شناسه خبر : 33729
سه شنبه 25 فروردين 1394 , 15:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مناسب سازی زیست شخصی بیش از 70جانباز انجام شد

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلیویه و بویراحمد از مناسب سازی زیست شخصی 70 نفر از جانبازان 70 درصد دارای مشکلات جسمی و حرکتی خبر داد.

به گزارش «ایثار»، علی علیپور با اشاره به این مطلب، افزود: در مجموع 95 درصد فعالیت مناسب سازی محیط منزل این جانبازان انجام شده و پنج درصد باقیمانده به دلیل مراجعه نکردن خود افراد و یا از قلم افتادن احتمالی برخی افراد هنوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مناسب سازی شامل جانبازان دارای مشکل جسمی و حرکتی، قطع عضوها و کسانی که روی ویلچر هستند، می شود، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ساماندهی محیط داخلی منزل ایثارگران از جمله اتاق خواب، سرویس های بهداشتی و دیگر مکان های موردنیاز جانبازان انجام می شود تا آنان بدون نیاز به دیگران از این مکان ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طرح ساماندهی و مناسب سازی محیط داخلی منازل این جانبازان از حدود 7سال پیش تاکنون آغاز شده است و قرار است منازل تمامی جانبازان با چنین مشکلاتی ساماندهی و مناسب سازی شود.

والدین شهدا نیز از ساماندهی محیط داخلی خانه بهره مند شدند 

علیپورادامه داد: همچنین تاکنون از خانه های والدین شهدا کهنسال نیز مناسب سازی و ساماندهی شده است.

معاون عمران ومسکن بنیاد استان کهگیلیویه و بویر احمد گفت: سعی می شود حداقل امکانات برای والدین معظم شهدای دارای کهولت سن در منازل آنها فراهم شود تا بدون مشکل بتوانند نیازهای خودشان در منازلشان را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: طرح ساماندهی و مناسب سازی منازل والدین شهدا نیز آغاز شده که قرار است آمار مناسب سازی منازل والدین شهدا در استان به سطح مناسبی رسیده است.

 12 ساختمان اداری بنیاد استان ساماندهی شده است

علیپور افزود: همچنین در راستای تسهیل در تردد جانبازان دارای ویلچر و یا قطع عضو 12 ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ساماندهی و مناسب سازی شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله اول تمامی اشکالات مربوط به این ساختمان ها شناسایی شد و کار مناسب سازی ورودی ها و سرویس های بهداشتی و داخل ساختمان ها برای ورود جانبازان قطع نخاعی و ویلچری انجام شده است. 

توجه جدی استاندار و شورای شهر برای مناسب سازی محیط شهری

 علیپور همچنین ضمن تشکر از استاندار استان و شورای شهر استان در این مدت از عدم مناسب سازی محیط شهری برای جانبازان و افراد دارای مشکلات جسمی و حرکتی گفت: متاسفانه به رغم پیشرفت های خوب دولت تدبیر وامید تاکنون، در زمینه مناسب سازی محیط شهری خیلی عقب هستیم.

وی گفت: مناسب سازی محیط شهری به عنوان یک کار مهم برای ما محسوب می شود و دستگاه هایی از جمله وزارت کشور (استانداران و شهرداران) و وزارت راه و شهرسازی موظف به اجرای طرح مناسب سازی هستند.

وی اضافه کرد: از آنجا که موضوع فرهنگ و مناسب سازی محیط شهری در استان جا نیفتاده است، برخی از دستگاه های متولی نیز این کار را به خوبی انجام نداده اند.

وی از رسانه های گروهی و خبرنگاران خواست در این زمینه فرهنگ سازی لازم را انجام دهند چرا که موضوع مناسب سازی هنوز در استان ما نهادینه نشده است.

این عضو شورای شهر ادامه داد:همچنین تیزرهای تبلیغات تلویزیونی با موضوع مناسب سازی نیز توسط بنیاد شهید ساخته شده که در اختیار صدا و سیما مرکز استان قرار می گیرد تا از این طریق به فضای مناسب سازی کمک شود. 
علیپور در ادامه گفت: خبرنگاران می توانند این موضوع را به عنوان باقیات صالحات به خوبی پیگیری کنند تا مشکل جانبازان استان نیز مرتفع شود.

بیش از70درصد گلزارهای استان ساماندهی شده است

 علیپور گفت: ۵۲۸ گلزار شهدا در این استان وجود دارد که از این تعداد ۳۹۱ گلزار ساماندهی شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ساماندهی ۲۰ گلزار شهدا در دست اقدام است و ۱۳۷ گلزار دیگر نیز به مرور ساماندهی خواهند شد.
 علیپور عنوان کرد: برای ساماندهی این ۱۳۷ گلزار حدود چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

معاون عمران ومسکن بنیاد استان گفت:  در سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزار های شهدا هزینه شد.

موضوع شهید و مزار شهدا موضوعی مهم و کلیدی است

معاون عمران ومسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: موضوع شهید و مزار شهدا براساس فرمایشات معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به عنوان موضوعی مهم و کلیدی است و ما به عنوان مسوولان استانی موظفیم گلزارهای شهدا را به نحو احسن حفظ، تعمیر، بازسازی و مناسب سازی کنیم تا در قرن های آینده گلزارها همچنان زنده بماند.

وی تصریح کرد: مهمترین پایگاه فرهنگی پس از انقلاب اسلامی، بحث گلزار شهدا است و به همین منظور باید برای ساماندهی آنها تلاش جدی صورت گیرد. 

ضرورت مسقف سازی گلزار مطهر شهدا

علیپور گفت: ما دنبال مسقف سازی گلزار شهدا با توجه به خواسته خانواده معظم شهدا هستیم چرا که گلزارهای شهدا باید در متن جامعه باشد. 
علیپور افزود: با توجه به مناطق سردسیری و گرمسیری به دلیل شرایط آب و هوایی بحث مسقف سازی صورت می گیرد.

60 درصد گلزار شهدای ساماندهی شده تحویل شد

معاون عمران ومسکن بنیاد استان گفت: از آنجا که حفظ و نگهداری گلزار شهدا پس از ساماندهی به عهده استانداری است، بعد از ساماندهی تحویل شهرداری ها و دهیاری ها می شود.

این عضو شورای شهر افزود: به همین منظور تاکنون 60 درصد از گلزارهای ساماندهی شده به شهرداری ها و دهیاری ها استان تحویل داده شده است. 
وی تصریح کرد: با وجود اینکه گلزارها تحویل داده می شود اما هر هفته یا به صورت ماهانه به این گلزارها سرکشی می شود تا در صورت بروز اشکالات، نسبت به رفع آنها اقدام شود.

اینستاگرام
دست همه زحمت کشانی که در امر مناسب سازی محیط برای حضورفعالانه جانبازان در جامعه فعالیت میکنند درد نکند. خداقوت...
اما یک سئوال اساسی؟
چرا اندک شعب بانک دی که اخیرا حقوق و مستمری ایثارگران ازطریق این بانک انجام میشود مناسب سازی نشده اند.؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi