شناسه خبر : 94984
پنجشنبه 19 آبان 1401 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار به اتاق امنیت اطلاعات سپاه پاسداران

ناامنی در شرق دریای مدیترانه، بهم ریختگی در فضای جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی؛ بستر مناسبی را برای اتاق فکر مشترک برجامیون و اتاق فکر غرب برای رقم زدن برخی اتفاقات ضدّامنیت...

فاش نیوز - بزرگواری از اساتید "به-روز" حوزه سخنانی اندیشمندانه بمانند بسیاری از فرهیختگان گفتند: که ما اغتشاش را محکوم می‌کنیم، اما اعتراض و انتقاد را نه. «النصیحه لائمة المسلمین» لازم است.

دربارۀ همان خانم که آن قضایا برایش پیش آمد، بنده ملاقاتی با اساتید دانشگاه داشتم. من یک کلمه حرف زدم که ما از این ماجرایی که برای این خانم پیش آمده ناراحتیم. این خانم دختر ماست؛ مثل همۀ دختران ایران. مگر آقا رسول‌الله نفرموده‌اند: انا و علی ابوا هذه الامه؟ این‌ها دختران ما هستند و فرزندان ما هستند. این قصه هرچه بوده، من کار ندارم. گزارش رسمی این است. همان وقت اگر یک عذرخواهی صورت می‌گرفت، اصلاً کار به اینجا نمی‌کشید. نگذاریم هر حادثه‌ای در این کشور جنجال بشود.

مردم مشکل دارند؛ مسائل زندگی‌شان لنگ است؛ وضع درآمدی ناجور است؛ ارزش پول پایین است؛ حقوق را هرچه اضافه می‌کنید، باز هم جوابگو نیست، چون ارزش پول از آن‌طرف با تورم پایین می‌آید. 

این مردم مشکل دارند. وقتی مشکل دارند، گاهی اوقات منتظر بهانه‌ای برای جنجال هستند. این بهانه را به دست آن‌ها ندهیم تا جنجال نشود. جا برای اعتراض بگذارید. این کارگرها اعتراض دارند. وقتی شش ماه، نه ماه حقوق یک کارگر را ندهید، این اعتراض نکند، چه کند؟ داد نزند، چه کند؟ زن دارد، بچه دارد. ما خودمان را جای آن‌ها بگذاریم. ما از اعتراض استقبال کنیم. اما اگر می‌خواهیم اعتراض و اغتشاش قاطی نشود، زمینۀ سلامت اعتراض را در بین اقشار مختلف فراهم کنیم.

ما هم اغتشاش را محکوم می‌کنیم، اما اعتراض و انتقاد را نه. «النصیحه لائمةالمسلمین» را نه‌تنها محکوم نمی‌کنیم، بلکه می‌گوییم لازم است و از شما عزیزان هم می‌خواهیم زمینۀ آن را برای مردم فراهم کنید. این مردم اینجا حرف دارند و با این کاری که شما می‌کنید موافق نیستند. این حرف را باید جایی بیان کنند. روزنامه‌ها را آزاد بگذارید تا مطالب را بنویسند. مطبوعات آزاد باشد. افکار مختلف به تلویزیون بیایند و حرف بزنند. حرف‌ها یک‌جانبه نباشد. آن بحثی که بخواهد در دانشگاه به اغتشاش بکشد، در تلویزیون و در قالب یک مناظره، تمام مسئله حل می‌شود. چرا تدبیر نمی‌کنیم؟ آقا امیرالمؤمنین می‌فرمایند: «سهلاً امره». امر مؤمن سهل است. عده‌ای الان دستگیر شده‌اند و در زندان هستند. حوادث زندان را شنیده‌اید. با این‌ها با رحمت برخورد کنید. می‌گویید این فرد از سران اغتشاش است. بسیار خب، این سران اغتشاش را جلب بکنید و بنشینید با او حرف بزنید که چرا این‌طور شد. با او رفیق بشوید و از طریق این سران، خود اغتشاشگرها را جذب بکنید. مگر نمی‌شود؟!

الان ما با کسانی که مهاجرت کرده‌اند، چه ارتباطی داریم؟ الان باید این مهاجرت را که تهدید است، به یک فرصت تبدیل بکنیم برای حضور بین‌المللی و برای شیعۀ بین‌المللی. این مهاجرت فرصت است. اصلاً با مهاجران ارتباط داریم؟! اصلاً کاری برای آن‌ها می‌کنیم؟! عذر می‌خواهم که این مسائل را می‌گویم. ممکن است آقایان از من برنجند؛ اما وقتی این‌ مهاجران می‌خواهند به ایران بیایند و بروند، گذرنامۀ آن‌ها را می‌گیریم و اذیتشان می‌کنیم تا این سفر سالی یک بار به ایران را هم دیگر نیایند!

جوان‌هایی که بیرون می‌آیند و سروصدا می‌کنند و می‌گوییم تحریک‌شدۀ آن‌ها هستند، عملکرد ما چه چگونه بوده که در این جوان‌ها ایمان و اعتقاد قوی و محکم و با صلابت درست نکرده‌ایم که بازیچۀ آن‌ها بشوند؟! اشکال به ما برنمی‌گردد؟! این‌هایی که اغتشاش می‌کنند، خارجی نیستند. از خود ما هستند! بچه‌های خود ما هستند! چرا ما نتوانستیم در بین اینها تأثیرگذار باشیم تا بازیچۀ خارجی‌ها نشوند؟! آن خارجی که در کشور دیگری نشسته، دائم مشغول است و این دفعۀ اول او نیست، بلکه دائم مشغول است؛ اما مثل مگسی است که روی زخم می‌نشیند. او زمانی ورود می‌کند که زخمی ایجاد شده باشد. چرا زخم ایجاد می‌کنیم؟! ما نباید زخم ایجاد کنیم.

من جداً از همه مسئولان کشور و به‌ویژه مقام معظم رهبری حفظه الله تقاضایی دارم و آن اینکه برای این جوانان، این دانشگاهیان که حرف دارند ـ‌حالا حرف درست یا غلط‌ـ جایی را در نظر بگیرید که بتوانند حرفشان را بزنند..

 هشدار به اتاق امنیت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی..!

 اتفاقات منطقه‌ای نظیر اتفاقات جاری عراق و افغانستان که از یکسو توامان همراه با اتفاقات از پیش طراحی شده در شرق(سیستان و بلوچستان) و غرب کشور(کردستان) شده و از سویی دیگر متناظر به التهابات منطقه‌ای همچون ناامنی در مرز بوکمال(مرز عراق و سوریه)، ناامنی در شرق دریای مدیترانه، بهم ریختگی در فضای جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی؛ بستر مناسبی را برای اتاق فکر مشترک برجامیون و اتاق فکر غرب برای رقم زدن برخی اتفاقات ضدّامنیت ملّی فراهم آورده است.

 اتاق فکر آمریکا و غرب ابتدا غرب کشور یعنی کردستان را به شدت ملتهب ساخته و تمام قوای امنیتی و نظامی کشور را در ۱۰ روز در آنجا ممحض داشت تا بتواند به دلیل این تمرکز در غرب کشور، جرقه‌ای را در شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان بزند. باید درنظر داشت تحلیل صحیح اتفاقات سیستان و بلوچستان جدای از افغانستان اشتباه استراتژیک است. کمی نمی‌گذرد که مردم مظلوم کردستان و سیستان را در غرب و شرق کشور به بالاترین میزان ناخشنودی و امنیتی‌ترین برخوردها برای آتش گرفتن جرقه‌ای جهت سرکوب می‌برد تا همه و همهٔ یک بازی باشد برای دو اتفاق زیر!

|| اولین حرکت در ترور افراد ذیل تعریف می‌شود؛

 ۱- خواص انقلابی؛ حذف خواصی انقلابی مانند آقایان احمدی‌نژاد، رئیسی، جلیلی و ... هم برای منافقین داخلی رضایت بخش خواهد بود و هم برای دشمن همراه خارجی! (ترور شهید سلیمانی مصداق و شاهد این ادعا است)

 ۲- خواص غرب پرست؛ ترور یکی از غرب‌گرایان همچون آقای خاتمی می‌تواند آتش فتنه را استارت و یا دامن زند! (قتل‌های زنجیره‌ای که اصلاح‌طلبان برای فتنهٔ ۱۳۷۸ و از کار انداختن وزارت اطلاعات مصداق و شاهد این ادعاست)

 حرکت دوم؛

 انجام یک حرکت تروریستی توسط اتاق فکر ذکر شده در قلب پایتخت به جهت از کار انداختن شریان‌های حیاتی اقتصادی-سیاسی کشور! بد نیست حضرات به فراخوان کشورهای غربی نسبت به بازگشت اتباع خویش نگاهی بیاندازند!  

 اتفاقات امروز کشور در شرق و سپس غرب کشور را باید در راستای تقسیم قوای امنیتی و اطلاعاتی از مرکزیت به غرب و شرق کشور دانست. به وضوح اتفاقات اخیر بیش از آنکه امنیتی باشد یک عملیات فریب سیاسی به جهت استحصال منافع شوم اتاق فکر برجامیون و غرب است! به وضوح می‌توان بوی خون و فتنه را در تهران استشمام کرد. باید سطح هوشیاری خود را نسبت به ترور خواص و انفجار در قلب تهران را به بالاترین سطح ممکن رساند.

تهیه: محمدرضا سابقی

اینستاگرام
خیلی نوشتی!
در حوصله نبود.
اما حرفهایتان بوی بدی میدهد.
اغتشاشگر،، بدون قیدوشرط، محکوم است.
تائیدام منفی بود.و دستم!!!!
بابا منفی میدی مثبت میره بالا!!
ای کاش عقلانیت بر برخی مديران این سرزمین باستانی و دارای سابقه درخشان در چند هزار سال پیش بیشتر حاکم بود. هر چند انقلاب اسلامی ایران شخصیتی بی نظیر و فوق‌العاده هوشمند و با تقوی و عاشق مردم ايران و امام مستضعفین جهان به خویشتن دیده که در خویشتنداری و رهبری‌ و مديريت در قرن بیست و یکم بی نظیر بودند. و امت اسلامی جهان از صمیم قلب ایشان را دوست داشتند. و نيز محرومان جهان، البته وضعیت منطقه و حتی کشور متاسفانه هنوز ملتهب است. و نویسنده گرامی بدرستي در هر دو مطلب‌ مقاله اشان نوشته ونیز هشدار بجایشان کاملآ قابل تامل بوده و باید مورد توجه مخاطبینش که حافظین امنیت و جان و آرامش مردم‌ هستند قرار گرفته و آنان که خود دارای توانایی و امکانات ویژه هستند قطعا به این مقوله توجه خاص خواهند داشت. شخصیتی مثل دکتر احمدی نژاد و یا دکتر خاتمی بسیار حسب نظر نویسنده گرامی براي ايجاد انفجار بزرگی در کشور کاملا مورد رصد دشمنان‌ امنیت و اپوزيسيون هستند .
و در بخش اول مقاله تصمیم گیری سریع و بجا واقعا دست و پای معترضین و نیز اغتشاشگران و اغتشاشات را می بست. و در نهایت با اعتراضی آرام پایان می یافت.

کمال‌ قدردانی را از شما دارم.
⬛حماسه یا تراژدی ایران

بنام خداوند جان و خرد
کزو برتر اندیشه بر نگذرد

به عنوان یک فعال خام سیاسی نباید دنبال رای خام مردم باشیم؛ بلکه باید دنبال فرآیندها و مکانیسم مشارکت مردم باشیم. باید برای این کارها مسیری ایجاد کنیم و فرآیندها را تقویت کنیم.

به دوستان دیگر هم گفتم قبلا از زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی و دکتر خاتمی و دکتر حسن روحانی و نیز البته دکتر لاریجانی (بجز دولت های نهم و دهم احمدی نژاد)جمهوری اسلامی توی پاچه ما کرده و بعد از این هم اگر آقای رئیسی که فرد دلسوزی است مراقب نباشند باز هم چند نفوذی ت. پ. ما. خواهد کرد.

من خودم را در مقام یک قهرمان تراژدی میدانم.
من خودم را اصلا" قهرمان حماسه نمیدانم که قرار است جایی را فتج کنم و پیروزی به دست بیارم...
جستجوی اصلاحات در جغرافیای سیاسی ایران امری تراژیکه.

اگر فروپاشی جمهوری اسلامی مساوی با فروپاشی ایران باشد (یا حتی تضعیفشان) من قاطعانه از وضع کنونی جمهوری اسلامی دفاع میکنم.

نمیشود سرنوشت کشور را سپرد دست اتفاقات. مثلا بگوییم فعلا این جمهوری را فروبپاشیم و "بعدا" یکی دیگر میسازیم. من خودم را فریب نمیدهم.

با توجه به شرایط مسیر اصلاحات حتی بسیار سختتر از قبل شده. همین که ما به جای توسعه و عدالت و آزادی امروز داریم درباره بدیهیاتی مثل امنیت و تمامیت ارضی صحبت می‌کنیم یعنی خیلی عقب برگشته‌ایم.

منبع:
نقل از کانال آقای محمدرضا سابقی
فاجعه ابان 98 علتش چی بود ؟
اندکی تفکر کنید
به نظرم کار همین علم الهدی برای بد نام کردن حسن روحانی بود
دقیق یادم نیست چون ریشه مشکلات در ایران هرگز بررسی نمی شود
اغتشاشگر اغتشاشگراست خوب وبد ندارد همه انهابدند مصالحه باآنها مصالحه بامنافقین است برادر عزیز دل آن ها از سنگ است مگه باهر حرف مادل آنها نرم می‌شود آنها به فرمایشات ولی فقیه گوش نمی‌کنند به حرف ما گوش می‌کنند عین گله گرگ به مامور مظلوم ما حمله می‌کنند بسیج بانیروی انتظامی برای آنها فرق نداردرحم ومروت ندارند حالاشما میگید باانهاحرف بز نید دوست باشید چند بار از حضرت علی گفتید مگه خوارج به حرف حضرت گوش کردننددراخر حضرت راشهید کردندپس آقاجان مسائل راخیلی سرسری نگیریدچون انهاازجای دیگری دستور میگیرنداصلااختیاری ازخودندارنند
به صلاح و با عقلانیت کشور است که به سخنان بحق ملت و امت رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم توجه کند و ملت خمینی کبیر را دریابد و آنچه به خیر و نیکی است را انجام دهند که
مدیریت تاخیر!! در هر صورت در کوتاه مدت و بلند مدت خطرناک است.

دیشب در برنامه اینترنتی رسانه جدال، توضیحی از روند اتفاقات سیستان و بلوچستان دیدم که چطور تاخیر در رسیدگی و ضعف مدیریت، اینقدر در این حوادث اخیر به این استان مظلوم ضربه زده است.

تاخیر در این استان گرچه مانند سایر استان ها ناشی از ساختار بروکراسی احمقانه و کند اداری است ولی مساله تلخ و مهم رقابت_قومی بوده که در این ماجراهای خونین موثرتر بوده است.

بعد از 45 سال هنوز نتوانستیم افراطیون قومی منتسب به سیستانی یا بلوچ را به حاشیه برانیم و اینها همچنان خلاف قران به مبادی امت گرای انقلاب اسلامی آسیب می زنند. و گر نه مردم عزیز بلوچستان دوستدار انقلاب بوده و صدها شهید تقدیم اسلام و انقلاب نموده و در دفاع مقدس در لشکر ثارالله در کنار دیگر رزمندگان با دشمنان وحشی بعثی و شرق و غرب جنگیده اند.
باید استان فقیر بلوچستان را مسئولان دریابند و نگذارند بخاطر فقر جذب گروهک های همچون گروهک عبدالمالک ریگی، آدمکش و خطرناک شوند.
دکترجان حرف ما هم همین است اما کو گوش شنوا وقتی مسئول بفکر منفعت طلبی خود باشد گوش شنوایی برای مشکلات مردم ندارد واین مرض مسری باید توسط مجلس به اصطلاح انقلابی حل شود مدیرانی هستند 8سال است هرچه شد ونشد در مسند ابقا ویاترفیع گرفتند اصلا فرصتی برای تفکر ندارند ازبس دنبال رانت ومنفعت خویشند بقول خانم نماینده عزیز انقلابی هاجر چنارانی مجلس باید فرش قرمز را از زیر پای مدیران ناکارآمد بکشد که نمیکشد که نمیکشد .
سلام به همه دوستان و همرزمانم بعضی حرفها قشگند و لی مراد و منظورشان باطل است بحث حق وباطل است مظلومان و مستعضفان جهان به ما چشم دوختند ظاهرا بعضی ها یک پروتکل همکاری با شیطان امضا کردند همه ما در قبال رفتار و سبک زندگی و اعقایدمان باید جواب خدا را بدهیم از خدا میخواهم به همه جانبازان سلامتی و عافیت بدهد
ناصر جان منطورت را که من نگرفتم...!!!!!!!

همه ما
از خداوند متعال و مهربان استدعا و تمنای عاجزانه داریم که به همه جانبازان گرامی و عزیز سلامتی و عافیت و عاقبت بخیری بدهد. بدهد
سلام ، مشکلات معیشتی مردم ناشی از افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش ریال است لیکن تا اکنون هیچگونه اقدامی برای جلوگیری از ارزش گذاری ریال در مقایسه با دلار انجام نشده است.
یقین داریم مسئولانی که سالها حکومت را تصرف کردند و بیت المال را جارو زدند از حدود یکسال قبل که دولت انقلابی تشکیل شده بسیار تلاش کردند وضعیت معیشتی مردم را به شورش و اعتشاش خیابانی برسانند که در سایه بی توجهی قوه قضاییه به مطالبات مردم برای محاکمه و مصادره اموال آن گروه از مسئولان فاسد انها به اهداف خودشان نزدیکتر میشوند چون آنها با پولهایی که اختلاس کردند به راحتی هر بازاری را تحت تاثیر قرار میدهند لذا چنانچه پول نداشته باشند کنترل بازار به راحتی انجام میشود تا فشارهای معیشتی بر زندگی مردم رفع شود.
در حالیکه مشکل معیشت مردم قابل حل است هنوز بدلایل سیاسی از محاکمه مسئولان فاسد خودداری میگردد به این ترتیب مفسدان گستاخ شدند و امیدی به حل مشکلات معیشتی مردم وجود ندارد فلذا یکبار برای همیشه حکومت تصمیم بگیرد قانون را برای همگان یکسان اجرا کند حتی چنانچه فردی از مسئولان عالیرتبه کشور باشد باید محاکمه و مجازات شود در غیر اینصورت با افزایش مشکلات معیشتی و افزایش گستاخی مفسدان بتدریج ملت به حکم وظیفه دینی و انقلابی در مقابل نظام قرار خواهند گرفت.
چرا قوه قضاییه نسبت به فساد مسئولان بی تفاوت مانده است؟ آیا صلاح حکومت اینست که کشور اسلامی را قربانی تعدادی مسئول فاسد کنند؟ بدیهی است محاکمه و مجازات مسئولان فاسد باعث قدرت حکومت و کاهش فاصله و شکاف بین مردم و حکومت خواهد شد.
اعتراض کننده گان ازملت هستن ولی اغتشاشگر ارمردم نیست آنهاهدفشون رسیدن به قدرت هست باحرف زدن اصلاح نمی شوند مگربه آنهاقول ریاست وپول هنگفت داده شودآنهم که نمیشه هرکسی اغتشاش کردباپول بیت المال بهش حق السکوت دادفقط جواب این اشخصاص روبایدباگلوله وطناب دار داد
باسلام، یک نکته در مقاله شما مهم و قابل اعتنا می باشد و آن اینکه پس از درگذشت خانم مهسا امینی حداقل کاری که می‌شد کرد و بسیار موثر بود عذرخواهی مسئولان رده بالا دولتی اعم از رئیس جمهور و مسئولان لشکری بود که متاسفانه تا به حال هم هیچ اقدامی در این زمینه از مردم انقلابی صورت نگرفته است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi