شناسه خبر : 37850
یکشنبه 05 مهر 1394 , 13:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دفاع مضحک کاسه‌لیس حرفه‌ای از آل سعود

یک جیره‌بگیر رژیم سعودی، فاجعه منا و جان باختن بیش از 2 هزار تن از حجاج بیت‌الله‌الحرام را عادی و طبیعی خواند.
علیرضا نوری‌زاده در مصاحبه با صدای آمریکا گفت:  در طول سال‌های اخیر آن قدر تاسیسات در مکه، منا، عرفات ایجاد شده برای اینکه جلوی چنین حوادثی گرفته شود. در ابتدای روز، سیل حاجیان برای انجام اعمال به سمت این نقطه در منا سرازیر می‌شود و متاسفانه به ویژه حجاج آفریقایی برای چنین مراسمی آمادگی ندارند و اگر دقت کنیم بسیاری از قربانیان هم حجاج آفریقایی و همین‌طور افرادی از پاکستان، بنگلادش و این نوع کشورها هستند.
نوری‌زاده افزود: دولت روحانی از آن ابتدا بهبود روابط با همسایگان را در دستور کار قرار داد اما تا امروز جلوی این گرفته شده است.
وی اضافه کرد: برای نمونه سعودی‌ها از ظریف برای سفر به عربستان دعوت کردند و همین‌طور به خود آقای روحانی پیشنهاد دادند اما مشکل این است که یک دولت علاقه‌مند است به جلو حرکت کند و روابط را بهبود بخشد ولی گروهی با سعودی‌ها بر سر رهبری در یک جنگ طولانی هستند.
نوری‌زاده افزود: جمهوری اسلامی می‌داند که بازنده نبرد یمن است و این رقابت متاسفانه باعث این تنش‌ها شده و مسایلی را به وجود آورده که مردم یمن و سوریه هزینه آن را می‌پردازند.
گزافه‌گویی‌های نوری‌زاده در حالی است که بنابر گزارش شاهدان عینی، کمترین امکانات و تسهیلات خدماتی در مسیر منا فراهم نبوده و حجاج حتی دسترسی کافی به آب آشامیدنی نداشته‌اند. از سوی دیگر آل سعود به عنوان پیاده‌نظام جنگ نیابتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، ده‌ها میلیارد دلار را خرج جنگ‌افروزی و مسلمان‌کشی در عراق و سوریه و یمن و بحرین و... کرده‌اند حال آن که عنوان خادم‌الحرمین را یدک می‌کشند. اما در حالی که این بودجه‌های هنگفت صرف قتل عام ده‌ها هزار انسان بی‌گناه در منطقه می‌شود، همکار لانه جاسوسی سابق آمریکا طبق ماموریت به تمجید و تبرئه جنایتکاران آل سعود می‌پردازد.
پیش از این شبکه دولتی بی‌بی‌سی هم سعی کرده بود آل سعود را از جنایت رخ داده در منا که به خاطر بستن یکی از مسیرهای اصلی تردد صورت گرفت، تبرئه کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi