شناسه خبر : 92112
شنبه 15 مرداد 1401 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شش پدر و مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت شش مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند و فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ سروناز قائدی بارده مادر شهیدان والامقام مجید و حمیدرضا قائدی بارده پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مجید قائدی بارده در ۱۹ فروردین سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد و در سن ۱۷ سالگی در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۶۵ در منطقه هورالهویزه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بسیجی و طلبه شهید حمیدرضا قائدی بارده متولد ۱۳۴۵ در سن ۱۷ سالگی و در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مادر شهیدان هرمزی نصیری

نرجس بلانیان مادر شهیدان والامقام قدرت‌الله و محمود هرمزی نصیری پس از تحمل سال‌ها دوری و رنج فراق، بر اثر بیماری و کهولت سن در ۹۵ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان قدرت‌الله و محمود هرمزی نصیری در سال‌های ۱۳۲۹ و ۱۳۴۷ در روستای حسن‌آباد سنگیج از توابع شهرستان نایین چشم به جهان گشودند و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند. شهید قدرت‌الله هرمزی نصیری در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۶۳ در محل جزیره مجنون و شهید محمود هرمزی نصیری اول اردیبهشت ۱۳۶۶ در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار مطهر شهدای روستای حسن‌آباد سنگیج به خاک سپرده شدند.

مادر شهیدان مهدوی

فاطمه زادخوش مادر شهیدان سرافراز مهدی و جابر مهدوی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

شهید مهدی مهدوی خانوکی در یکم مهر ۱۳۴۹، در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند استان کرمان چشم به جهان گشود. وی تا چهارم متوسطه در رشته صنایع فلزی درس خواند و با آغاز جنگ به‌ عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سرانجام در چهارم مرداد ۱۳۶۷، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه به جا ماند و در سال ۱۳۷۴ پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید جابر مهدوی خانوکی نیز در ششم بهمن‌ ۱۳۵۰، در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند استان کرمان چشم به جهان گشود. او نیز تا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند و همانند برادرش با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در چهارم خرداد ۱۳۶۷، در شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهر وی نیز مدت‌ها در منطقه به جا ماند و سرانجام در سال ۱۳۷۴ پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان دهقانیان‌پور

بتول فرحناک‌زاده مادر شهیدان والامقام محمدرضا و لازم دهقانیان‌پور پس از سال‌ها فراق فرزندان دلیر و افتخارآفرینش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدرضا دهقانیان‌پور در دوم فروردین ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود و در سوم فروردین ۱۳۶۱ در سن ۲۰ سالگی در عملیات فتح‌المبین و جبهه کرخه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید لازم دهقانیان‌پور متولد هفتم اسفند ۱۳۴۳ در سن ۱۹ سالگی در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۶۲ در منطقه پاسگاه زید جاویدالأثر شد و پیکر پاک و مطهرش هیچگاه پیدا نشد.

جانباز سرافراز اسلام پاسدار فقید حاج غلامرضا دهقانیان‌پور نیز پس از سال‌ها تحمل درد و رنج در تاریخ نهم اسفند ۱۴۰۰ مهمان برادران شهیدش شد.

مادر شهیدان کرمی

یادگار همسر و مادر شهیدان کرمی در شهرستان همدان به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

شهیدان امیر کرمی متولد ۱۳۰۴ در سال ۱۳۶۳ در منطقه سومار و شمس‌الله کرمی متولد ۱۳۴۲ در سال ۱۳۶۵ در همدان به فیض شهادت نائل آمدند.

پدر شهیدان کیانی

عباس کیانی استیار پدر شهیدان والامقام جلیل و یعقوب کیانی استیار پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

پاسدار شهید جلیل کیانی استیار متولد سوم تیر ۱۳۳۵ در توابع بستان‌آباد در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی پنجوین عملیات والفجر ۴ و بسیجی شهید یعقوب کیانی استیار متولد پنجم مرداد ۱۳۴۳ در تبریز در تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی پاسگاه زید عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد محمدرضا باباشمش پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز معزز  ۱۲ آذر سال ۱۳۴۳ در تهران دیده به جهان گشود و پس از حضور در جبهه از ناحیه ریه شیمیایی و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از او یک فرزند پسر و دو دختر به به یادگار مانده است.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد جعفر عبدالحسین‌زاده پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز معزز اول فروردین سال ۱۳۴۳ در ارومیه دیده به جهان گشود و پس از حضور در جبهه از ناحیه پا، چشم و بازو به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از او پنج دختر به یادگار مانده است.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گزانقدر  ۷۰ درصد قطع نخاعی رضا حبیبی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید رضا حبیبی متولد ۱۳۳۴ در سال ۱۳۶۱ در منطقه غرب دزفول در اثر اصابت ترکش خمپاره به کتف و موج انفجار از ناحیه کمر به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از این جانباز شهید یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد ابوالفضل مدنی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید مدنی در ۱۸ فروردین سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی از ناحیه پای چپ مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از او چهار فرزند دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi