شناسه خبر : 92836
چهارشنبه 09 شهريور 1401 , 08:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح عملکرد بنیاد شهید در برنامه «صف اول»

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه سه‌شنبه 8 شهریور ماه به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر به تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول یک سال گذشته پرداخت و از پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده 38 از این ماه خبر داد.
 
تشریح عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه «صف اول»/پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده 38 از این ماه آغاز می‌شود

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این برنامه با گرامیداشت یاد و نام شهیدان برخی فرازهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت را تشریح و بر ضرورت اجرای این رهنمودها تأکید کرد.
وی افزود: در گام نخست سازماندهی مأموریت‌ها در قالب گزارش شناخت انجام شد و مأموریت‌های بنیاد هم با لحاظ رهنمودهای امامین انقلاب، قوانین پایه و بالادستی، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بازخوانی و تکالیف سایر دستگاه‌ها و منابع مورد نیاز مالی برای خدمات‌رسانی احصا شد و با کمک دولت یک برنامه راهبردی برای بنیاد تدوین شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به محاسبه بار مالی قوانین ایثارگری گفت: به نرخ سال ۱۴۰۰ رقمی حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای قوانین ایثارگری مورد نیاز بود و در سال ۱۴۰۰ بودجه بنیاد ۳۱ هزار میلیارد تومان بود و با این شرایط تنها حدود ۱۹ درصد قوانینی که بار مالی دارد اجرا شد که این مبلغ با حمایت دولت و مجلس در سال جاری به 70 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
معاون رئیس جمهور در مورد بنگاه‌های اقتصادی بنیاد نیز گفت: برخی بنگاه‌های بنیاد خارج مأموریت ما کار می‌کنند و حتماً به تدریج با روش‌هایی که به ما اجازه داده شده است از بنگاه‌داری خارج می‌شویم و نقش سهامداری غیرمدیرتی خواهیم داشت و برنامه زمانبندی شده برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زمانی که من بنیاد شهید و امور ایثارگران را تحویل گرفتم، نماد بانک دی نماد بسته بود. مشمول ماده 141 شده و مشکلات جدی وجود داشت و ما وظیفه داشتیم بی‌ثباتی را به ثبات برسانیم و مجمع سال 1399 و 1400 این بانک برگزار شد و امیدواریم نمایندگان ایثارگران در آینده مدیریت این بانک را به عهده بگیرند و قبل از آن تلاش شده است وضعیت این بانک بهبود پیدا کند و اکنون از بانک‌های موفق در زمینه جذب منابع است.
وی در مورد پرداخت معوقات ایثارگران گفت: پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده 38 از این ماه آغاز می‌شود و پاداش این عزیزان نیز مانند سایر افرادی که بازنشسته می‌شوند محاسبه و به نسبت منابع مالی که به بنیاد تخصیص پیدا می‌کند پرداخت می‌شود و این مطالبه 10 ساله جانبازان برای نخستین بار در این دولت محقق می‌شود.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi