شناسه خبر : 91009
شنبه 04 تير 1401 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دغدغه‌مندی لازمه خدمت و رفع مشکلات ایثارگران است

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه یکم تیر در اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مشهد مقدس گفت: هیچ محلی مقدس‌تر از بنیاد برای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وجود ندارد و باید خالصانه و با بصیرت به این عزیزان خدمت کرد.  
 
خدمت خالصانه و بابصیرت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ضروری است/دغدغه‌مندی لازمه خدمت و رفع مشکلات ایثارگران است
حجت الاسلام والمسلین یوسفعلی شکری در این نشست با ذکر روایتی از امام رضا(ع) گفت: بر اساس این روایت «صادق‌ترین رفیق هر کسی عقل او و دشمن او جهل اوست». اگر بنا است در جامعه تحولی در گام دوم رخ دهد این تحول باید از انسان شروع شود. در مجموعه‌های بزرگ اگر قرار است اقدام بنیادینی صورت گیرد همه باید دست به دست هم دهند و یک تحول اجتماعی ایجاد کنند و این تحول جز با افزایش انگیزه‌ها ایجاد نمی‌شود. 
وی افزود: این انگیزه‌ها باید از انگیزه‌های ظاهری، سطحی، کوتاه مدت و موردی به انگیزه‌های توحیدی گستره جهان شمول و ماندگار تبدیل شود. ما دو رسالت داریم که از سوختن و تباه شدن استعداد نیروی انسانی محافظت کنیم تا بقیه راه را به خوبی طی کنند و یک رسالت بزرگی که امام ما بر روی دوش ما گذاشته صیانت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است. 
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سفارش امام صادق(ع) بر عمق‌بخشی به نماز گفت: عمق‌بخشی و صبوری برای ترویج نماز در ادارات ضروری است و باید در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه افزود: هیچ محلی مقدس‌تر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وجود ندارد و در این راه مقدس باید از ریا و شک پرهیز کرد و خالصانه و بابصیرت به این عزیزان خدمت کرد. 
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کار تکاملی کسالت‌پذیر نیست، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در قله قرار دارد و فعالیت در این عرصه کار افراد خسته، واداده و کسل نیست و فرد خسته نمی‌تواند مشکلات این مسیر را حل کند و یکی از آفات این مسیر توجه به برخی جایگاه‌های دنیوی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: غصه خوردن برای سختی کار آفت دیگری است که باید از آن پرهیز کرد و باید بدانیم مسیرهای حل مشکلات باز خواهد شد ضمن اینکه این مسیر متعلق به افراد ترسو و بخیل نیست. در این راه سنگ‌دل شدن و بی‌خیال بودن نمی‌گنجد و باید برای رفع مشکلات و پیدا کردن راه حل دغدغه داشت و اگر این دغدغه‌مندی از بین بروند سقوط رخ خواهد داد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi