17 خرداد 1405 / ۲۱ ذو الحجة ۱۴۴۷
شناسه خبر : 114165
سه شنبه 24 مهر 1403 , 10:13
سه شنبه 24 مهر 1403 , 10:13


پایان برزخ راهبردی
علیرضا رجائی
آنجا که کرامت انسانی در سکوت خاک میشود
داود گودرزی
خروج اورانیوم از کشور؛ یعنی خلعسلاح ایران
حمیدرضا مرادی
دو بزنگاه کنونی دشمن در جنگ ترکیبی
سعدالله زارعی
روحالله!
سید محمدعماد اعرابی
پیدا و پنهان نقض آتشبس
محمد ایمانی
فرجامِ حتمیِ استکبار و شکوهِ بیبدیلِ ایستادگی
علیرضا ضابطی سیستان
معادلهٔ معکوس، از «جنگ محدود» تا «صلح فرسایشی»!
امانالله دهقان فرد
سهگانهی رابطه، ظلم و سکوت
قنبر مبارز
مرگ بر کدخدا خدا اینجاست!
حسین شریعتمداری
مردمی که قدر «غدیر» را دانستند
عباس شمسعلی

گوش و چشمی که وارث حسین(ع) شد!
محسن قنبریان
دلنوشتهای از سر درد و دلتنگی
علیرضا ضابطی سیستان
صبح دلتنگی رهبر و فرماندهان شهید
طاهر اسدی
تنگه هرمز یا استخر شخصی مار-آ-لاگو؟
محمدرضا الهی

مجروحی که وسط جنگ هوس آب انجیر کرده بود
فاش نیوز - «مینا کمایی» از امدادگران دوران جنگ تحمیلی خاطرهای دارد از مجروحی که وسط جنگ هوس آب انجیر کرده بود.

مینا کمایی نزدیک به ۵ سال در مناطق جنگی و در بیمارستانهای آبادان و شوش و اهواز به مجروحان خدمت میکرد؛ او خاطرات بسیاری از دوران دفاع مقدس دارد که امروز یکی از آنها را برای شما تعریف میکنیم.«سهراب نریمانی» از رزمندههای بستری در بیمارستان امام بود. او ۱۶ساله بود و به قول خودش، نمیتوانست رأی بدهد؛ سال ۶۰ در عملیات ذوالفقاریه آبادان مهره چهارم سهراب ترکش خورده و قطع نخاع شده بود.سهراب تنها مجروحی بود که یک هفته در بیمارستان ما بستری شد؛ بهخاطر شرایط جسمی نباید به او آب میدادیم، اما تشنه بود و با لهجه اصفهانی میگفت: «آب انجیر، آبدوغ و نوشابه به من بدهید.» بعد از اینکه پزشک اجازه آبخوردن به او داد، سهراب دلش آب انجیر میخواست؛ من آبادان را خیلی گشتم تا توانستم برایش انجیر پیدا کنم. بعد انجیر را در لیوان آب ریختم و با ست سرم که مثل نی است به او آب انجیر دادم.

منبع: خبرگزاری فارس


حاجمحب؛ نقطه وصلِ دلها بود
علیرضا ضابطی سیستان
یاداشتی از تنگه هرمز، به قلم رزمندۀ میدان دیروز و امروز
رضا امیریان فارسانی
روایت خلبان F-۱۴ از فتح خرمشهر و مقاومت دزفول
مهدی طلوع وند
راز سفرهای که ۷ نفر را مسافر بهشت کرد
مریم صاحب محمدی نژاد















