز سالمم
درد پا و گرفتگی عضلات را میتوانم تحمل کنم ولی گریه های مادرم در وقت نعره زدن و به خود پیچیدنم را هنوز فراموش نکرده ام
اقای عبداللهی عزیز صدای دائمی داخل سرم را می توانم تحمل کنم ولی خنده های بغض آلود همسرم که از فرط درماندگی نمیداند چه کند را هرگز فراموش نمیکنم
اقای عبدالهی عزیز درمان های شما عاقلانه تر از درمان پزشکان این جانبازان عزیز است ولی فکرش را بکن که برای لحضاتی اندک اسم پدر - مادر و خانواده خود را فراموش کنی و تکه کلامی برای خود انتخاب کنی که کسی نفهمد تو آنها را نمی شناسی
تو نمی فهمی لذت جانبازی را که وقت درد به یاد خدا می افتد و کسی جز او همراه و پناهش نیست
ما جانبازان خوشحالیم که در این دنیا داریم کفاره گناهانمان را می پردازیم چون اگر خوب بودیم با یاران شهیدمان رفته بودیم و خدا فرصتی به ما داد تا خودسازی کنیم
برادر گرامییم خدا این درد هایی که عزیزان جانبازمان بیان می کنند را نصیب هیچ کس نکند حتی خود سرکار
شاید هرگز این مطلب دیر نوشته را نخوانی ولی ما برای شرف و ابروی خودمان و شماها ایستادیم و افتخار می کنیم
هر چند با شنیدن اسم جانباز لبخند تمسخر بزنند
چه زیباست درد جانبازی

Reply
no
0
yes
0
1394/01/26 - 23:04
تا

Reply
no
0
yes
0
حجت
1394/01/26 - 23:16
با سلام خدمت تمامی ایثارگران و جانبازان که واقعا شهدای زنده هستن.
پدری دارم که از سال 61 تا 74 در مناطق عملیاتی خدمت کرده دو مرتبه در جنگ در عملیات میمک و کربلای 5 دچار موج گرفتگی از ناحیه سر و گردن شدن ودر همان زمان بستری شدن که الان مدارکش در بیمارستان نیست ولی شاهدانی هستن که تایید میکنن که ایشان دچار موج گرفتگی شدن . در ضمن پدرم پس از جنگ سابقه بستری بدلیل مشکلات اعصاب وتشنج وعمل چشم و قلب و ...دارن . حالا از شما دوستان خواهش میکنم منو راهنمایی کنین.ممنون.

Reply
no
0
yes
1
الهه
1394/05/08 - 15:32
باسلام من دختری 25ساله هستم پدرم جانباز موج گرفتگیه وهمیشه تنش میلرزد وهمیشه خود زنی میکنه ولی کارت جانبازی نداره ومابچه هاهم عصبی هستیم وخود زنی میکنیم وبعدش کلی افسرده میشیم خانواده ماخیلی متدین هستند ولی عصبی هستند ما فدای جنگ شدیم ومن راضی نیستم

Reply
no
0
yes
0
محمدعلی محسنی
1394/05/11 - 12:16
سال 65 بر اثر اصابت گلوله مستقیم تانک به سنگرمان مجروح شده درزمان حادثه تا چند دقیقه هیچ صدائی را نمی شنیدم گوشهایم تا چند روز خونریزی داشت ویک ترکش بزرگ به زانوی پای راستم اصبت کرد . درپرونده پزشکی ام تنها نوشته اند اصابت ترکش به پای راست . تا سال 80مشکل چندانی نداشتم اما از سال 80 مشکلات عصبی زیادی برایم بوجود آمد از آن زمان تا بحال روزی 4تا قرص ایمی پرامین وکلونتزپام میخورم که اگر نخورم تمام بدنم بی حس می شود ، دستهایم می لرزد ، تکلمم بهم می ریزد ، سردرد شدید وسرگیجه می گیرم ، بسیار عصبانی می شود . هرچند به بنیاد جانبازان نیز مراجعه می کنم می گویند بایستی مدارک بالینی دال بر موج گرفتگی داشته باشی . حالا بعد از 27سال من مدارک از کجا بیاورم . چرا به مشکل من توجهی نمیشود . اگرموج انفجاری که مرا گرفت یکی از شما مسئولین را می گرفت الان درصد جانبازیتان 70درصد بود .نمیدانم هیچ مسئولی این مطالب را می خواند یا نه ولی بهر حال هرکس خواند مسئول است پیگیری نماید وگرنه روز جزا پاسخگو خواهد بود .محمدعلی محسنی اژه ای از اصفهان

Reply
no
0
yes
0
عاطفه
1394/07/14 - 15:06
من یه سوال داشتم میخاسم ببینم کسی ک درجبهه باشهیدان براثرانفجارب سردخونه میره وهمه فکرمیکنن شهیدشده ولی بعدمیفهمن تکون میخوره وزندس والان مشکل. اعصاب داره جزوه جانبازاعصاب حساب نمیشه اون شخص پدرم هس لطفا رسیدگی. کنیدتاحق کسی ضایع نشه .پدرم .اکبرکریمی ازاصفهان

Reply
no
0
yes
0
علی
1394/07/23 - 01:35
با سلام به نظرم از سایت مشکلم حل شد نه از دیگران ممنون

Reply
no
0
yes
0
علی هستم 29 ساله
1394/07/23 - 01:38
کارتون درسه به علی قسم

Reply
no
0
yes
0
Sheyda
1394/08/08 - 12:12
متنفرم از جنگ و دولتي كه پدري عصبي و خشن و ناعادل به من تحويل داد و كسي نيست از من حمايت كنه

Reply
no
0
yes
0
حجت اله بیرامی
1394/09/19 - 16:52
فریاد رسی نیست؟ به داد جانبازان با توان بدنی نامناسب با شرایط کاری نامناسب برسید جانباز 15درصد از موج انفجار ناراحتی گوش نقص زانو با بیش از پنج سال حضور مستمر در جبهه ها با داشتن انحراف مهره و کم خونی مزمن. بیگانه 55 ساله وطن پرست از تهران.ایا فریاد رسی نیست.؟

Reply
no
0
yes
0
حسین
1394/11/19 - 12:32
دوستان عزیز
برادران رشید ، اقایان شکمشان سیر است، حال شما را هم نمی فهمند. فریاد رس هم فقط خدا هست. پس اصلا و ابدا دلتان به آنها گرم نباشد. اگر فرجی هم بشود، اول خدا باید بخواهد تا وسیله ای فراهم شود. امید وارم حتی اینها وسیله هم نشوند. وسیله شدن هم لیاقت می خواهد. لذا بنظرم علاوه بر طبابت و درمان دارویی و پزشکی با ذکر های شافی و طبیب و رحیم و غفور و سکینه قلوب المومنین و در کنار آنها حتما ذکر صلوات انشاالله بهتر به نتیجه می شود رسید. یکی از آقایان هم یک دستور ذکری در بالا داده است...کوه و سکوت و ورزشهایی مثل یوگا هم فکر کنم خوب باشد. آهنگ های ریلکس ، تکنیک های ریلکسیشن خوب است. هر روز دوش آب گرم خستگی را کم می کند و دردهای عضلانی را کم می کند. به اخبار گوش ندهید. جامعه و سیاست را هم بی خیال بشوید. سعی کنید از این تلگرام و اینترنت و... هم فاصله بگیرید. هر چقدر کمتر بدانید، راحت تر زندگی می کنید زندگی بکنید. خدا هم می گوید لایکلف الله نفسا الا وسعها.... برای چی اعصاب شما خرد بشه اون نامردها بدزدند و بخورند و حال بکنند... وقتی کاری از دست تون بر نمیاد پس بهتر که ندونید و اعصاب خودتون هم خرد نکنین...بیخیال سیاست... البته کاش یکی همین حرف ها را بخودم بگوید :) یا حق یا طبیب و یا شافی صل علی محمد و آل محمد

Reply
no
0
yes
0
حسین
1394/11/19 - 12:42
عاطفه خانم شیدا خانم ....
بابای عزیز شما گناهی نداره... شما باید درکش کنید.... کمکش کنید... دولت نامرده... شماها مردانگی کنید.
بابای شما رفت تا ناموس شما و این مملکت حفظ بشود. شما هم بخاطر صبر در این قضایا در اجر و ثوابش شریک هستی. اگر می خواهید درکش کنید باید حال و هواش را بفمید شاید با فیلم با عکس های اون وقت ها با کاروان های نور با فیلم های جبهه و جنگ .... اونوقت بهتر درکش می کنید... البته اون فیلم و عکس ها و حال و هوای جبهه و جنگ را فقط خودتون ببینین باباتنون نباید ببینه ... ما دو نسل جدای از هم هستیم. من هم بچه ام درکم نمی کند و من هم اون را درک نمی کنم، دلیلش اینه که تو این سال ها فضای فکری و فرهنگی جامعه بکل عوض شد عوضییییییی شد بعد از امام همه چیز تغییر کرد ارزش ها عوض شد و.... حال برای بابای شما که اون شرایط را داشت و همه چیزش را برای اون چیزها داده باور کنید که مرگ بهتر از ززندگیه.... درکش کنید... شما هم با صبر و درک اون تو این جهاد ش سهیم هستین. آفرین یا حق

Reply
no
0
yes
0
حسین
1394/11/19 - 12:48
دنیا نامرده
سخته ولی می گذره
این نیز بگذرد
نامردها چشمشون را روی هزار هزار میلیارد دزدی بستند، اونوقت به رزمنده ای که از جونش مایه گذاشته بوده می گن برو صورت صانحه و کوفت و...بیار... اون درصد جانبازیتون هم که ما نتونستیم بگیریم درصدش هم پیش کش.... خدا نگذره که به داد بچه های جانباز و رزمنده نرسیدند... عاطفه خانم و بقیه عاطفه ها... دنیا سخته اما می گذره انشاالله که همه تو این امتحان های سخت قبول بشیم. ما خدا را داریم همین مار ابس. حسبنا الله و نعم الوکیل... انشالله مسئولین نامرد نامسئول هم دیر یا زود این دنیا یا اون دنیا جواب نامردی هاشون را می گیرن. انوقت می فهمند کی برده و کی باخته

Reply
no
0
yes
0
حسین
1394/11/19 - 12:54
اینها که دارند به بچه های جبهه و جنگ و رزمنده و جانباز نامردی می کنند از صدام و بعثی ها بدترند بنظر من. بنیاد جانبازان و شهیدی که رئیس هاش کروبی و .. باشن باید هم همین بشه...خدا بزرگ است و الی الله عاقبه الامور.... عجب وصیت امام را عمل کردند که گفته بود نگذارید که پیش کسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم ...

Reply
no
0
yes
0
حسین
1394/11/19 - 12:57
مسئولین نامردددددد این حرف ها را نمی خوانید...

Reply
no
0
yes
0
R
1395/01/04 - 11:10
کاش قبل از اینکه این رزمنده ها رو برگردونن به خانواده هاشون اول درمان شون میکردن تا مثه حالا نشن عذاب من و خانواده م

Reply
no
0
yes
1
جانباز روانی
1395/02/18 - 11:53
اعضا کمسیون پزشکی وتععین درصد جانبازان چن تا دکتر جوان که حتی شستن خودشون را هم به ماماناشون واگذار میکردن هستن .اینا چیزی از جنگ و جبهه حالیشون نیس اصلا رزمنده را درک نمیکنن .جنگ را تجربه نکردن ولی متاسفانه مسئولین هم همچون افرادی را لازم دارن که یه جورایی حق رزمندگان را ضایع کنند.

Reply
no
0
yes
2
جواد
1395/03/05 - 17:37
باسلام
منم یه جانباز اعصاب روانم که سال گذشته در سوریه دوچار موج گرفتگی شدم حالا بعد کلی زمان تازه طو گزارش حادثم نوشتن اختلال استرس حاد نمیدونم این دکتر ها واقعا معنی جنگو میفهمن یا یاد بازی های کامپیوتریشون میفتن

Reply
no
0
yes
2
یونس
1395/03/10 - 01:35
سلام منم جانباز اعصابم ، کل زندگیم بهم ریخته ،کمیسیون اگه کسی بره بتونه دردشو خوب توضیح بده درصد میدن اگرنه که ۵ یا۱۰ درصذ
آخه من اعصاب و روان ‌چی یادمه از حالم یا حالات روحیمو چجوری توضیح بدم
دیروز حالم بد بود زنم میپرسه چجوری ی
گفتم نمیدونم ، فقط سرم ی‌ جوریه

Reply
no
0
yes
1
09393019095
1395/04/08 - 18:59
سلام پدرم جانباز شیمیایه اعصاب و روانش خرابه با هیچ کس حرف نمیزنه به خودمون بدون دلیل ناسزا میگه. قبلاتقریبا شیش ماه از سال مریض بود الان بیشتر شده نمیدونیم چیکار کنیم. الان که دارم این پیامو مینویسم ده ماهه مریضه مدتی که سالمه کلا تو مسجدا میمونه نمازاشو مسجد میخونه نماز جمعه میره خلاصه خیلی دینش قوی میشه ولی وقتی مریض میسه همه چیزو ترک میکنه ....نمیدونم چیبگم فقط خیلی سخته خیلی.....

Reply
no
0
yes
0
سلام
1395/04/31 - 18:05
سلام من يک دختر تحصيلکرده هستم. پدرم جانباز نيست اما برای جانبازهای بالاخص اعصاب و روان خيلی احترام قائلم از صميم قلب هر روز سر نمازهام يادی از جانبازهای اعصاب و روان و خانواده هايشان می کنم. متاسفانه هيچ وقت نه جای شما بودم و نه جای خانواده هايتان که حداقل بتوانم همدردی کنم. واقعاً برای خودم متاسفم. خيلی دلم می خواهد من هم مثل شما وظيفة خودم را انجام بدهم. گاهی به اين فکر می کنم دانش خودم را دراختيار فرزندان جانبازان بالاخص اعصاب و روان بگذارم اما نمی دونم چه طوری بايد اين کار را بکنم لطفاً راهنماييم کنيد.

no
0
yes
0
فاش نیوز
1395/05/01 - 12:34
بانوی تحصیلکرده و مخاطب عزیز سلام
ممنون از الطاف جنابعالی
برای سایت مرقوم بفرمایید که رشته تحصیلی تان چیست تا درصورت لزوم به شما پیشنهاد داده شود که چطور میتوانید مرحمت کرده و انجام خدمت کنید. درصورت امکان شماره تماس خود را برای سایت به امانت بفرستید تا اگر لازم شد با شما تماس بگیریم. شماره ها منتشر نمی شود
باتشکر


Reply
no
0
yes
1
بهرام اكبري
1395/05/15 - 18:23
بنظرم كه حدود 26 ماه در خط مقدم جبهه بودم شايد ه تا 10 درصد رزمندگان ما مبتلا به موج گرفتگي يا جانبازي يا شيمياييي نشده باشند و همه انها الان مشكل اعصاب و روان دارند و مموج گرفتگي الان انها را ازار ميدهدبيانصافي است بعد 30 بنياد از اننها مدرك بخواهد من خودم دو بار در بيمارستان بستري شدم اسم بيمارسستان يادم نيست

Reply
no
0
yes
1
همسر جانباز
1395/05/22 - 10:06
باسلام همسرم فقط يك تركش خمپارهدرپابروي رگ اعصاب داشتن كه خارج كردن وصورتسانحه از اعصاب ندارد كل خانواده داروي اعصاب ميخوريم بهولله حق الناسه كه ٢٢سال خانه هاي مردم كار كنم وكتك وحشانه راتحمل كنم چرا من به رضاي خدا جهاد رابراي پرستاري بپذيرم واستخوانخرد كنموقرباني شوم ودر بنياد دم نزنم درحالي كه اي اثبات مدعرك بيمارستان دارم وشاكر خدا باشم بيمه طلايي راكه دارو درمان ميشويم ضربههاي زندگيم ازپاي فرزندانم در ايد دوپسر يكي جاني وديگري افسردگي شديد دارو دپاكين وغيره وخود زني الان ديگه با در رفتگي مدام كتفم وهزار درد ديگر چهكسي مرا پرستاري كند جوانه هفده ساله در يخچالو باز كنه اه بكشه چه برسه به چيزهاي ديگهاين انصافه كيست ياري كننده اي كه مرا ياري كند ديگه نميتوار كنم تواين دوره زمونه مگه ميشه يك زن مستاجري بيماري خود وخانواده وزنداني راتقبل كند ولي من با قربوني كردن خودم كردم وروزي حلالو بابدبختي رسوندم گفتني زياده ولي دكتراي با تجربه هاتون جوابگو بايد بشن منكه نميبخشم چون واقعيت را ميبي نم ولي شما نميبينيد حالا پسر دومم را هم ازم بگيريد

no
0
yes
0
همسر جانباز
1395/05/26 - 10:46
پاسخ


Reply
no
0
yes
0
1395/07/24 - 13:06
اون موقع که همین مسئولی فعلی ممانعت میکردند از حضور فرزندشون توی جبهه ما با 16 سال سن در خرمشهر میجنگیدیم ..من موندم امثال حاج علی فضلی که خودشون زخم خورده اند چرا به داد ما نمیرسند ..اون موقع شهادت بود و ایثار و حفاظت از کشور ..کی دنبال جمع کردن مدرک بود ...با سربند خونی با دست مجروح میجنگیدیم ..اگه رزمندگان نبودند همین آقایون به صدام میگفتند خان دائی..یه جانباز اعصاب و روان چه نیازی داره دروغ بگه ..اگه این بود اصلا جنگ نمیرفت ..شمارو به خدا اینقدر این عزیان رو که بعد سی سال شما ازشون مدرک میخوان رو آزار ندید..بهترین مدرک همین که تو یه خانواده هفت نفری چطور فقط همون که جبه بوده مشکل اعصاب وروان داره..ظلم کردن و از بالا دیدن ما پا خور داره

Reply
no
0
yes
0
1395/07/24 - 13:21
وقتی زمانه خسته از کار موجی هاست وقتی دنیا عرصه انکار موجی هاست وقتی تمسخر میشوند از سوی آنها که لبخندشان وامدار موجی هاست باید برای کودکان شهر واضح گفت آرامش این کشور از ایثار موجی هاست به خدا اون موقع ما نه برای پول و نه برای پست رفتم فقط برای جهاد در راه خداو پاسداری از میهن عزیزمان بود ..همین الان هم اگه لازم باشه باز میریم ولی به خدا بی انصافیه برخورد با این عزیزان ..در کشور های غیر مسلمان از این افراد به عنوان قهرمانان ملی یاد میکنند نه این که کمسیون که رنگ جنگ رو هم ندیده اینجور برخورد کنه ..آقایون مسئولین خوابیییییییییییییییییید....کجایییییییییییییییییید

Reply
no
0
yes
2
...
1395/08/06 - 22:33
خانواده جانباز بودن سخته...مخصوصا موجی

Reply
no
0
yes
2
1395/11/02 - 11:49
خودکشی جانبازان اعصاب و روان کم نیست فکری به حالشون بکنید

Reply
no
0
yes
0
عباسعلی تاجیک
1396/04/06 - 03:57
باسلام از سال 1359 ترکش درمغزم دارم وموج انفجار هم داشتم که اصلا در نظر نگرفتند وبا مصرف داروهای بسیار قوی اعصاب فعلا درحال حاضر الزایمر داره میاد سراغم وهیچ کس هم که رسیدگی نمکنه ویک روزی هم که از بیمارستان دل ارام امدند وما دست وپا بسته بردند بیمارستان که چهل وهشت ساعت دریک قفس سگ قرارم دادند وتا انجایی که توانستند کتک وفحاشی کردند که همه ان فحاشی ها لایق خودشان باشد ایا قانون دین واسلا اینو گفته که چون برای دین وسرزمینم با تخصص برق کشتی جنگی رفتم دیده بان توپخانه شدم که نام س مرزنشینان کشورم حفظ شوند وبتوانم منم دفاعی کرده باشم باید اینگونه باشد که با کمترین حقوقی که باصطلاح بنیاد میده چطور زندگیم را بگذارنم که درصورتی که نداجا که مرا فرستاد هم الان اهمیت نمیده درسته برای خدا وکشور رفتم ولی ایا با این الزایمر ونداشتن درامد بازهم زن بدبخت من توانایی نگه داشتن مرا دارند؟ نه بخدا توقعی از زن وبچه هام ندارم فقط از جمهوری اسلامی ومسولین توقع وانتظار دارم که مثل یک سگ با من رفتار نکنند رفتیم ولی نمیدانم که کجا را بردم وکجا را باختم ودر کل میدانم که باختم بیشتر از بردم بوده چه در دنیا وچه دراخرت اگر سالم بودم حداقل مابین نماز قاطی نمیکردم وحداقل عبادتم را درست انجام میدادم ودران زمان هم که جانباز شدم بهترین موقعیت ها راهم داشتم که بتوانم مثل مابقی هم سن وسال های خودم بهترین زندگی ورفاه را برای خودم ورن وبچه هایم فراهم کنم چرا تا به وقت رسیدگی وکمبودها میرسیم فقط میگن بخاطر خدا پس دنیا وعذاب دنیایم چه شد که بخاطر رفتارم جوان بیست ودو ساله ام فقط بخاطر رفتارهایم خودشو اتش زد وایا اخرت برای فقز من چانباز شده بدبخت است پس اینهایی که اکثرا پینه برپیشانی هایشان زده اخرت ندارند حالا که خاک به سرمان شده بابا حداکثر یکی دوسال اینده هم رن وبچه ما را به امان خدا ول میکنه و میروند دنبال زندگی وخوشی خودشان هر انچه که نیست و نمیشد و الهی قضاوت کنید ممنون عباسعلی تاجیک





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.