شناسه خبر : 32255
چهارشنبه 06 اسفند 1393 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکایت باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی

ساخت باغ موزه دفاع مقدس در خراسان شمالی از جمله پروژه‌هایی است که چندین سال پیایی خبر از ساخت و جانمایی آن داده می‌شود و همچنان در حد حرف باقی‌مانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی،سال گذشته سعادت جلال دوست مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، در مصاحبه ای بیان کرد که حدود چهار سال است 20 هکتار زمین در منطقه پلنگ دره که در هفت کیلومتری شهر بجنورد واقع است برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس فنس کشی شده است.

اما هیچ‌گونه فعالیتی در خصوص ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان انجام نشده و مشکلات مالی علت این امر است. از سوی دیگر ساخت باغ موزه به اعتباری حدود هفتاد تا 100 میلیارد ریال نیاز دارد که تاکنون در اختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار نگرفته است.

 

احیاء محمد امیری مدیر کل فعلی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، بیان کرد: هنوز زمین برای جانمایی باغ موزه دفاع مقدس مشخص نشده است.

 

وی با اشاره به قول همکاری شورای اسلامی شهر بجنورد در خصوص در اختیار قرار دادن زمینی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس، گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس نیاز به همکاری مسئولان استانی دارد.

 

وی ادامه داد: زمین مدنظر بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای جانمایی باغ موزه دفاع مقدس منطقه‌ای در «دوبرار» است که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر بجنورد این امر محقق خواهد شد.

 

امیری افزود: خراسان‌شمالی تنها استانی است که فاقد باغ موزه دفاع مقدس است و در مابقی استان‌ها مجموعه باغ موزه دفاع مقدس یا ساخته شده و یا 30 الی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه باغ موزه دفاع مقدس پروژه‌ای است که برای عامه افراد مناسب است، خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس به صورت پارکی خواهد بود که یک سری از ادوات دفاع مقدس در آن گذاشته خواهد‌ شد و دیوارکشی و فنس کشی ندارد و هیچگونه محدودیتی برای ورود و خروج عموم عامه به باغ موزه دفاع مقدس نخواهد بود.

 

امیری با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس با مشخص شدن مکان آن تخصیص می‌یابد، یادآور شد: در صورت مشخص شدن زمین برای جانمایی باغ موزه دفاع مقدس استان، اعتبار ساخت از خارج از استان و با پیشرفت مرحله به مرحله داده‌خواهد‌شد

 

وی گفت: احتمالا تا پیش از پایان سال زمین مورد نظر به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس داده شود.

 

گفتنی است مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس چند ماه پیش خبر از جانمایی باغ موزه دفاع مقدس در مکانی جز پلنگ دره داد.

 

امیری با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس به عنوان مرکز فرهنگی باید در نقطه‌ای نزدیک به شهر ساخته شود، گفت: منطقه پلنگ دره از این مزیت به دور است و طی جلساتی که با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد داشته‌ایم، قرار بر این شد که زمینی نزدیک به شهر برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در اختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قرار گیرد.

 

وی گفته بود که سه الی چهار نقطه مختلف برای جانمایی باغ موزه پیشنهاد شده‌ است که تا پایان آبان ماه زمین مورد نظر مشخص شده و با در اختیار قرار گرفتن زمین اعتبار مورد نیاز برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس تخصیص می یابد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi