شناسه خبر : 87751
دوشنبه 13 دي 1400 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده جهاد اسلامی:

سردار سلیمانی، مهندس جبهه مقاومت بود محور مقاومت آماده همکاری با سردار قاآنی است

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار بزرگ، سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس با «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران به گفت‌و‌گو نشستیم. وی در این مصاحبه تاکید کرد محور مقاومت در منطقه آماده همکاری با سردار قاآنی است. به باور «ابوشریف» مهم‌ترین امتیاز سردار سلیمانی اعتقاد راسخ او به خط اسلام، خط انقلاب و رهبریِ حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای بود. در ادامه مشروح این مصاحبه را که به صورت مجازی انجام شده می‌خوانید؛
***
اگر بخواهید شخصیت حاج قاسم را در چند جمله توصیف کنید؛ چه می‌گویید؟
ابتدا سالروز شهادت فرمانده بزرگ و با عظمت سردار حاج قاسم سلیمانی را به شما و به خودمان و به ملت ایران و رهبری حکیم آن و امت اسلامی تسلیت می‌گویم. این فرمانده بزرگ الحق که مهندس جبهه مقاومت بود. درباره ایشان سخن بسیار می‌توان گفت. او پیش از آنکه یک فرمانده نظامی و سیاسی و استراتژیک بزرگ باشد، یک انسان مؤمن به اسلام و رسالت انقلاب اسلامی و طرح امام خمینی بود. هدف طرح امام عزت بخشیدن به ملت ایران و دادن استقلال به کشور و حاکم شدن بر سرنوشت خود در میان قدرت‌های وحشی معاصر و بیدار کردن امت اسلامی و اتحاد آنها و رفع هرگونه ظلم و اشغالگری خصوصاً اشغالگری فلسطین عزیز و مسجدالاقصی بود. حاج قاسم انسانی مجاهد و مؤمن به طرح اسلام و انقلاب اسلامی بود و خود را پایبند خط ولایت و رهبر فرزانه‌اش می‌دانست لذا در توصیف او می‌توان گفت: او از برترین شاگردان این انقلاب اسلامی بود و جزو کسانی بود که به این انقلاب و خط رهبری‌اش کمک بزرگی کرد. حاج قاسم مردی استراتژیک و شخصیتی با آگاهی بالا بود اما در عین حال به تمام جزئیات حتی کوچک و ناپیدا توجه داشت و آن را پیگیری می‌کرد و این ویژگی متمایزکننده او بود. او جزو کسانی بود که توانست حوادث و رویدادهای منطقه و جهان را خوب درک کند و سیاست های متناسب با آن پی‌ریزی نماید. این در حالی بود که امت اسلامی و منطقه شرایط سختی را تجربه کردند و جبهه گسترده‌ای که از یمن تا سوریه و فلسطین و عراق و افغانستان ادامه داشت با تلاش‌های صورت گرفته تناسبی نداشت. باید به این نکته توجه کنیم که در مقابلِ ما قدرتی با توانایی انسانی و اقتصادی بالا قرار دارد. بودجه نظامی آمریکا 777 میلیارد دلار است و از توانمندی اقتصادی عظیمی برخوردار است و تأثیر زیادی در جهان دارد اما ما با این امکانات ‌اندکمان با چنین قدرتی به رویارویی پرداختیم و حاج قاسم به همراه برادرانش و یارانش و جنبش‌های مقاومت در منطقه توانست نوعی توازن بازدارنده در برابر این دشمنان بوجود آورد.
به نظر شما، کدام دولت‌ها در ترور سردار و ابومهدی المهندس نقش داشتند؟
استکبار، عامل اصلی و بزرگ در ارتکاب این جنایت بود، همچنین نقش بزرگی که حاج قاسم در مقابله با سیاست‌های آمریکا در منطقه ایفا می‌کرد محرک بزرگ آمریکایی‌ها برای ارتکاب این جنایت بود. رژیم صهیونیستی نیز به خوبی می‌دانست که سردار سلیمانی تأثیر آشکار و نقش برجسته‌ای در رویارویی با این رژیم دارد و در جهت متحد کردن جبهه مقاومت و تقویت توانمندی‌های آن برای مقابله با آمریکا و سیاست‌های صهیونیستی در منطقه تلاش می‌کند. باعث و بانی و مسبب عملیات ترور فرمانده بزرگ، حاج قاسم سلیمانی آمریکاست و این رژیم به‌طور علنی و آشکار به این جنایت اعتراف کرده است. به‌طور حتم آمریکا در منطقه ابزارها و هم‌پیمان‌های زیادی دارد که در راس آنها رژیم صهیونیستی است. صهیونیست‌ها هم در این عملیات ترور نقش داشتند و خود نیز به آن اعتراف کرده‌اند و اخیرا چندین مسئول صهیونیستی به این موضوع زبان به اعتراف گشوده‌اند و از این بابت باید محاکمه و بازخواست شوند. آنان اذعان داشته‌اند که سازمان‌های اطلاعاتی زیادی که هم‌پیمان با آنان هستند در جمع‌آوری اطلاعات و آماده‌سازی و جذب مزدوران نقش داشتند. متاسفانه بسیاری از دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای عربی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات مزدور برای سیا و موساد همکاری می‌کنند.
آنان همچنان بر این باورند که شهادت ایشان خسارتی بزرگ یا پیروزی بزرگی است و جای خالی او پر نخواهد شد. اما ما می‌گوییم که اگرچه او از میان‌ما رفت و رفتنش خسارت عظیم و ضربه بزرگی به جبهه مقاومت به شمار می‌رود اما معتقدیم که در جبهه مقاومت ما یک قدرت هستیم و به این خط ایمان داریم و میان عناصر مقاومت، وحدت فکری و تقریباً عملیاتی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح غربی‌ها وجود دارد. شهادت این فرمانده بزرگ جز بر قدرت و عزم و شور و حماسه ما برای مقابله با تمامی این جنایات نمی‌افزاید. ما طرف ضعیف نیستیم و از امکانات و توانمندی‌های زیادی برخورداریم که مهم‌ترین آن ایمان ما به خداوند متعال و به عادلانه بودن مسائل‌مان و باور به اینکه اگر ما خدا را یاری کنیم و در این راه ثابت قدم باشیم او نیز ما را یاری خواهد کرد. اما رهبران و سران کشورهای مسلمان منطقه مزدور و وابسته به غرب هستند و می‌کوشند به جهان وانمود کنند که خط امت مسلمان چیزی غیر از این است. در حالی که خط امت، همراهی با فلسطین و با اسلام است و بر ضد رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آمریکا است.
دو سال بعد از ترور شهید سلیمانی وضعیت محور مقاومت در منطقه و به طور خاص مقاومت فلسطین را شما چگونه ارزیابی می‌کنید؟
درباره وضعیت محور مقاومت باید بگویم هرچند امکانات ما در برابر جبهه دشمنان‌اندک است و در راس آنها آمریکا از توانمندی نظامی و سازمانی بالایی برخوردار است اما ما ‌توانستیم در جریان ناامنی‌های ایجاد شده در عراق و سوریه توسط آمریکا و صهیونیست‌ها نیروهایی با ایمان و معتقد به پیروزی و متعهد به خط اسلام بزرگ پرورش دهیم و از این رهگذر دستاوردهای بزرگی به دست آوردیم. اکنون مقاومت در لبنان، سوریه، یمن و عراق شکل گرفته و جبهه مقاومت برقرار است و عملیات شمشیر قدس هم به جهان نشان داد که صهیونیست‌ها چقدر ضعیف هستند. ما معتقدیم در اثر فشارهای وارده بر ملت فلسطین، نه فقط مردم ما در نوار غزه بلکه در کرانه باختری در آستانه انتفاضه هستند.
بزرگ‌ترین ویژگی سردار سلیمانی را در یک کلمه یا جمله بیان کنید.
همان‌طور که عرض کردم وجه امتیاز حاج قاسم سلیمانی ایمان او به خط اسلام و خط انقلاب اسلامی و تقید او به رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای و ایمان او به تمام مسائل عادلانه در منطقه و در راس آن موضوع فلسطین بود. قدس همیشه برای او به عنوان یک شاخص و یک قطب‌نما مطرح بود و همه مسائل را بر محور آن می‌دید لذا او هیچ‌گاه راه را گم نکرد و از راه منحرف نگردید. ایمان بالای او بزرگ‌ترین انگیزه و محرک او بود اما در عین حال خرد استراتژیک او بالا بود. او انسانی بود که در تمام صحنه‌ها فعالیت می‌کرد و تلاش فراوان داشت تا با صبر و پایداری کم‌نظیر خود از تمام جزئیات مسائل آگاهی داشته باشد.
نظرتان راجع به سردار قاآنی چیست؟
حاج اسماعیل قاآنی فرمانده و مجاهدی بزرگ است. او معاون حاج قاسم بود و با این موضوعات آشنایی دارد. او همان امتیازاتی را داراست که حاج قاسم داشت. او به خوبی منطقه را می‌شناسد او هم به خط اسلام و خط امام و خط انقلاب اسلامی ایمان دارد و پایبند رهبری و اوامر امام خامنه‌ای است. منطقه را خوب می‌شناسد و دارای نگاه استراتژیک است و تمام جزئیات منطقه را پیگیری می‌کند. ما در جبهه مقاومت همگی در خدمت و آماده همکاری با این فرمانده بزرگ هستیم و برای ایشان آرزوی موفقیت و جایگاه بزرگ در نزد خدای تعالی می‌کنیم و امیدواریم در سایه فرماندهی ایشان بر جبهه مقاومت شاهد پیروزی در آینده نزدیک باشیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi