شناسه خبر : 90713
دوشنبه 23 خرداد 1401 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کردستان باید احیاگرباشد

سردار «شکارچی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان باید به اقتضای گنجینه‌هایی که در استان نهفته است، احداث شده و احیاگر مجاهدت‌های خاموش باشد.

 

 سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح عصر روز گذشته با حضور در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، ضمن بازدید از این اداره‌کل، اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است» و مفهوم این جمله را کسانی عمیقا درک می‌کنند که در این سرزمین درگیر جنگ بوده و حضور داشتند.

وی با بیان اینکه کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون درگیر جنگ با ضدانقلاب است و این جنگ همچنان ادامه دارد، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، کردستان همزمان در 2 جبهه با نیروهای ارتش بعثی و ضدانقلاب درگیر جنگ بوده که این مهم کردستان را از سایر استان‌های کشور متمایز کرده است.

سردار شکارچی به وجه تمایز استان کردستان با سایر استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: کردستان مهد مجاهدت‌های فراوان، عمیق و منحصربه‌فرد است و سرزمین مجاهدت‌های خاموش، معنای و مفهوم خاصی دارد؛ اما بسیاری از این مجاهدت‌ها ثبت نشده و زیر خاکستر خاموش مانده است.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کردستان باید احیاگر مجاهدت‌های خاموش باشد

وی یکی از فلسفه‌های حفظ آثار دفاع مقدس را احیای مجاهدت‌های خاموش کردستان عنوان و تأکید کرد: کردستان قدمگاه مجاهدان فی‌سبیل‌الله و شهدای شاخص و ملی است و وجب‌به‌وجب آن درگیر جنگ بود؛ بنابراین احیای این فداکاری‌ها وظیفه شرعی و قانونی است.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه کردستان بهترین و پررونق‌ترین میزبان برای راهیان نور است، گفت: کردستان از نظر جغرافیایی، تنوع حوادث و ایثارگری‌ها، آب و هوا، خدمات به کاروان راهیان نور و جمعیت، جذابیت‌های مناسبی دارد که باید به خوبی معرفی شوند.

وی بر ضرورت ترویج ایثار، شهادت و رشادت‌طلبی در کردستان تأکید کرد و افزود: فرهنگ دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم بوده و کردستان لبریز از جلوه‌های ایثار و رشادت است؛ بنابراین باید از این گنجینه در راستای تقویت فرهنگ انقلاب اسلامی استفاده کرد و با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات ماندگار و تاثیرگذار، آن را به نسل‌های آینده انتقال داد.

سردار شکارچی راهیان نور را یکی از اقدامات اثرگذار و عمیق در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان باید به اقتضای گنجینه‌هایی که در استان نهفته است، احداث شده و احیاگر مجاهدت‌های خاموش باشد؛ به‌طوری که نسخه دوم موزه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان به سایر استان‌ها منتقل شود.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح فعالیت در حوزه دفاع مقدس را امری معنوی دانست و یادآور شد: فضای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ملکوتی، معنوی و محل ایثار و شهادت است که فرشتگان الهی ناظر بر آن هستند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi