شناسه خبر : 103602
یکشنبه 26 شهريور 1402 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خانواده شهید عجمیان برگزار شد

حضور خانواده شهید "سیدروح‌الله عجمیان" از شهدای مدافع امنیت در این مراسم نیز حال و هوای زیبایی داشت که خانواده های متدین و انقلابی حاضر در مراسم چون نگینی خانواده های شهدای مدعو را...

فاش نیوز - همزمان با شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ویژه برنامه ای به همّت هیئت محبان حضرت فاطمه الزهرا(س)، دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) و رزمندگان جنوب غرب تهران در مسجد جامع رسول اکرم(ص) منطقه 18 برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ما، به مناسبت ایام سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) ویژه برنامه ای به همین مناسبت به مدت سه شب پس از نمازمغرب و عشا در مسجد جامع رسول اکرم(ص) این منطقه برگزارشد.
در این مراسم که علاوه بر اهالی متدین و انقلابی منطقه 18 و همچنین خانواده معظم شهدای این محله، سرداران و فرماندهان دفاع مقدس، تعدادی از مسئولین لشکری و کشوری نیزحضور داشتند پس از عزاداری ایام روزهای پایانی ماه صفر، یادواره شهدای مدافع امنیت نیز در این ایام گرامی داشته شد و از خانواده شهیدان سید روح الله عجمیان، هاشم سرحدی، حاج محسن فرامرزی، علی سلطان مرادی، کیومرث شجاع و شهید جاویدالاثر حاج اسدالله ابراهیمی تقدیر به عمل آمد.
در سومین روز از این مراسم که با آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با قرائت زیارت عاشورا ادامه یافت، خادم الشهداء سردار "حاج حمید کمالی" از سرداران جبهه مقاومت و همچنین دوست و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: هفته دفاع مقدس را که به قول امام راحل عزیزمان " دوران دفاع مقدس یک دانشگاه و یک کارخانه عظیم انسان سازی بود"، را یادآور ایثار و فداکاری جوانان و نوجوانان این مرز و بوم دانست که خالصانه از همه وجود خود گذشتند تا ما پس از چهل و اندی سال، امروز علی رغم تمام خباثت های استکبار جهانی که بر علیه جمهوری اسلامی انجام داده اند، کسانی را تربیت کرده که به راحتی درعرصه های مختلف دفاعی توان خود را به نمایش گذاشته اند و توانسته اند به پیچیده ترین سلاح های موشکی دست یابند که همه این موارد به برکت دوران دفاع مقدس و البته خون شهدا به ثمر نشسته است.
این فرمانده جبهه مقاومت در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه ملت درقبال هجمه های امروز دشمن نیز خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری بارها وبارها بر حفظ "بصیرت" اشاره کرده اند و اینکه بدانیم امام زمانه ما کیست؟ ما باید امروز گوش به فرمان ولایت باشیم و طبق خواسته شهیدحاج قاسم که می گفتند "ولله ولله که راه عاقبت بخیر شدن تبعیت از ولی امر مسلمین است" وظیفه ما تبعیت محض از مقام معظم رهبری می باشد.

حضور خانواده شهید "سیدروح‌الله عجمیان" از شهدای مدافع امنیت در این مراسم نیز حال و هوای زیبایی داشت که خانواده های متدین و انقلابی حاضر در مراسم چون نگینی خانواده های شهدای مدعو را در میان خود گرفته و با آنان سخن می گفتند.
برای ما نیز فرصتی فراهم شد تا در آستانه سالگرد شهادت شهیدسید روح الله عجمیان( شهید عجمیان در تاریخ 25 شهریور سال گذشته به شهادت رسید) با پدر این شهید بزرگوار گفت و گوی کوتاهی داشته باشیم.
ایشان نیز با تواضع و فروتنی طی سخنان کوتاهی گفت: در این یک سال مردم و مسئولین بر ما منت گذاشتند و در کنار ما بودند.
وی که خود از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده است در ادامه یادآورشد: من سابقه حضور در جبهه را دارم. در آن دوران نوجوانان دوازده ساله و چهارده ساله ای را دیده بودم که زخمی و مجروح می شوند، بنابراین پسر من در مقابل آنها چیزی نبوده و این آرامش و آسایش امروز ما مرهون خون آن نوجوانان و جوانان است.
وی سپس گفت: خوشبختانه کشور ما امروز درجایگاهی قرار دارد که دشمنان قسم خورده از ما حساب می برند. خاطرم هست سال 59 که من در جبهه بودم، به ما می گفتند شلیک اشتباهی نکنید!؛ چون مهماتی نبود. ولی امروز کشور ما به پهباد و موشک های نقطه‌زن مجهزشده به طوری که آمریکا با آن قدرت و توان، به انزوا کشیده شده و این مایه قدرت و افتخار ماست که چنین نیروهای مسلح و همچنین رهبر فرزانه ای داریم.
این پدرشهید در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید از ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای اطاعت کنیم و تا آخرین قطره خونمان پای حرف ایشان بایستیم و  از ایشان حمایت کنیم.
در سومین روز از مراسم عزاداری بر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خادمین هیئت با گرداندن پرچم مطهر بارگاه حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) و همچنین قطعه ای از سنگ مطهر حرم حضرت امیرالمومنین علی(ع) و امام حسین(ع) در میان حاضرین، شور و حال خاصی مملو از معنویت را به حاضرین بخشیدند.
پایان‌بخش این برنامه نیز عکس یادگاری بود که خانواده های حاضر در این مراسم با خانواده شهدای مدافع امنیت گرفتند.
گفتنی است منطقه 18 تهران تاکنون 1200 شهید از دوران دفاع مقدس و 15 شهید مدافع حرم تقدیم ایران اسلامی نموده است.

گزارش: صنوبر محمدی

عکس از: مریم قنبری

اینستاگرام
پدر شهید عجمیان، مردی دانا، عارف و متدین است که هر کس ایشان را دیده باشد، محو آرامش و صلابت ایشان میشود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi