شناسه خبر : 31537
سه شنبه 14 بهمن 1393 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صندلی چرخداری که با نیروی چشم حرکت می کند

 دانشمند انگلیسی صندلی چرخداری ساخته است که با حرکات چشم حرکت میکند.با ابداع این فناوری جدید، روزنه امیدی برای معلولانی که به فلج کامل همه اندامها دچارند، فراهم می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک دانشمند انگلیسی با اختراع وسیله ای الکتریکی برای صندلی های چرخدار، امکان حرکت تنها با استفاده از حرکات چشم را مهیا کرد.

«آلدو فیصل» دانشمند انگلیسی از کالج سلطنتی لندن با ابداع وسیله ای منحصر به فرد، روزنه امیدی برای میلیون ها نفر از معلولانی که دچار فلج مطلق( بیماری نرون حرکتی ) می باشند، فراهم آورده است.

این صندلی چرخدار، با نیروی الکتریکی حرکت می کند و برای دستورات حرکتی آن فقط با حرکات چشم فرد معلول تنظیم می شود و به حرکات دست معلول نیازی نیست.

صندلی چرخدار الکتریکی تنها با حرکات چشم معلول به حرکت درمی آید.

دانشمند انگلیسی تاکید کرد قیمت این وسیله الکتریکی که به صندلی های چرخدار متصل می شوند بسیار ارزان است. با این حال تا روانه شدن تعداد انبوه آن به بازار، راه زیادی در پیش است.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi