شناسه خبر : 105895
شنبه 04 آذر 1402 , 09:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا را محکوم کرد

فاش نیوز - سخنگوی وزارت امور خارجه، مفاد مندرج در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را برآمده از رویکرد مخرب برخی جریان‌های اروپایی نسبت به ایران خواند و آن را محکوم کرد.
پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در ایران صادر کرد.
این قطعنامه واکنش ایران را به همراه داشت و در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مفاد مندرج در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را برآمده از رویکرد مخرب برخی جریان‌های اروپایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران خواند و آن را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا نشان‌دهنده سردرگمی بعضی طرف‌های اروپایی در برابر واقعیت اقتدار توأم با استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران است.
کنعانی افزود: هم‌نشینی و هم‌صدا شدن با گروهک‌های تروریستی، بخشی از فهرست بلند اقدامات بدخواهانه علیه ملت ایران در طول بیش از ۴ دهه گذشته بوده و اقدامات نمایشی و شعارهای دروغین بشردوستانه آنان، هرگز پاک‌کننده سابقه سیاه حمایت این طرف‌ها از جنایتکاران و قاتلان ملت ایران نخواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در حالی‌که افکار عمومی دنیا از جمله در کشورهای اروپایی از استمرار بی‌رحمانه‌ترین جنایات ضدبشری رژیم آپارتاید و کودک‌کش اسرائیل در غزه، غمگین، وحشت‌زده و خشمگین است و درخواست خود از مقامات کشورهایشان برای توقف نسل‌کُشی و جنایات جنگی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه را با صدای بلند در خیابان‌های شهرهای مختلف این قاره فریاد می‌زنند، متأسفانه پارلمان اروپا که مدعی نماد دموکراسی و ارزش‌های به اصطلاح حقوق بشری و انسانی است، چشم خود را بر بی‌سابقه‌ترین و وحشیانه‌ترین مجازات دسته‌جمعی و کشتار فجیع ده‌ها هزار شهروند بیگناه فلسطینی که ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند، بسته است و البته این رویکرد دوگانه از چشم و قضاوت آزاداندیشان و وجدان‌های بیدار جهان پنهان نیست.
به گزارش فارس، کنعانی به بانیان و تنظیم‌کنندگان این‌گونه قطعنامه‌های بی‌ارزش ضدایرانی توصیه کرد با اصلاح رفتارها و سیاست‌های غلط و شکست خورده قبلی در قبال دولت و ملت ایران، سیاست تعامل و همکاری سازنده مبتنی بر احترام و منافع متقابل را در پیش گیرند.
استقبال ایران از آتش‌بس موقت بشردوستانه در غزه؛ گام اول پیروزی براساس اعلام «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر، آتش‌بس موقت در نوار غزه، از ساعت هفت صبح جمعه سوم آذر به وقت محلی برقرار می‌شود.
در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پنجشنبه دوم آذرماه درخصوص برقراری آتش‌بس موقت بشردوستانه در غزه، ضمن استقبال از این تحول به عنوان گام اول در مسیر توقف کامل جنایات جنگی رژیم غاصب و کودک‌‌کش صهیونیستی علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی، این تحول را نتیجه بیش از ۴۵ روز پایداری وصف‌ناپذیر مردم مقاوم فلسطین و مجاهدت و ایستادگی تاریخی رزمندگان مقاومت و گام اول پیروزی خواند.
بامداد چهارشنبه اول آذر ماه حماس و کابینه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌های جداگانه از توافق برای آتش‌بس چهار روزه خبر دادند. براساس این توافق مقرر شد ۱۵۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در ازای رهایی ۵۰ اسیری که در عملیات طوفان‌الاقصی به اسارت حماس درآمدند، آزاد شوند. توقف درگیری‌ها و ارسال کمک‌های انساندوستانه از دیگر مفاد این آتش‌بس است. 
ناصر کنعانی در همین خصوص بر تداوم تلاش‌ها، ابتکارات و رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تلاش مشترک با کشورهای دوست و همسو به منظور اتخاذ اقدامات فوری به منظور تثبیت و تداوم کامل آتش‌بس و توقف ماشین کشتارجمعی رژیم صهیونیستی و امدادرسانی فوری به مردم بی‌پناه غزه تأکید کرد.
به گزارش فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این رابطه خاطرنشان کرد: ملت فلسطین اثبات کرد که سرنوشت خود و وطن خویش را چه در میدان جنگ و چه در میدان سیاسی به دست خود رقم خواهد زد و در مقابل هر طراحی و اقدام نسنجیده، متجاوزانه و کوته‌بینانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن پاسخ مناسب و تعیین‌کننده نشان خواهد داد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi