شناسه خبر : 102489
یکشنبه 15 مرداد 1402 , 13:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قصه پرغصه جانبازان شیمیایی

مردی که در آغاز جوانی، تمام زندگی اش را وقف دفاع مقدس کرد و آنچنان با صلابت و پر دل بود که هر جا مشکلی پیش می آمد او و دوشکایش به داد نیروها می رسید...

فاش نیوز - ...همین دو هفته پیش در محل کارش، مزرعه کشاورزی به عیادتش رفتیم، از هر دری سخن راند، جز دردهایش.

تنها دغدغه اش که شخصی بود، مربوط می شد به خانواده و اینکه به علت مشکلات متعدد جسمی و روحی نتوانسته است، همسر و پدر خوبی برای آنها باشد.

مردی که در آغاز جوانی، تمام زندگی اش را وقف دفاع مقدس کرد و آنچنان با صلابت و پر دل بود که هر جا مشکلی پیش می آمد او و دوشکایش به داد نیروها می رسید.

...اکنون اما از آن دو متر قد و صلابت مردانه، چهره ای تکیده و بیمار به انواع و اقسام درد به جا مانده است.

خلاصه اینکه کار به بیمارستان رسیده و مشکلات کلیوی، معده، قلبی و.‌‌..که همگی از عوارض مصدومیت شیمیایی است، حالا او را به بستر بیماری در بیمارستان بقیه الله(عج) کشانده است.

به محض اطلاع، با او تماس گرفتم و قسمش دادم که هر کاری داشتی فقط دستور بده؛ اما هیچ خواسته ای را به زبان نیاورد و فقط گفت:از یگانه دختر یازده ساله ام خجالت می کشم که راجع به بستری شدنم چیزی نگفتم و خودش متوجه شده است و گفته: بابا دروغگوست!

|| فریدون نوروزی

کاش من هم شیمیایی می‌شدم
در هوای تو هوایی می‌شدم
کاش «موجی» می‌شدم بی‌ادعا
غرق اوهام خدایی می شدم
دیدگانم را به «ترکش» می‌زدم
لایق این روشنایی می‌شدم
م یفتادم روی مین ب یدست و پا
عاشق بی‌دست‌وپایی می‌شدم
می‌نهادم سر به پایت تا ابد
مرده بودم مومیایی می‌شدم
بین مرگ و زندگی پل می‌زدم
باعث این آشنایی می‌شدم

چون شهیدان در پناهی دلنشین
من فدایی من فدایی می‌شدم
دل به دریای محبت می‌زدم
قطر هقطره کربلایی می‌شدم
یاد آن روزی که در وادی عشق
محو مردان خدایی می‌شدم

اینستاگرام
سلام واقعا نمیدانم چه بگویم نسلی که جنگید برای دفاع ازاین اب و خاک با اخلاص وفقط خدا میداند در این قلب رزمندگان وجانبازان وایثارگران چه می‌گذرد ما از این مرفهین بالا دست که فقط قدرت و هوای نفس برایشان مهم است وزحمت فکر کردن به خود رانمیدهند حدیث قدسی از پیامبر گرامی داریم که خداوند میفرماید واجب کردم محبت خودم را به بنده ای که برای رضای من به دیگران محبت میکند.بنابراین کسانی که به ایثارگران محبت نمیکنند محروم از عنایت خدا هستند.خدا صبر به جانبازان دهد.
نعره شیر کلبه چوبی مرا فرو نمی‌ریزد!!!
ترس من از سکوت موریانه هاست!!!!!
شعر زیبا
پر مغز
واقعی
عاشقانه
و...
سنگی که طاقت ضربه های تیشه را نداشته باشد...!
( تندیس زیبایی نخواهد شد)
با سلام واقعا درد دل را رنج کشیده می داند به بی ادعا سال 1401 عمل باز کردم قلبم موقعی که عمل تمام شد دکتر جراح قلب یک سید بزگوار با اخلاق به من گفتند کجا شیمیایی شدی گفتم چطور فهمیدی گفتن آقا جان سما راست ریه ات گاز خردل هستش خندم گرفت گفتم می دانم اما کسی از خانواده ام نمی داند گفتم حالا که می دانی سال 1363عملیات بدر شرق دجله اما جانبازی و درصد نگرفتم ناراحت شد چرا گفتم به خدا معامله کردم بخاطر دین و کشورم حالا مسولان که حتا ارزش ندارند در بنیاد حق ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا بی خیال هستند انشاءالله مسولان دلسوز انقلابی هر چه زودتر ریشه بی عدالتی را از بنیاد شهید بردارند تا به حق حقوق قانونی خود برسند همچنین جانبازان زیر بیست پنج.درصد حدف دهک بندی و معیشت به حقوق ممنون تشکر از فاش نیوز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi