شناسه خبر : 31780
سه شنبه 21 بهمن 1393 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران تنها قدرت معارض آمریکا است

مدیرکل فرهنگ و تبلیغات بنیاد شهید کشور ایران را تنها قدرت معارض آمریکا خواند و گفت: دلیل دشمنی استکبار با ایران در این است که از مستعمره 200 ساله خارج شده و به‌عنوان قطب جدید نمایان شدیم.




به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، اسکندر یارنسب ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب که با حضور فرماندار و مدیران شهرستان، دانش‌آموزان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد دهدشت برگزار شده بود با واکاوی تاریخچه حکومت ایران و ریشه‌های انقلاب با بیان این‌که نباید اصول و مبناهای کلی در تبیین انقلاب فراموش شود، اظهار کرد: متآسفانه چرایی انقلاب و ریشه‌های آن در جامعه امروزی به نسل جوان و نوجوان تبیین نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و تبلیغات بنیاد شهید و ایثارگران کشور، ایران را صرف‌نظر از داشتن حاکمانی جنایتکار در مقاطعی از تاریخ یکه‌تاز و ابرقدرت در معادلات دنیا خواند و افزود: ما در عرصه بین‌الملل برای خود قطب و محور بودیم.

یارنسب بازیابی و تعریف معنویت ملی و دینی سرزمین ایران را بزرگترین دستاورد حرکت امام خمینی(ع) دانست و گفت: امام عزت و غرور را به کشور برگرداند و ایران را در معادلات جهانی گنجاند. توانست همه ایرانیان و همه طبقات و اقشار مختلف را حول محور انقلاب دور هم جمع کرده و هویت ملی ما را احیا کند.

وی با بیان این‌که بنیانگذار کبیر انقلاب ایران را به قله تاریخی و دوران اوج خود رسانید جنبه ملی انقلاب اسلامی را بازتعریفی از ایران در معادلات بین‌الملل دانست و تصریح کرد: آن بزرگوار برای احیای هویت ملی خدمت بزرگی به سرزمین کردند.

یارنسب با اشاره به نوکرصفتی حاکمان ایران در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: تمامیت ارضی ما مورد تعارض بود و حاکمان زمان گوش به فرمان و وابسته به اجانب بودند اما امام آمد و استقلال را به کشور بازگرداند.

این مسئول ارمغان دوم انقلاب اسلامی را آزادی خواند و گفت: در دوره‌ای بودیم که اختناق شدید حاکم بود اما جمهوری اسلامی آزادی را به ما بازگرداند.

وی با بیان این‌که هویت انقلاب در چهار کلمه «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خلاصه شده است جمهوریت انقلاب را به معنای نقش دادن عموم مردم در انقلاب دانست و با اشاره به حضور همه گروه‌ها احزاب و گرایش‌ها در شکل‌گیری انقلاب عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران متکی به همه اقشار بود انقلاب منحصر به یک گروه و سلیقه نیست بلکه مرهون و مدیون همه ایرانیان است.

یارنسب جدا کردن اسلامی از شعار انقلاب را با اصل انقلاب در تضاد خواند و افزود: هر چه انقلاب عمومی‌تر شود و به جای دافعه جاذبه را بیشتر کنیم بالندگی انقلاب مثمر ثمرتر خواهد شد.

وی هنر بزرگ امام خمینی(ع) را استفاده از حضور عموم برای به ثمر نشاندن نهال انقلاب عنوان و با بیان این‌که ولایت فقیه مدل و نهضت جدید بنا شده از سوی امام و اصل و رکن در قانون است، تصریح کرد: نمی‌شود جمهوریت را به‌ رسمیت شناخت اما در اصل ولایت فقیه تردید داشت.

به گفته یارنسب نماد اصلی اسلامی بودن انقلاب ایران همان ولایت فقیه است و اصل جمهوری اسلامی با ولایت فقیه تفکیک‌شدنی نیست.

مدیرکل فرهنگ و تبلیغات اسلامی بنیاد شهید کشور فرموده رهبر انقلاب مبنی بر این‌که غرب در مذاکرات دنبال تحقیر کردن ایران است را یادآور شد و با بیان این‌که با مرور دوران 200 ساله قبل از انقلاب دستاوردهای انقلاب را بهتر می‌توان درک کرد، گفت: آمریکا چون تاریخ 200 ساله گذشته قبل از انقلاب که وابسته به قدرت‌ها و مستعمره استکبار بود و وضعیت فعلی ایران را می‌بیند از راه‌های مختلف برای تحقیر و از پای درآوردن این ملت وارد نقشه‌های شوم می‌شود اما تیرش هم‌چنان به سنگ می‌خورد.

یارنسب ایران را تنها قدرت معارض آمریکا دانست و با اشاره به نقش سردار سلیمانی در منطقه خاطرنشان کرد: قدرت‌های جهانی از این فرمانده به منجی عراق یاد می‌کنند.


 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi