شناسه خبر : 110783
شنبه 05 خرداد 1403 , 16:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم

مجلس دوازدهم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را به‌روز‌رسانی کند

مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، در خصوص ایثارگران نمره قابل قبولی داشته است و مصوباتی مانند تبدیل وضعیت، واگذاری خودرو به ایثارگران، تعیین تکلیف ده هزار نفر از ایثارگران از لحاظ نحوه درصدبندی، افزایش حقوق رزمندگان معسر و...

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم بر ضرورت به‌روزرسانی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، در مجلس دوازدهم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، سردار "مهدی سعادتی"، نماینده ایثارگر مردم بابل در مجلس یازدهم در حاشیه جلسه افتتاحیه‌ی مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید و همراهان با بیان اینکه مجلس یازدهم نمره قابل قبول در مصوبات ایثارگری داشته است خاطرنشان کرد: به نظر من قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به عنوان قانون‌ بالادستی برای جامعه ایثارگری بسیار خوب و جامع است؛ اما در شرایط کنونی احتیاج به بروزرسانی و به قول مجلسی‌ها، تتنقیح دارد؛ هرچند که در این دوره(یازدهم)، این موضوع میسر نشد، اما مجلس شورای اسلامی و در دوره دوازدهم باید به این امر مهم ورود کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با اشاره به عملکرد چهارسال گذشته مجلس، در زمینه تصویب و نظارت بر قوانین ایثارگران اظهار داشت: به نظر من مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، در خصوص ایثارگران نمره قابل قبولی داشته است و مصوباتی مانند تبدیل وضعیت، واگذاری خودرو به ایثارگران، تعیین تکلیف ده هزار نفر از ایثارگران از لحاظ نحوه درصدبندی، افزایش حقوق رزمندگان معسر و...به عنوان برگ زرینی برای نمایندگان آن محسوب می‌شود؛ هرچند که ما برای ایثارگران هر کاری کنیم، وظیفه قانونی‌ ماست، اما باید بیشتر از گذشته خدمت‌گزار آنها باشیم.

سردار سعادتی، نماینده‌ی مردم بابل در دوره قبل مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به خلأهای قانونی موجود برای ایثارگران و ضرورت برطرف‌شدن آنها در مجلس آینده متذکر شد: من معتقدم که مجلس شورای اسلامی باید نسبت به سایر وظایف و مسائل ایثارگری که در دوره قبل نتوانستیم به آنها ورود کنیم، وارد شود و نقایص موجود در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را برطرف کند.

رئیس فراکسیون سهام عدالت در مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود یادآور شد: به طور مثال قوانین مختلفی برای ایثارگران در مجلس به تصویب رسیده است که از جمله آن می‌توان به قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و ماده ۴۸ اشاره کرد؛ که متأسفانه در برخی از دستگاه‌ها و اردات دولتی و یا تابع دولت هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس یازدهم با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان و مدافعان حرم در حفظ و حراست از میهن اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما هرچه که داریم از برکت خون شهدا، ایثارگری جانبازان، آزادگان و رزمندگان است و به عنوان مسئولان نظام، به جامعه ایثارگری واقعاً مدیون هستیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان با توصیه نمایندگان دوره دوازدهم به ادامه مصوبات قانونی برای ایثارگران در مجلس یادآور شد: به نظر من رئیس و هیئت رئیسه مجلس آینده باید اولویت خود را رسیدگی به مسائل ایثارگران قرار داده، و نه فقط در حرف، بلکه در عمل آن را ادامه دهند. همچنین سایر مسئولان دولت، از جمله وزار نیز توجه به ایثارگران و اجرای کامل قانون جامع را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ چرا‌که ما قوانین بسیاری در زمینه ایثارگری داریم که متأسفانه همچنان بر زمین مانده است.

|| معرفی

اینستاگرام
با سلام و عرض تسلیت رییس جمهور عزیز و هیت همراه ایشان روحشان شاد یادشان گرامیباد باد تا ابد ؟نماینده مردم فعلا همان حقوق معیشت سال 1402 را رزمندگان و جانبازان معیشت یگیر بنیاد و سانتا دریافت می کنند واقعا پنج میلیون دویست خرج یک خانواده جانبازان و ایثارگران که دوتا جوان بیکار و عروس و نوه و داماد را چگونه چکار کنند انشالله که راه رییس جمهور آیت الله ابراهیم رییسی ادامه دار باشد و در راه عدالت مسولان دلسوز انقلابی دولت و مجلس جدید به جد پیگیری کنند و همچنین جانباز به قول مسولانی که نباید به ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اسم )معسر) نباید گفته بشود ممنونم انشاءالله هیت وزیران پیشنهاد حداقل حقوق برای این قشر را در فروردین و اردیبهشت انجام ندادن حداقل معوقه این دو ما با حقوق حداقل در خرداد ماه پرداخت بشود و حدف دهگ بندی خانوار ایثارگران و جانبازان زیربیست پنج درصد و همچنین حمکت کارت که به این قشر ایثارگر دادن حتا برای یک بار بعد از چهار سال هنوز سارژ نشده والسلام ممنونم از فاش نیوز عزیز و گرامی ؟؟؟ )( مرگ بر اسرائیل جنایتکار کودک کش )
با سلام قرار بود حقوق رزمندگان معسر 10 میلیون باشد فقط بدون اینکه اضافه کرده باشند مبلغ سال گذشته را می دهند آقای نماینده مجلس لطفا پیگیری نمایید چرا حقوق های همه اضافه شد ولی برای مارزمندگان معسر چیزی درسال جدید اضافه نشده 5 میلیون میدهند باتوجه براینکه آقای پاکدل گفته بود 20 درصد افزایش داشته ولی اینطور نیست تا کنون مبلغی اضاف نشده
نظر را بگذار شما هم دست کمی از بنیاد نداری
حالا دیدی نظرم درست بود بنده مطلبی در چند سطر نوشتم که همه حقیقت بود و شما دیروز قرار ندادی
خواهش داریم از این مجلس دوازدهم فورا به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان رسیدگی کنند . هر سال داره حق خیلی از ایثارگران ضایع می شود و بعد از حذف این قانون متاسفانه دو سال است که همه لنگ این بی تدبیری و بی مسئولیتی دولت و مجلس شدند ... جدا جای تعجب داشت از مجلس قبلی . بی عدالتی بین ایثارگران شد
مجلس اگر واقعا برای کمک ایثارگران کار می کنند قانون ها را دائمی کنند
خیلی محتمله هیئت وزیران امسال برای افزایش معیشت رزمندگان استناد به مبلغ سال پیش کنند و نهایتا بیست درصدی افزایش بدن ، استناد و قیاس به مبلغ ناچیز و غلط گذشته از اساس و بنیان اشتباه و ظالمانه و بی انصافی و قیاس مع الفارق است ،شما ابتدا مبلغ ناچیز گذشته رو منصفانه و معقولانه و بروز و متناسب با سطح تورم کن و یا اجرای قانون پرداخت حداقل حقوق ،،بعد افزایش درصدی رو منظور کنید، در انصورت جامعه ایثارگری هدف حتی به افزایش پنج درصدی هم راضیست، ولی وقتی مبلغ پایه نادرست و ظالمانه و ناچیز باشد افزایش پنجاه درصدی هم کفایت نخواهد کرد و گشایشی در امورات معیشتی و اقتصادی ایثارگران ایجاد نخواهد کرد
مثلا همین سهام عدالت دوسال هست که قراره به رزمندگان معسر بدهند ولی بعد از دوسال هنوز که هنوزه خبری نیست .
چرا مجلس فقط بر روی نیروهای شرکتی تمرکز کرده؟ پس تکلیف طرحی های ایثارگر چه خواهد شد؟ ایثارگران طبق قانون خودشان باید تعیین تکلیف شوند ، در طی این مدت دو سالی که اجرا نشده ،نیروهای قبلی را که تبدیل کردید توقع دارید بعدی ها حرفی نزنند؟ نمایندگان محترم بفرمایید تا کی باید صبر کنیم؟ واقعا امسال هم قصد ندارید پیگیری کنید؟ مگر از خود بودجه بنیاد صرف نشده بود؟ چرا نیروهای عادی به ایثارگر چپ نگاه می کنند؟ وقتی خود دولت نمی خواد شرکتی ها را رسمی کنه به ایثارگرای بدبخت چه ربطی داره؟ خیلی دوره بدی بود الحق که به ایثارگران ستم شد و توقع نداشتیم از دولت که چنین کاری کند همچنان طرحی ها سرگردانند و قطعا با این روند که تک تک داریم بیکار می شویم . اصلا اداره کشور انگار دست اشخاص خاصی است که همه بی خبریم ..
سلام ؟؟؟ یک سوال آقای نماینده چرا جانبازان درصد بندی بشوند ؟؟؟ آش گوشت هستش ؟ واقعا جای تاسف داره جانبازان زیربیست پنج درصد ؟؟؟ هم درصد بتدی بشوند کدام قانون حیف شده مرد عدل عدالت رفت سید بزگهوار رییسی روحش شاد یادش گرامیباد اما درصد بتدی جانبازان و ایثارگران جای تاسف داره حق نا حق کردن هستش والسلام
سلام . تبدیل وضعیتا چی شد؟ طرحی ها منتظر رای جدید مجلسند ، پس چرا تصویبش نمی کنید؟ چرا فقط به نفع بعضی ها شد؟ چه قانوتیه؟
از زمانی که رزمندگان داوطلب رو در قانون ایثارگران نادیده گرفتند و هیچ یک از مزایای ایثارگران مثل معافیت مالیاتی و بیمه و بازنشستگی و ... رو به اونها ندادند، نتیجه اش افتراق بین ایثارگران و نا امیدی برای رزمندگان شد.
همیشه ۴۰ ساله می گید کند یک بار ندیدیم بگید می کند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi