شناسه خبر : 86546
دوشنبه 17 آبان 1400 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استفاده از مهمات جنگی در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

امیر «تقی‌خانی» گفت: تمام گلوله‌های استفاده شده و نیز بمب و سلاح‌ها در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ جنگی است و هیچ سلاح و گلوله مشقی نداریم.

 

مهمات مصرفی در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ واقعی هستند/ ازمایش سلاح و تجهیزات ایرانی در رزمایش ذوالفقارامیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی رادیویی، درخصوص رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش اظهار داشت: ارتش و مجموعه نیرو‌های مسلح همواره باید آماده باشند و در واقع حفظ و ارتقای این آمادگی، ضمانتی برای صلح پایدار در کشور و مرز‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: برای دستیابی به این آمادگی، باید نسبت به به‌روزرسانی آموزش‌ها توجه ویژه داشته باشیم و بهترین صحنه برای تمرین این آموزش، رزمایش است که مبتنی بر صحنه‌های واقعی طراحی شده و شکل می‌گیرد و سربازان و درجه‌داران و افسران و امیران ما به تناسب و جایگاه مسئولیتی خود، در این رزمایش سهیم هستند.

سخنگوی ارتش با اشاره به صد‌ها رزمایشی که ارتش تا امروز صورت داده است، گفت: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ با حضور بخش‌هایی از نیروی زمینی، هوایی و دریایی در سواحل مکران تا عمق دریای عمان و مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند و استان‌های جنوبی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز شده است.

امیر تقی‌خانی ادامه داد: در این رزمایش در پی آن هستیم تا سلاح و تجهیزات ایرانی و بومی را آزمایش کرده و تاکتیک‌هایی که توسط عزیزان در ارتش متناسب با تهدیدات طراحی شده را بیازماییم.

وی تکیه به نیرو‌های جوان و سنجش عرصه‌های راهبردی و تاکتیکی را از دیگر اهداف این رزمایش برشمرد و افزود: مأموریت اصلی این نیروها، دفاع از استقلال و تمامیت ارزی است که در تمرینات گذشته تا امروز نمونه‌های خوبی را از آمادگی روحی و رزمی در مجموعه ارتش داشته‌ایم.

سخنگوی ارتش اضافه کرد: طراحی یک رزمایش مبتنی بر واقعیت، کاری دشوار است؛ خاصه اینکه در این رزمایش تمام گلوله‌های استفاده شده و نیز بمب و سلاح‌ها، جنگی است و هیچ سلاح و گلوله مشقی نداریم.

امیر تقی‌خانی این رزمایش را میدانی و عملیاتی دانست که دو گروه در آن فعالیت دارند که یکی مهاجم و دیگری مدافع هستند؛ همچنین هیئت داوران ایجاد وضعیت‌های مختلف کرده تا آمادگی نیرو‌ها را بسنجند.

وی این رزمایش را شامل جنگ‌های هوانیروز، اشراف اطلاعاتی، ارزیابی پهپادها، نیرو‌های زیرسطحی و... عنوان و خاطرنشان ساخت: این رزمایش چند پیام هم دارد که نخست برای مردم شریف ایران است تا اطمینان و اعتماد بیشتری به نیرو‌های مسلح داشته باشند؛ پیام دوم برای کشور‌های دوست و مسلمان منطقه است تا بدانند امنیت این نقطه به دست کشور‌های منطقه تأمین می‌شود و نیازی به نیرو‌های فرا منطقه‌ای نداریم.

سخنگوی ارتش در پایان گفت: هشداری هم برای دشمنان داریم تا مراقب باشند که هیچ فکر نابخردانه در مورد جمهوری اسلامی و مرز‌های ایران عزیز نکنند؛ چراکه ارتش و نیرو‌های مسلح با آمادگی کامل، در صدد پاسخگویی برخواهند آمد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi