02 خرداد 1403 / ۱۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
شناسه خبر : 106799
سه شنبه 28 آذر 1402 , 17:21
سه شنبه 28 آذر 1402 , 17:21
پربیننده های امروز
مقاله و یادداشت
تا پرده آخر چیزی نمانده!
محمد شجاعی
جنبش جهانی دانشجویی؛ سربازان جدیدالورود امام زمانی
امان اله دهقان فرد
از مجلس انقلابی انتظار نبود!
حسین شریعتمداری
از تعطیلات چه خبر؟!
یادداشت مدیرمسئول
اقشار ممتاز و تافتههای جدابافته!
یوسف مجتهد
وای بر حال مسئولانی که میدانند....!
رضــــــــا امیریــــــان فارسانی
سر و ته بحث آقای قالیباف
سعدالله زارعی
اَکوان دیو و جنبش دانشجویی
سید مهدی حسینی
این حق مسلم را پایمال نکنید!
حسین شریعتمداری
ادبیات ایثار و شهادت
گزارش و گفت و گو
روایت دو خواهر از دو برادر/تصاویر
صنوبرمحمدی
فشار افزایش هزینه واردات بر مصرفکنندگان صهیونیست
فاش نیوز - روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل هشدار داد که اقدامات مقاومت یمن در ممانعت از عزیمت کشتیها به اسرائیل، موجب افزایش هزینه واردات و همچنین هزینه مصرفکنندگان در این رژیم شده است.
این روزنامه مینویسد: کمپانیهای عظیم حملونقل، دیگر از مسیر دریای سرخ حرکت نمیکنند، کشتیها را از مسیری طولانیتر، و پرهزینهتر میبرند؛ تغییر مذکور بر تجارت اسرائیل با آسیا، و نیز بر بازرگانی جهانی تأثیر میگذارد.
افزایش حملات شبهنظامیان حوثی تحت حمایت ایران در یمن به کشتیهای مرتبط با اسرائیل، باعث شد کمپانیهای جهانی کشتیهای عظیم باری خود را بهطور موقت از مسیر دریای سرخ روانه نکنند. این همچنین تهدیدی برای بستهشدن یک مسیر تجاری کلیدی واردات و صادرات اسرائیل با خاور دور و گذار کشتیها به مقصد اروپا است.
از شروع جنگ میان اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، حوثیها، که به انصارالله نیز معروفاند، در روند فزایندهای به کشتیهای مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ حملههای پهپادی و موشکی کردهاند. گروه مسلح شبهنظامی که بخش بزرگی از شمال یمن را در کنترل دارد، خود را جزو «محور مقاومت» گروههای وابسته به ایران اعلام کرد.
نیروهای شبهنظامیان حوثی یمن که از دستنشاندگان ایران است، در راستای ابراز همبستگی و حمایت از حماس در روزهای اخیر تهدید کردهاند که تا زمانی که اسرائیل جنگ را متوقف نکند، به هر کشتی متعلق به اسرائیل یا هر کشتی که به مقصد یکی از بنادر این کشور میرود، حمله خواهند کرد.
تهدید بیرویه فوق موجب شد دو کمپانی عظیم کشتیرانی، کمپانی کشتیرانی مدیترانه و CMA CGM از روز شنبه، گذر از کریدور دریایی دریای سرخ و کانال سوئز مصر را متوقف کنند، و بازرگانی بینالمللی اسرائیل و نیز بازرگانی جهانی را به خطر اندازند.
این تصمیم پس از آن اعلام شد که کمپانی عظیم کشتیرانی دانمارک، Maersk و کمپانی کشتیرانی آلمانی HapagLiod روز جمعه، پس از آنکه موشک بالستیک شبهنظامیان حوثی به یک کشتی باربری در دریای سرخ، نزدیک تنگه استراتژیک بابالمندب اصابت کرد، تصمیم مشابهی را اعلام کردند.
کشتیهای کانتینری که از خاور دور به مقصد اسرائیل میروند، اکنون میبایست مسیری را پیش گیرند که ۴۰درصد طولانیتر است و آفریقا و دماغه Good Hope را دور بزنند که به این ترتیب زمان حملونقل کالاها بین دو تا چهار هفته افزوده میشود و هزینه هر کشتی را تا ۱میلیون دلار بالا میبرد. اضافه بهای یادشده باعث افزایش هزینه واردکنندگان و در نتیجه افزایش بهای کالا برای مصرفکننده در اسرائیل میشود.
نظری بگذارید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
زنگ خاطره
معرفی کتاب