شناسه خبر : 42995
شنبه 08 اسفند 1394 , 08:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترفندهای شبهه انگیز برای رفتن به بهارستان

محمدرضا سابقی - رأی ما بسیار تعیین کننده است.( رای شما رای من از حقوق الهی است و یقینا حق الناس است) بنده به عنوان یک برادر کوچکتر به شما توصیه می کنم فقط چند ساعت وقت بگذارید و در مورد افرادی که می خواهید به آنها رأی بدهید، تحقیق و تفحص کنید. خیلی هم سخت نیست که بتوانیم به نیت افرادی که قصد ورود به مجلس را دارند، پی ببریم. سوابق گذشته، عملکرد حال و روش تبلیغ آنها بسیاری از مسائل را برای ما روشن می کند.

مولای متقیان حضرت امام علی(ع)، ریشه و عامل اصلی پیدایش فتنه ها را پیروی از هوا و هوس ها و بدعت گذاری در دین می دانند. از فرمایشات گهربار مولی الموحدین(ع) اینگونه استنباط می شود که زمینه ها و شرایط اصلی فتنه در جامعه، پیروی از تمنیات نفسانی مانند جاه طلبی و دنیادوستی و نیز بدعت در دین خداست و ابزار اصلی فتنه گران برای ایجاد هرج ومرج فتنه در جامعه، مخلوط کردن حق و باطل است.هرگاه مرز حق و باطل در اذهان مردم و افکار عمومی دچار تزلزل گردد،بنای آشوب و فتنه در اجتماع پی ریزی می شود تا شاید اهل باطل و طاغوتیان بتوانند به خواسته های نامشروع وغیر انسانی خود در بین مردم دست یابند.


بنده  بر این باورم کاندیدایی که هدف نهایی اش از رفتن به مجلس برخورداری از حقوق مکفی، رانت، فروش اطلاعات و... باشد به درد مجلس و مردم نمی خورد. فراتر از این بگویم، کاندیدایی که در تبلیغاتش پول خرج می کند و به زعم خودش بذری می کارد تا بعد از رفتن به مجلس پول پارو کند نیز به درد مجلس شورای اسلامی نمی خورد. کاندیدایی که برای رفتن به مجلس از تمام ابزار لازم چه شرعی و چه غیرشرعی استفاده  کند و به هر مستمسکی دست یازد، به درد نماینده شدن نمی خورد. اظهرُمِن الشمس است کاندیدایی که بی مهابا پول خرج می کند، شام و ناهار می دهد، هدیه می دهد و... وقتی با عوام فریبی به مجلس راه پیدا کرد، به جای اینکه به فکر مردمش باشد به فکر جیب خودش خواهد بود.

  مردم خوب ایران، ارزش ما بالاتر از این است که خودمان را به یک دست چلوکباب بفروشیم. بیاییم با یک چلوکباب خودمان را مدیون کسی نکنیم. بدانیم، شام خوردن و رأی ندادن به میزبان حق الناس نیست، بلکه بدون شناخت و باری به هر جهت رأی دادن، حق الناس است. مطمئن باشید کاندیدایی که موفق شد با یک دست چلوکباب رأی شما را بخرد، اگر آراء او به حد نصاب رسید و به مجلس راه پیدا کرد بعد از تکیه زدن روی صندلی مجلس به ریشتان خواهد خندید!

 وقتی ما از بین چندین کاندیدا یک یا چند نفر را انتخاب می کنیم، مفهوم آن این است که این افراد نسبت به بقیه شایسته تر هستند. اگر خود و خدایی به افرادی که از نظر ما شایسته تر از بقیه هستند رأی دادیم، فردای قیامت پیش خدا روسفید هستیم. اما اگر به خاطر دل خودمان یا به خاطر ملاحظات سیاسی، خویشاوندی، قومیتی یا ... رأی صحیح را درون صندوق نیندازیم، نه تنها خودمان را گول زده ایم؛ بلکه قطعاً باید روزی به خاطر این انتخاب نابجای مان پاسخگوی خداوند باشیم. انتخاب نمایندگان خوب و شایسته یک وظیفه ی ملی و شرعی برای آحاد جامعه است. مسئله ی انتخاب نماینده اصلح با پسرخاله بازی و رفیق بازی و حزب بازی فرق می کند.

 من خوشحالم که خوشبختانه تا حد زیادی در جامعه جناح و جناح بازی کم رنگ شده است. مردم ما از بده بستان های حزبی و جناحی خسته شده اند. مردم ما دنبال کسی می گردند که بتواند گرهی از مشکلات جامعه را حل کند؛ اما باز هم باید حواسمان را جمع کنیم و گول تندروهای جناح ها را نخوریم. گول کسانی را هم که بدون دلیل و برهان کاندیداهای محترم را به تندروی متهم می کنند یا به آنان تهمت می زنند، نخوریم.

 متأسفانه در ایام انتخابات بازار گناهان کبیره مثل غیبت و تهمت رواج زیادی پیدا می کند. مشاهده می کنیم بعضی ها کاسه ی داغ تر از آش می شوند. طرفداران یک کاندیدا تلاش می کنند به هر طریق ممکن، کاندیداهای رقیب را لِه و لگد مال کنند. کاری به بهشت و جهنم و حساب و کتاب قیامت هم ندارند.
 زیبنده است که مردم ما به دور از شانتاژهای تبلیغاتی به کسانی رأی دهند که هدفشان از رفتن به مجلس حفظ نظام و اهمیت دادن به خواسته های ضروری قشر جوان و توجه واقعی به محرومین، و پشتیبانی عملی از حقوق مستضعفین و تلاش خستگی ناپذیر برای مردم باشد. کاندیدایی که "درد مردم" ندارد و خودش را وقف مردم نکند سزاوار نیست به مجلس شورای اسلامی برود. کاندیدایی که مسائل حزبی، قومیتی، خویشاوندی و... نزد او بالاتر از داشتن دغدغه ی مردمی است، سزاور نشستن روی صندلی مجلس نیست... و جمله ی آخر اینکه "مواظب باشیم در این انتخابات به خاطر دنیای دیگران به دینمان چوب حراج نزنیم و موقعی که خودکار را روی برگه ی سفید تعرفه قرار می دهیم یک لحظه خدا را در نظر بگیریم."

و السلام - با آرزوی توفبق و سلامتی برای همه شما عزیزان_ محمدرضا سابقی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بحمدالله ترفندهای آنها را خداوند نقش برآب نمود و طرفداران ولایت ان شاالله پیروزند.
در هر صورت عده ای سرمایه دار و دوستدار استکبارگران وارد مجالس می شوند. که شرشان را خداوند بگرداند.$آمین
به لطف خداوند اینبار هم نمایندگان تابع اصول اسلام و عدالت خواه بیشتر به مجلس راه یافته اند. که باید خدا را شکر گفت. و از شر نماینده های بد به خدا پناه می بریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi