26 خرداد 1405 / ۳۰ ذو الحجة ۱۴۴۷
شناسه خبر : 125110
شنبه 09 خرداد 1405 , 12:14
شنبه 09 خرداد 1405 , 12:14


تراز جدیدی به نام «مردم مبعوث شده»
مهدی فضائلی
آیتاللهالعظمی امام سیدمجتبی حسینی خامنهای
سید محمدرضا میرشمسی
خطوط قرمز برای فردای سبز
سید محمدعماد اعرابی
سند تسلیم ترامپ!
محمدکاظم انبارلویی
دیپلماسی در لبه تیغ؛ نسبت میز مذاکره و میدان نبرد
حسن خلیل خلیلی
توافقی برای ایران؛ نه برای جناحها
داود گودرزی
یک حرف بس است!
حسین شریعتمداری
ایستادگی ملی محصول اعتماد است مراقب آن باشیم
سعدالله زارعی
رسالت خطبا در محرمِ پس از رهبری
سید محمدحسین راجی

روایت قهرمانی که در بوستان، شرف پیدا کرد
حمیدرضا مرادی
گوش و چشمی که وارث حسین(ع) شد!
محسن قنبریان
دلنوشتهای از سر درد و دلتنگی
علیرضا ضابطی سیستان

مطالبه مردم از قوه قضائیه
فاش نیوز - بهطورقطع مردم مبعوث شده و حاضر در خیابان، منبع اصلی تولید قدرت برای دو میدان نظامی و دیپلماسی هستند. اراده پولادین و مستحکم ملی، اصلیترین عنصر تعیینکننده در قدرت ملی برای ایستادگی در برابر دشمنان است. مسئولان کشور در تمامی سطوح، باید به خیابان و این حضور معجزهآسای مردم توجه خاص داشته، در خیابان حضور یافته، صدای مردم را بشنوند و با مردم سخن گفته و به مطالبات برحق مردم پاسخی شایسته دهند. نگارنده توفیق حضور در تجمعات مردمی در استانها و شهرهای مختلف را داشته، هم برای حاضران در خیابان صحبت کردهام و هم باحوصله سخنان بسیاری از مردم و مطالبات و شعارهای آنان را شنیدهام. یکی از مطالبات مردم از مسئولان و خصوصاً از دستگاه قضایی، برخورد قاطع و عبرتآموز با اخلالگران اقتصادی است. مردم بر این اعتقاد هستند که مجازاتهایی که قوه قضائیه تا کنون در برخورد با مفسدین و محتکران اقتصادی اعمال کرده، نتوانسته بازدارنده باشد. این نکته در بسیاری از اجتماعات مردمی مطرح است که چرا در شرایط جنگی که عدهای با احتکار و گرانفروشی، در کنار دشمن قرار گرفته و دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه هستند؛ قوه قضائیه متناسب با جرم این افراد که مفسدفیالارض هستند، برخوردی قاطع نمیکند.
استدلال مردم خیلی روشن و قابلفهم است. مردم میگویند، چرا باید کسی که کالاهای اساسی موردنیاز جامعه را در حجم بالای باورنکردنی در انبار مخفی کرده تا با چندبرابر قیمت در شرایط جنگی بفروشد، مجازاتش جریمهای باشد که آن فرد محتکر و گرانفروش، چندبرابرش را با فشار به مردم به جیب زده است. مطالبه مردم در این موضوع، هم به حق و هم منطقی است. مردم خواهان مجازاتهای بازدارنده برای جلوگیری از استمرار رفتارهای زالوصفتان خونآشام هستند. دیشب که شام پنجشنبه هفتم خرداد بود، در تجمع مردمی منطقه احمدآباد مشهد سخنرانی داشتم. بعد از سخنرانی یکی از مطالبات چندین نفر از مردم، همین موضوع گرانیها و چرایی برخورد ضعیف قوه قضائیه با مفسدین و محتکران اقتصادی بود. در میان مردم این اتفاقنظر وجود داشت که اگر چند نفر از دانهدرشتهای محتکر و مفسد اقتصادی، به دار مجازات آویخته شوند؛ این اقدام درس عبرتی برای دیگران خواهد شد. امید آن است که رئیس محترم قوه قضائیه که مجاهدتهای ایشان قابلتقدیر است؛ به این مطالبه منطقی مردم توجه شایسته و بایسته نموده، و با مجازات اعدام چندین نفر از دانهدرشتهای جماعت محتکران و مفسدان اقتصادی، باب مجازاتهای بازدارنده را دراینخصوص بگشایند.
|| یدالله جوانی


حاجمحب؛ نقطه وصلِ دلها بود
علیرضا ضابطی سیستان
یاداشتی از تنگه هرمز، به قلم رزمندۀ میدان دیروز و امروز
رضا امیریان فارسانی
روایت خلبان F-۱۴ از فتح خرمشهر و مقاومت دزفول
مهدی طلوع وند
راز سفرهای که ۷ نفر را مسافر بهشت کرد
مریم صاحب محمدی نژاد















