شناسه خبر : 38288
دوشنبه 20 مهر 1394 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مرگ طبیعی برای سردار همدانی خوشایند نبود

سردار مجتبی فدا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی در سوریه گفت: ایشان یکی از اولین افرادی بود که برای پشتیبانی از جبهه مقاومت به سوریه رفت و سازمان‌دهی، تشکیل و استفاده از نیروهای مردمی سوریه را که امروز با عنوان دفاع وطنی شناخته‌شده است، مدیون سردار همدانی هستیم.

وی با اشاره به حضور سردار همدانی طی چهار سال گذشته در سوریه، فعالیت مستشاری این فرمانده شهید را بسیار خوب عنوان کرد و بیان داشت: با کمک مستشاری سردار همدانی و حضور در حدود 80 عملیات مختلف در این کشور، شرایط اولیه‌ای که در آن بخش‌های بسیار زیاد و مهمی از خاک سوریه در دست تکفیری‌ها بود، تغییر کرد و با توجه به کمک شایان سردار همدانی به نیروهای دفاع وطنی و ارتش سوریه، زمینه‌ای فراهم شد که از فشارهای شدید روی دولت سوریه کاسته شود.

جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ضمن بیان اینکه سردار همدانی از روز اول حضور در جهاد فی سبیل الله جانش را در کف دست گرفته بود افزود: او از قبل انقلاب که در همدان با آیت‌الله شهید مدنی در ارتباط بود و در مقابل رژیم ستم‌شاهی مبارزه می‌کرد، فکر این روز و شهادت خود را کرده بود و بر همین اساس جانش را در کف دستش گرفته بود و بعد از انقلاب هم در طول هشت سال دفاع مقدس بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

سردار فدا ضمن اشاره به اینکه سردار همدانی بارها در عملیات‌های مختلف در تنگنا قرارگرفته و مجروح شده بود اما به‌هیچ‌وجه ابراز گلایه و ناراحتی نمی‌کرد افزود: او با عشق وافر به شهادت نگاه می‌کرد و به آرزویش رسید چراکه مردن در رختخواب و مرگ طبیعی برایش ناخوشایند بود و دعا می‌کرد در هم‌جوار با شهدایی مانند محمود شهبازی باشد و به فیض شهادت برسد.

وی در ادامه خستگی‌ناپذیری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سردار شهید عنوان نمود و تصریح کرد: شهید همدانی علی‌رغم سن بالایی که داشت، با تلاش و کوشش و وقت گذاری بسیار بود و در راه جهاد فی سبیل الله خیلی کم استراحت می‌کرد.

هم‌رزم دوران دفاع مقدس سردار همدانی خلوص بسیار زیاد، نمازهای متعبدانه، خوش‌رویی و مردم‌داری را از دیگر ویژگی‌های برجسته شهید همدانی دانست و ادامه داد: او ارتباط بسیار گسترده‌ای با مردم همدان و تهران داشت و ارتباط عمیقش با بسیجیان زبانزد خاص و عام بود و با رفتاری مهربانانه و پدرانه با کارکنان و پاسداران برخورد می‌کرد.

فدا همچنین به خوشحالی دشمنان اسلام از شهادت سردار همدانی اشاره داشت و تأکید کرد: این خوشحالی دشمنان ناشی از حسد و کینه‌ای است که نسبت به سپاهیان اسلام و رزمندگانی که نقشه‌ها و توطئه‌های آن‌ها را در منطقه نقش بر آب کردند، دارند.

وی افزود: با ریخته شدن خون افرادی همچون سردار همدانی، جبهه مقاومت در راه مقابله اسرائیل و آمریکا و ایادی آن‌ها استوارتر می‌شود همان‌طور که در طول هشت سال دفاع مقدس نیز شهدای زیادی را تقدیم کردیم ولی عزم ما در راستای مبارزه با آمریکا و اسرائیل و ایادی آن‌ها راسخ‌تر و مصمم‌تر شد.

جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان  در پایان شهادت سردار همدانی را عامل به وجود آمدن رویش‌های جدید در جامعه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: شهادت چنین افرادی زمینه‌ای است برای اینکه جوانان نسل جدید مانند شهدایی همچون همدانی، متوسلیان، خرازی، ردانی‌پور، کاظمی و جان‌نثاری پا در عرصه خدمت به اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی بگذارند و در صحنه مبارزه با کفر و استکبار جهانی قدم‌های مؤثری بردارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi