شناسه خبر : 32136
دوشنبه 04 اسفند 1393 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزند شهید مرحومه فاطمه سادات خاتمی که بود

شهیدنیوز: محمدحسن در تابستان سال 1360 تصمیم گرفت عازم پاوه شود و در روابط عمومی سپاه پاوه مشغول فعالیت فرهنگی و مطالعه‌ی دقیق کتاب‌های استاد شهید مرتضی مطهری شد. قبل از اعزام به پاوه در بسیج اردکان، دوره‌ی نظامی را فرا گرفت.

فرزند شهید مرحومه فاطمه سادات خاتمی، سبیه آیت الله خاتمی، شهید محمدحسن خلیلی اردکانی بود که در سال 61 به شهادت رسید.

فرزند شهید مرحومه فاطمه سادات خاتمی که بود+عکس

شهید محمدحسن خلیلی اردکانی در تاریخ دوم دی ماه 1344 در اردکان یزد متولد شد و نام پدرش محمد بود.

این شهید عزیز که در تاریخ 13 اردیبهشت 1361 به شهادت رسید، در زمان شهادت فقط 17 سال داشت.

محمدحسن از کودکی استعداد درخشان و خصوصیات اخلاقی‌اش، اطرافیان را تحت تأثیر قرار می‌داد و کنجکاوی و سوالات متعددش در مورد مسایل مختلف، او را از هم‌سالانش ممتاز می‌کرد.

محمدحسن در تابستان سال 1360 تصمیم گرفت عازم پاوه شود و در روابط عمومی سپاه پاوه مشغول فعالیت فرهنگی و مطالعه‌ی دقیق کتاب‌های استاد شهید مرتضی مطهری شد. قبل از اعزام به پاوه در بسیج اردکان، دوره‌ی نظامی را فرا گرفت.

خلیلی که عاشق جهاد فی‌سبیل‌الله بود، در سنگرهای قله شمسی نوسود ماند؛ آن‌گاه به منظور شرکت در عملیات بیت‌المقدس عازم جنوب شد و در این عملیات مجروح گشته و او را به یزد انتقال دادند. درد جراحت، سراپای وجودش را فراگرفته بود و هیچ داروی مسکّنی او را آرام نمی‌کرد. از درد و عطش به خود می‌پیچید و در حالی که در نیمه شب، در همان لحظه‌هایی که هر شب برای اقامه‌ی نماز شب برمی‌خاست و به ذکر خدا و الله اکبر و ... مشغول بود، سرانجام نیز در روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه سال 1361 در سنّ 17 سالگی از شراب طهور بهشتی سیراب شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi