شناسه خبر : 97924
دوشنبه 17 بهمن 1401 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت جنایت پهلوی علیه نوجوان گیلانی

شهید حسین پرندک، نوجوان ۱۳ ساله آستانه‌ای در تاریخ نهم دی‌ ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات علیه رژیم منحوس شاهنشاهی در خیابان شریعتی شهرستان آستانه‌اشرفیه بر اثر اصابت گلوله مأموران رژیم پهلوی به شهادت رسید.

روایت جنایت پهلوی علیه نوجوان گیلانی

خبرگزاری فارس، شهید والامقام حسین پرندک در تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۴۴ در یک خانواده مومن، مذهبی، کارگر و روستایی در شهرستان آستانه ‌اشرفیه دیده به جهان گشود. 

پدر آقا حسین قصه ما به کار کشاورزی مشغول بود و حسین هم از همان دوران کودکی با روحیه جهادی یار و یاور خانواده و پدر و مادر در انجام کارهای مزرعه و شالیزار بود.

وی پس از فوت ناگهانی و تلخ پدر تحت‌ سرپرستی مادر قرار گرفت و به همین دلیل و به منظور کمک در معاش خانواده تحصیل را رها کرد و در مغازه شیرینی‌پزی به عنوان کارگر مشغول به کار شد. 

دوران نوجوانی حسین مصادف با روزهای اوج انقلاب اسلامی ایران بود، او نیز مانند بسیاری از جوانان زمان خود، به خیل عظیم مردم انقلابی پیوست و با شرکت در تظاهرات به یاری نهضت امام خمینی (ره) شتافت. 

در آن سال‌های خفقان که مأموران رژیم پهلوی، انقلابیون مومن و متعهد را در گوشه و کنار مملکت دستگیر و وارد شکنجه‌گاه‌ها می‌کرد، حسین با آن سن و سال کم خود جهت بیداری و افشای جنایات هولناک رژیم پهلوی در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد.

شهید والامقام حسین پرندک، نوجوان ۱۳ ساله آستانه‌ای سرانجام در تاریخ نهم دی‌ ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات علیه رژیم منحوس شاهنشاهی در خیابان شریعتی شهرستان آستانه‌اشرفیه بر اثر اصابت گلوله مأموران رژیم پهلوی به شهادت رسید. 

پیکر پاک و مطهر شهید حسین پرندک پس از تشییع باشکوه مردم شهیدپرور شهرستان آستانه‌اشرفیه در جنب گلزار شهدای این شهرستان به خاک ‌سپرده ‌شد.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi