شناسه خبر : 43712
دوشنبه 02 فروردين 1395 , 19:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان شهید سال 94

با شادی آغاز سال نو، قدم به سال 1395 گذارده ایم در حالیکه در سال 94 تعداد زیادی از قهرمانانمان ما را وانهاده وخود پرکشیده اند.

فاش نیوز- با شادی آغاز سال نو و فرا رسیدن فصل بهار، قدم به سال 1395 گذارده ایم در حالیکه متاسفانه در سال 94 تعداد زیادی از قهرمانانمان را از دست داده ایم... و این پرواز و کوچ سریع و مداوم پرستوهای زخمی این دیار از سویی به یادمان می اندازد که باب شهادت بسته نمی ماند و از سوی دیگر به خاطر می آوریم که در طی تنها یک سال چه تعداد از دوستان، یاران و رزمندگان این سرزمین با جسم و روحی مجروح از میان ما رفته اند و جمع دنیایی ما را ترک گفته اند. اما باید پرواز را به خاطر سپرد پرنده رفتنیست!

 

محمد رضا علیزاده

 

محمدرضا علیزاده در عملیات تک دشمن بعثی به جزیره مجنون در چهارم تیرماه 67 مورد حمله شیمیایی نیروهای بعثی قرار گرفت و اول اردیبهشت 94  پس از سال‌ها درد و رنج بیماری به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

 

احمد سپهوندی


احمد سپهوندی معاون گردان انبیاء و از یادگاران دفاع مقدس است که رشادت‌ها و دلیری‌هایش در میدان‌های نبرد برای همیشه در اذهان همرزمان و یارانش باقی خواهد ماند. احمد سپهوندی برادرههید یحیی سپهوند پس از تحمل سالها رنج جراحات باقیمانده از جنگ روز جمعه 6شهریور 94 به لقاء الله پیوست.

 

عباس الطافی

جانباز قطع نخاعی "عباس الطافی" از کارکنان شرکت نفت پارس بوده و در جریان اعتصابات پیش از انقلاب شرکت داشته‌ و پس از وقوع درگیری‌ها، قطع نخاع می‌شود. این جانباز 70% کرجی در 11 شهریور 94 به یاران شهیدش پیوست.

 

 

علیرضا حیدری


علیرضا حیدری، جانباز 70 درصد دو پا قطع پس از تحمل ‌سال‌ها رنج و مشقت جانبازی 22 شهریور 94 درگذشت و به جمع شهیدان هشت سال دفاع مقدس پیوست.

 

عباس ابراهیم پور

سرهنگ پاسدار شهید عباس ابراهیم پور در سن ۱۳ سالگی به جبهه اعزام و در عملیات والفجر۱۰ به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و در همان عملیات نیز به اسارت دژخیمان بعثی درآمد. او پس از تحمل سالها رنج و مشقت عوارض ناشی از جانبازی و دوران اسارت همزمان با بیست و پنجمین سالروز آزادی خود در 28 شهریور 94 در بیمارستان ساسان تهران به شهادت رسید.

 

محمدرضا پاکیزه

 این جانباز سرافراز که در 24 فروردین ماه سال 62 در منطقه عملیاتی فکه بر اثر اصابت ترکش به پهلو و پشت مجروح شده بود پس از سی و دو سال تحمل رنج ناشی از مجروحیت سه شنبه 7 مهرماه در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

 

 

محمد رضا آقا میرزا

محمد رضا میرزا آقا انقلابی جانباز70 درصدی که بنیاد او را  25 درصدی می دانست، سالها با وجود رنج و سختی و مرارت ناشی از مجروحیت از زمان انقلاب، در عصر روز سه شنبه 22 مهر با تنی رنجور و قامتی استوار به آرزوی دیرینه اش، به شهادت رسید!

 

 

علیرضا ملکی

 

جانباز علیرضا ملکی متولد سال 1348 در سال 65 در جزیره مجنون به مقام جانبازی نائل شده بود. و پس از تحمل سالها رنج جانبازی 10 آبان 94 به خیل شهدا پیوست.

 

حسن پورات


شهید حسن پورات سال 65عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در سال 66 در منطقه شلمچه مورد اصابت ترکش دشمنان از چند ناحیه قرار گرفت و به درجه جانبازی رسید، اما این مساله مانعی بر سر راه ادامه حضورش در جبهه‌ها نشد. وی تیرماه سال 67 در منطقه حلبچه در عملیات والفجر 10 دچار مجروحیت شیمیایی شد و پس از آن 27سال در تاریخ 10 آبان 94 بر زخم‌های مجروحیت با صبر و ایمان مرحم گذاشت.

 

علی شالیکار

 

شهید حاج علی شالیکار جانباز قطع نخاع آملی متولد 1341 در شهرستان آمل بود که در آبان ماه سال 57 توسط گارد رژیم پهلوی بر اثر اصابت تیر مستقیم به کمر قطع نخاع شد.

شهید شالیکار، پس از تحمل 37 سال رنج، 11 آبان ماه 1394 به فیض عظیم شهادت نائل شد.

 

 

سهراب نریمانی

جانباز قطع نخاع گردنی سهراب نریمانی در سن ۱۶ سالگی، درسال ۶۰ ، قبل از عملیات حصر آبادان مجروح و پس از تحمل 34 سال رنج و درد ناشی از مجروحیت، روز چهارشنبه 27 آبان ماه 94 به شهادت رسید.

 

 

علی یوسفی ارادکی

سید علی یوسفی از جانبازان نخاعی 70% که درسال 59 از ناحیه کمرمجروح  و قطع نخاعی شده بود و  در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) مشهد بستری بود سرانجام  در سن 56 سالگی، صبح روز 30 آبان‌ماه 1394 با تنی تبداراز عشقِ به ابا عبدالله الحسین(ع) دعوت حضرت دوست را لبیک و به شهدا پیوست.

 

محسن مقدسی

«محسن مقدسی» جانباز 70 درصد شیمیایی بعد از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از صدمات ِ شیمیایی جنگ تحمیلی سه‌شنبه سوم آذرماه 94 در بیمارستان ساسان به شهادت رسید. وی متولد سال 44 و یک فرزند از او به یادگار ماندگار است.

 

 

 جعفر الله وردی

جانباز قطع نخاع و یک پا قطع "جعفر الله وردی" که از جانبازانِ نیروی انتظامی بود، صبح چهارشنبه در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) براثر عارضه و جراحی قلب، دعوت حق را لبیک و همنشین همرزمان شهیدش جنت مکان شد.

 

مصطفی کفایی

 

"مصطفی کفائی" جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس پنج شنبه یکم بهمن ماه 94در بیمارستان امام خمینی اردبیل به شهادت رسید.

مصطفی کفائی  در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشت و در عملیات والفجر 8 (سال 1364) در منطقه فاو بر اثر بمباران شیمیایی به مقام جانبازی نائل شد.

 

 

علی فرزین(داد)

 

شهید علی فرزین از جانبازان ۷۰ درصد جنگ تحمیلی بود که سال 1364در عملیات والفجر ۸ و در منطقه فاو از ناحیه دو چشم نابینا به درجه جانبازی نائل شد و پس از سالها درد و رنج ناشی از مصدومیت شیمیایی روز جمعه دوم بهمن ماه 94 به درجه رفیع شهادت نائل و به همرزمان شهیدش پیوست.

 

یدالله کاظمی مازی

یدالله کاظمی مازی ازجانبازان 70درصد تحت پوشش بنیاد شهید وامور ایثارگران در دی ماه 1366 در منطقه عملیاتی فاو در اثراصابت ترکش از ناحیه هر دوپا مجروح و منجربه قطع هردو عضو شد و اوایل اسفند1394 به جرگه دلاورمردان جانباز درآمد.

 

 

حسین نیک پور

جانبازنخاعی و قطع دوپا، "حسین نیک پور" از سردارانِ هشت سال دفاع مقدس بود که پس از سالها رنج و مرارت ناشی از مجروحیت، عصر روز شنبه 22 اسفندماه پس از 32 سال صبر، ایثار و مقاومت دربیمارستان بقیه الله(عج) تهران به درجه رفیع شهادت نائل و مشتاقانه به کاروان همرزمانِ شهیدش پیوست.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
باسلام . ضمن عرض ادب و احترام به مقام شامخ شهدای ایران اسلامی و عزیزان جانباز شهید سال نود چهار ....انشااله که در جوار ملکوتی حضرت حق جایگاهی والا داشته باشند .

سلام و عرض ارادت مخلصانه و تبریک سال نو و سال مادرمان فاطمه زهرا سلام الله .

خدمت برادر ؛ ارجمندم دکتر حاج بهروز ساقی و جمیع همکاران بی ادعای سایت مدافع حقوق ایثارگران سلام عرض میدارم . و سال نو را به شما صدقیان راستین ایثار تبریک عرضرمینمایم .

عرض تسلیت و تهنیت مجدد دارم خدمت سر کار خانم محمدی بمناسبت در گذشت پدر بزگوارشان و آروزی سربلندی و سرافرازی و طول عمر شما خواهر گرامی .
با سلام
اشفع لنا عندلله عزیزان خدا
اخداوندا توفیق شهادت در راه خودت را نسیب ما بگردان الهی ما را از کسانی قرارده که در سنگر های دفاع از ارزشهای اسلامی جان دادند بار الها ما را در بستر نمیران ومرگ مان را شهادت در راهت قرار ده معبودا راه شهادت باز است ورودمان را تجویز بفرما امین برای شادی روح پرفتوح شهدا امام شهدا صلوات
زوحشان شاد یادشان گرامی و راهشان پررهرو
روحتان شاد ، یادتان گرامی ، راهتان پر رهرو
سلام ای شهیدان مرا دریابید . شهادت جانباز نیکپور خیلی مظلومانه بود . بخاطر اینکه چندین درد را تحمل کرد که داغ فرزند اوج امتجانش بود ... اونم تک فرزند..
هنوزم با فکر کردن به اون روز حالم به شدت دگرگون میشه . دارم میرم یه جایی ... راهه و خطراتش .. اگه برنگشتم حلال کنید . یادتون باشه من تا آخرش جان باز باقی موندم . گرچه می دونم بادمجان بم آفت نداره . اما حلالیت که بد نیست . شهدا حلالم کنید که بیشتر از این نتونستم براتون کاری بکنم . همش طلبکارانه اومدم در خونتون ولی شما منو رد نکردید . من نه کیش می تونم برم نه مشهد نه قم . مدتیه حرمم نمی تونم برم پیش شهدای گمنام .
اما بازم از راه دور جواب خواهش های منو می دید یکیش همین امروزه ... ازتون ممنونم
شادی روح شهدا صلوات
ما هنوز شرمنده شماییم روحتان شاد یادتان زنده تا ابد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi