شناسه خبر : 107106
دوشنبه 11 دي 1402 , 07:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار نوعی اقدم: قولی که حاج قاسم به سید رضی داد با همه فرق داشت

سردار نوعی اقدم: قولی که حاج قاسم به سید رضی داد با همه فرق داشت

فاش نیوز - سردار حسن نوعی اقدم از علاقه سید رضی به حاج قاسم اینطور می گوید: بعد از شهادت سردار سلیمانی هر وقت او را دیدم و صحبت حاجی می شد صدای شهید موسوی بدون استثنا ضعیف و آرام می شد و اشک می ریخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مردانی مثل سید رضی موسوی که با همه بزرگی شان در میان مردم جامعه خود گمنام بودند، را تنها از زبان نزدیکانی که او را می شناختند می‌توان شناخت. روایتی که آنان از زاویه نگاه خود بیان می‌کنند در مجموع نمایی از شخصیت چنین افرادی به ما می دهد که تا زمان حیات نمی‌دانستیم کنار ما نفس می‌کشند. در ادامه این مطلب گفت وگوی تسنیم را می خوانید با سردار حسن نوعی اقدم که خود از رزمندگان قدیمی دوران دفاع مقدس است و همچنین از فرماندهان جبهه مقاومت که دهه 90 را در سوریه کنار حاج قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی گذراند.  

سردار نوعی اقدم می‌گوید: من از سال 90 سید رضی را می شناسم. در واقع موضوع مقاومت و سوریه و حزب الله لبنان موجب آشنایی ما با هم شده بود. 

وی گفت: سید رضی مسئولیت پشتیبانی در حوزه سوریه و لبنان را داشت و از وقتی رفتم سوریه او را شناختم. من تازه، کار را در سوریه دست گرفته بودم و آنجا متوجه شدم قوت گرفتن قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه بستگی به حمایت و عنایت او دارد. سید رضی در عین جایگاهی که داشت، یادم هست  در اولین جلسه آشنایی بسیار با تواضع، مودب و دست و دلبازی برخورد کرد. 

سردار نوعی اقدم ادامه می دهد: حتی با اینکه خودش دفتر کار داشت و از قدیمی‌ها بود، شخصا به محل قرارگاه ما آمد و توضیحاتی داد. توضیح در این خصوص که ما در عملیات ها و اینکه در عملیات ها، در چه موضوعاتی می توانیم روی او حساب کنیم. آن روز جلسه معارفه بود و سردار سلیمانی هم حضور داشتند. چند نفر دیگر هم بودند، و همه نیروهای مقاومت و بچه ها در سوریه و ایران و لبنان می دانستند سید رضی امین و نور چشم حاج قاسم است.

وی بیان داشت: یکی از وظایف مهم سید رضی در خصوص مسائل مالی بود. می توان گفت تمام مسائل مالی و جابه جایی اطلاعات و امکانات در محور مقاومت، به امر قاسم سلیمانی توسط سید رضی انجام می شد. او هم با حاج قاسم مودب بود و هم در ادبیات کاری طوری بود که می توانست کارهای مهمی را با دقت و امنیت انجام دهد. در واقع می توان گفت سید رضی بسیار تمییز کاری که بر عهده اش بود را انجام می داد.

همرزم شهید موسوی ادامه می دهد: سید رضی بسیار بر اطلاعات و تحرکات دشمن اشراف داشت و اهدافشان را می دانست و شیوه های کار دشمن را بلد بود. او برای انجام یک جا به جایی، عالی ترین و منحصر به فرد ترین و پوششی ترین  روش را انجام می داد. حتی در بعضی مواقع راحت و با تسلط اشراف اطلاعاتی، دشمن را فریب می داد  آنها را جا میگذاشت. این از نبوغ کاری او بود. 

سردار نوعی اقدم که خود لحظات حساسی را در سوریه تجربه کرده است، می گوید: در شرایط و موقعیت سخت من از سید رضی جز آرامش و حلم چیزی ندیدم. حاج قاسم الگوی همه اطرافیانش شده بود. و این بردباری را همه از او آموخته بودند.

اینستاگرام
سلام ، روحیه ایثارگری بهترین ملاک برای تشخیص تخصص و تعهد مسئولان است زیرا از ابتدای انقلاب دولتهای مختلف با رای و انتخاب مردم حکومت کردند که یک دولت غربگرا و لیبرال بود گفتند وابسته به کاخ سفید است دیگری سوسیالیت و وابسته به کرملین بود و با هر کارنامه ای گذاشتند و رفتند اما دولت فعلی بنام انقلاب و 230 هزار شهید انتخاب شده لذا باید دولتی در طراز انقلاب و خون 230 هزار شهید باشد.
دو سال از تشکیل دولت انقلابی گذشت اما همچنان علیرغم هشدارهای دلسوزان نظام همان مسئولان دولتهای قبل در پستهای حساس حضور دارند.
مسئولانی سر کار هستند که پست و حقوق مسولیت را میخواهند اما مسولیت را قبول ندارند. در اسناد و صورتجلسات نام و مسولیت خود را خط میزنند در حالیکه بطور رسمی دارای پست مسولیت هستند.
امروز همچنان هشدار میدهیم که دولتی بنام انقلاب و 230 هزار شهید تشکیل شده و مردم انتظاراتی از دولت دارند که کاملا بحق و قانونی است اما با وجود چنین مسولینی که فقط پست و حقوق ریاست میخواهند و خود را مسول نمیدانند قطعا نتایجی بدتر از دولتهای سوسیالیست و لیبرال قبلی کسب خواهد کرد زیرا دولت را مسولانش مدیریت میکنند که هیچگونه روحیه ایثارگری و انقلابی ندارند لیکن ادعای روحیه ایثارگری و انقلابی دارند لذا دولت انقلابی بیدار شود و نحوه گزینش مسولانش را بازنگری کند.
دولت فعلی همان دولت است که اگر موفق نشود تمام نظام را به شکست میکشاند و انتظار داریم بسرعت تجدید نظر کنند. در حال حاضر در بهترین شرایط پروژه های عمرانی که به عنوان پیشران اقتصاد و پیشرفت کشور تعریف شدند حداکثر پنجاه درصد از بودجه و اعتبارات اختصاص یافته را اجرا میکند و مابقی آلوده به مفاسد میشود. به این ترتیب هرگز دولت انقلابی نمیتواند موفق شود حتی چنانچه آمارهای دست ساز وضعیت را مثبت نشان بدهند در واقعیت عملکردها منفی هستند.
امیدواریم این پیامها به گوش مسولان برسد که اگر به این طریق آگاه نشوند به طریق تلخ و ناگواری مطلع خواهند شد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi