شناسه خبر : 110813
یکشنبه 06 خرداد 1403 , 11:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اوضاع «خرمشهر» دو روز پس از پیروزی

اوضاع «خرمشهر» دو روز پس از پیروزی

فاش نیوز - دو روز پس از آزادی خرمشهر، خبرنگار روزنامه کیهان از آغاز پاک‌سازی و بازسازی این شهر گزارش داد.

 خبرگزاری تسنیم، دو روز پس از آزادی خرمشهر، خبرنگار روزنامه کیهان از آغاز پاک‌سازی و بازسازی این شهر گزارش داد. خبرنگار اعزامی روزنامه کیهان به خرمشهر، در گزارش امروز خود از این شهر نوشته است:

هر ساعت که می‌گذرد خرمشهر چهره آزادتر و راحت‌تری به دست می‌آورد، به‌طوری‌که اکنون کارهای سازندگی ضروری آغازشده است. تخلیه اسرای عراقی و پاک‌سازی میدان‌های مین به‌سرعت ادامه دارد.

در ساعت 12 ظهر امروز (5/3/1361)، ترمیم پل خرمشهر که قسمتی از آن به‌وسیله مزدوران بعثی تخریب‌شده است، آغاز شد. عراقی‌ها باوجودی که در خرمشهر به‌طور کامل استقرار داشتند بازهم از عملیات غافلگیرانه دلاوران اسلام در هراس بوده و انواع احتیاط را پیش‌بینی کرده بودند. برای مثال فلکه فرمانداری تا ابتدای پل خرمشهر را مین‌های ضدتانک و ضدنفر گذارده و سپس قسمتی از پل را خراب نموده تا به‌اصطلاح جانشان از حملات ناگهانی قسمت شرقی مصون بماند.

بیشتر بخوانید

خبرنگار کیهان در قسمتی دیگر از گزارش خود آورده است: تبادل آتش در دو قسمت اروندرود به‌شدت ادامه دارد و نیروهای دلاور ما آشیانه‌های تیربار مزدوران را در آن سمت اروندرود زیر آتش شدید دارند.

 امروز، تابلوهای تازه‌ای در خرمشهر نصب گردید که جالب‌ترین آن به خرمشهر خوش‌آمدید. جمعیت خرمشهر 36 میلیون نفر، است. گروهی از افراد همچنان مشغول جمع‌آوری سلاح‌ها و غنائم جنگی در گوشه‌وکنار شهر هستند، ولی شاید هنوز ده درصد هم از غنائم جمع‌آوری نشده باشد.

بعثی‌ها با آجر، خاک و تیرآهن دور شهر را خاکریز زده‌اند. امروز، برای پیداکردن راهی که به پل خرمشهر منتهی شود، مدت‌ها در میان ویرانه‌ها سرگردان بودیم.

عبور از شهر به‌کندی و سختی انجام می‌گیرد. چون اغلب محلات مسکونی شهر به میدان‌های مین تبدیل شده است. ساختمان فرمانداری و خانه‌های اطراف خیابان عشایر به‌کلی ویران و به میدان مین مبدل شده است.

 امروز، کار ترمیم جاده خرمشهر اهواز آغاز گردید و خاکریزها و سنگرهای عراق که به‌ طول 40 کیلومتر در امتداد جاده ساخته‌شده است، پاک‌سازی گردید. همچنین، امروز، پس از گذشت 19 ماه، اتومبیل‌های پلیس‌راه در جاده اهواز خرمشهر به چشم می‌خورد. شهربانی خرمشهر در شهر مستقر شد.

خیابان فردوسی به تلی از خاک و ویرانی تبدیل‌شده است. بازار سیف و مغازه‌های آن ویران است. آثاری از فلکه دروازه و صدها خانه و مغازه اطراف آن به‌هیچ‌وجه دیده نمی‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi