شناسه خبر : 91560
یکشنبه 26 تير 1401 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۵ میلیارد تومان اعتباربرای تکمیل مجتمع توانبخشی ایثار گلستان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی در استان نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.
 
تکمیل مجتمع توانبخشی ایثار گلستان نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است
 اسرافیل وزیری در نشست خبری  با اصحاب رسانه از اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه توانبخشی ایثارگران گلستان در سفر رئیس جمهور به گلستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با پیگیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است و با تامین باقیمانده اعتبارات مصوب این مجتمع تکمیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: در آزمونی که ویژه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصدی در سال 1400 برگزار شد 171 نفر از استان گلستان در این آزمون ها پذیرفته شدند و روند استخدام آن ها در حال انجام است.  اردیبهشت امسال مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون برای فرزندان شهدایی که در آزمون قبلی رد شده بودند برگزار شد و در این مرحله هم 77 نفر پذیرفته شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد فرزندان شهدای جویای کار در استان 134 نفر  و تعداد فرزندان جانباز بالای 70 درصد جویای کار هم 98 نفر است و امیدواریم در دومین آزمون که تا انتهای امسال برگزار می شود مشکل اشتغال این عزیزان هم برطرف شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از پرداخت 581 میلیارد و چهارصد و چهار میلیون ریال برای 2051 نفر در سال 1400 و 152 میلیاردو هفتصدو پنجاه و سه میلیون ریال در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری برای 295 نفر تسهیلات قرض الحسنه برای جامعه هدف استان گلستان خبر داد.
وزیری گفت: در سفر ریاست جمهور به استان گلستان مبلغ 2 میلیارد تومان اعتباربرای مرمت و بازسازی گلزارهای شهدای استان تخصیص داده شده است که تاکنون ساماندهی 269 گلزار در استان با 3 هزار و 544 مزار به اتمام رسیده و ساماندهی 41 گلزار با 100 مزار در دست اقدام است.
وزیری گفت: در ایام پر برکت ماه ذیحجه و در فاصله اعیاد قربان تا غدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان و همچنین دستگاه های اجرایی از هزار و 180 خانواده ایثارگر سادات و اهل تسنن بازدید کردند.
به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در استان گلستان هزار و 384 ایثارگر اهل تسنن و 891 ایثارگر سادات حضور دارند.
وزیری گفت: مقرر شده برای ۷۵ شهید مفقودالاثر استان گلستان  بنای یادبودی احداث شود و شهرداری گرگان هم برای زیباسازی و ایجاد جذابیت در گلزار شهدای مرکز استان طراحی های لازم را انجام دهد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi