شناسه خبر : 30115
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما گشتیم شما پیدا کنید!

 

همسر بسیجی - اگر به برادران اجرایی سپاه دسترسی داریدپس بهتراست من سخنانم راخلاصه جمع بندی کنم تاشمانیزیک جلسه توجیحی بابرادران سپاه داشته باشید. نه فقط شماسوال کنیدو آنها ...ببینید ما قبلا" چندین ارگان داشتیم به نام های:

سپاه پاسداران
بنیادجانبازان و مستضعفان
بنیادشهید
وبعدها ستاد آزادگان

هرکدام ازاین ارگان هامسئولیت خاصی داشت. تمام بچه های جنگ غیراز ارتشی ها ازسپاه پاسداران حقوق دریافت می کردند. کم کم سپاه به یکی ازقدرت های جمهوری اسلامی تبدیل شد...به لطف بسیج ... چه بسیجیانی که درجنگ فداکاری کردند! چه بسیجیانی تحصیلکرده که بعدهادرزمینه های گوناگون ادامه دهنده راه برادرانشان دردفاع مقدس کاری کردندکه امریکا راپای میزمذاکره کشاندند.

سپاه نیزمانندارتش بودجه دفاعی داشت...اگرروزهای اول چنین نبود ولی بعدهابه صورت یک ارتش رسمی وقدرتمندشد و به هیچ وجه حاضرنبود نیروهای تحت امرش رابه کسی بدهد.. زیرا هرچه بیشتر..قدرتمندتر!
یادتان می آیددرجبهه ماهی حدود٢هزارتومان حقوق می دادند؟! هرکس بگوید آنهاچیزدیگری بود من می گویم: حقوق سپاه و بسیج بود. این پرداخت ها دوسال بعدازجنگ هم ادامه داشت... آیاحقوق های شما ئرادرجبهه بنیادشهیدپرداخت می کرد یاسپاه؟!

سال ٧٠قانون استخدامی سپاه نوشته شد وسال٧١ اجرایی شد..
همان سال ها سه ارگان بنیادشهیدوجانبازان و ستاد آزادگان درهم ادغام شد. ازطرفی بدنبودبودجه هابه یک صندوق برود.وپرونده هایکی شودومنبع پرداخت حقوق هارسمی شود. ولی بدی اش این بودکه اگرمثلا" آزاده ای دراسارت شهیدشده بود، پرونده اش به قسمت شهداارجاع داده می شد و سال هایی که دراسارت بودازبین می رفت وخانواده اش ازامتیازات اسرای جنگی محروم می شدند. چه اکنون چنین شدو به آنهایی که عزیزشان دراسارت شهیدشد..ماده١٣ تعلق نگرفت.

بگذریم. این مقدمه راگفتم تابگویم برخلاف نظرخیلی هاکه فکرمی کردندباادغام این ارگان ها خدمتی به ملت کرده اند! نه، خدمتی به ملت نکرده اندبلکه خدمتی به جیب دولت آن زمان که قصد..به اصطلاح سازندگی داشت...کردند...

تاقبل ازسال٧١همه چیزسرجایش بود..تکلیف بنیادشهیدمعلوم بود زیراچنین ارگان هایی اجازه فعالیت اقتصادی نداشتند وبودجه محدودی دردولت داشتند. بودجه محدود را صرف خانواده شهدا می کردند واحترامشان سرجایش بود. بنیادجانبازان نیزبا درآمدکلان بنیادمستضعفان(مابه شوخی آن موقع می گفتیم بنیادمستکبران؛ چون خیلی سرمایه دار وگردن کلفت بود) خیلی خوب می توانست به جانبازان رسیدگی کند. تکلیف آزادگان نیزمشخص بود وصلیب کم کم قصد داشت حقوق هایشان رابرقرارکند. تکلیف سپاهیان وبسیجیان نیزمعلوم بود..سپاه همچنان حقوق هاراپرداخت می کرد.

ادغام این ارگان ها همه چیزرابه هم ریخت... تمام جانبازان نیز زیرمجموعه بنیادشهیدشدند... ولی چقدرسرمایه به سرمایه بنیادشهیداضافه شد؟!
هرچه به سراین مردم آمد در دوران طلایی! به اصطلاح سازندگی آمد.. کسانی که تادیروزبه ٢هزارتومان حقوق قانع بودند ناگهان صدای جیرینگ سکه هابه گوششان رسید.
ازموضوع خارج نشویم. بنیادماند و حوضش... بنیادهنوزازاین شوک بیرون نیامده بودکه قانون استخدامی سپاه تصویب شد!!!!!!!!
و برادران سپاه به سدی خوردندبه نام١٩٠!!!!!!!!!!!!!!!!

ماجراازاین قراربودکه در١٩٠ : پرداخت حقوق جانبازان غیرشاغل رابه عهده بنیادشهیدگذاشته بود! سپاه گمان کردکه منظوراز غیرشاغلین کسانی است که کارمنددولت یاکادررسمی سپاه نیستند! یعنی بسیج ! درصورتی که اگرنگاه کوچکی به ابتدای قانون استخدامی می انداخت به راحتی متوجه می شدکه طبق ماده ۶ قانون استخدامی که شاغلین درسپاه رانام می برد... بسیج نیزجزوشاغلین سپاه محسوب می شود.. درماده١٣ نیزبه خوبی تمام بسیجیان راتقسیم می کند..

بنابراین منظوراز غیرشاغلین چه کسانی بودند؟! غیرشاغلین مردم عادی کوچه و خیابان بودندکه براثربمباران هاشهیدو جانبازشده بودندو یک ارگانی بایدسرپرستی آنهارابرعهده می گرفت... اصلا" فلسفه ایجادبنیادشهیدهم همین بود.. زیراجانبازان وشهدای بسیج قانونا" باید تحت سرپرستی ارگان مربوطه باشند.. این قانون نظامی درتمام دنیاست. سپاه هم یک ارگان نظامی است.

بگذریم. جانبازان وبسیجیان شاغل درادارات آن موقع که کاملا" تکلیفشان معلوم بود..ادارات حقوق بسیجشان راپرداخت می کردند... می ماندمحصلین ومردم عادی که ازطریق سپاه بانام بسیجی به جبهه اعزام شدند.

سپاه طبق ماده١٩٠ پرداخت حقوق آنهارابه بنیادشهیدسپرد! ولی آنهارا رهانکرد وتا جایی که من می دانم وانشاالله اخبارم غلط نباشد ودینی به گردن نگیرم!

طبق گفته های رییس بنیادشهید آن زمان که نامشان یادم نیست حدود ١۶ میلیون تومان ١۶میلیارد... خبرخیلی قدیمی است ومن عددیادم نیست ، به بنیادشهیدبرای پرداخت حقوق بسیجیان!!!! داده شد وجالب است این آقابا...تمام می گوید: ماگرفتیم ولی پرداخت نکردیم. تحقیق وتفحص ازبنیادبه مجلس بیاید..این رقم درآن هست... حال بنیادشهیداین رقم را آن موقع چه کرد؟! الله واعلم... بعداز آن هم قضیه حالت اشتغال درپی ترمیم حقوق وظیفه ایجادشدکه آن بحث جدا دارد...

حال شمابگوییدچه کسی دراینجامقصراست؟! پیداکنیدپرتقال فروش را!!!!!! اینطوری بودکه سرنوشت جنگ به طورکل به دست بنیادافتاد واین شدکه امروزمی بینیم..

من می گویم :پدرآمزیده ها.. اگرقراربود سپاه حقوق بسیج را بدهدخوب خودش می داد ومسبب گناه واختلاس آن پول دربنیادهم نمی شد! بنیادجانبازان چرا ازسرمایه دارش جداشد؟! بنیادهم سرپرستی شهدا را برعهده می گرفت و دینش رابه خوبی ادا می کرد..

هرچه برسرما آورد..دوران سازندگی با آن پول های کلانش آورد... خوب من هم آن همه پول ببینم وسوسه می شوم! خدایی نمی شوید؟! بابااین اختلاس کننده هاخودشان مقصرنبودندکه! دولت مقصربودکه گوشت رادست گربه سپرده بود! آن هم گربه ای گرسنه!

ازشوخی بگذریم ، اگرسپاه بچه های خودش راسرپرستی نکند...همه ملت ضررخواهندکرد... زیرابنیاد بلایی سرخاطرات جنگ خواهد آوردکه تاکنون سرنیمه آن آورده است. مقصرتنهابنیاد هم نیست. مقصرقانونگذارانی هستندکه خودشان نیزسرجایشان نیستند.

من می گویم بیست سال خطابس است. یاییم هرچیزراسرجایش بگذاریم تااحترام هاسرجایش برگردد. به ارتش نگاه کنید...مصداق بارز: شهدا زنده جاودانه تاریخند ... رادرارتش می بینید. شهدای ارتش اگر روزی سروان بودنددرطی سال هادرجه گرفته اند واکنون سرلشکر شده اند.! کمی دقت کنید می فهمیدکه ارتش به شهدایش درجه می دهد..

سپاه چه؟! به شهدا و بسیجیان و جانبازانش دراین سال هادرجه داده است؟! کدام بسیجی به درجه سرتیپی رسیده است؟! همه شهدای بسیج همانطورمانده اند.

برادران سپاه! نصیحت یک خواهربه شمااین است که: آدم های بزرگ دو نوعند؛ یاخودشان بزرگند یانام بزرگی رایدک می کشند؟! شمانام بزرگی رایدک می کشید..پس به اندازه بزرگی نامتان رفتارکنید.. یک نیروی بزرگ نظامی شدن مهم نیست.. بزرگ رفتارکردن وبزرگ سرپرستی کردن مهم است.. کمی فکرکنید وبه بزرگی نامتان با نیروهایتان رفتارکنید.

سربلندباشید

کد خبرنگار: 70
اینستاگرام
بسیار جالب عالی همه مسایلو روشن کردی خدا کنه با عقل ها بشنون000000000000000
خداوند خیرت دهد. خواهر بسیجی.حالا تکلیف من چیه الان من جانباز 70% شاغل به غیر از حقوق محل کارم از هیچ ارگان و یا سازمانی بابت حقوق ایثارگری به من نمی دهند و حقوق حالت اشتغال منو به خاطر اشتغال قطع کردند. و از اداره خودم هم هیچ گونه امتیازی به من نمی دهند و می گویند شما ایثارگری و همه امتیاز را گرفتی و حتی 25 % فوق العاده ایثارگری هم به ما نمی دهند من الان تو اداره خودم با مدرک لیسانس دارم کار می کنم. حقوقم کمتر از یک فرد عادی که ایثارگر نیست و هم سابقه منم هست مدرک تحصیلی آن هم دیپلم هست می باشد. و خدا می داند من جانباز 70% با این وضعیت جسمانی چطور دارم کارم می کنم! خدا را خوش نمی آید! حق ایثارگری منو نمی دهند. هر ارگانی که باعث ضایع شدن حق و حقوق ایثارگری من و امثال من شده به خداوند واگذارشان می کنیم. والسلام.
تمام سخنان این خواهر عین واقعیت است. بزرگترین ظلمی که یه جانبازان روا شد ادغام نهادهای ایثارگری بوده که فبلا" بنیاد مستضعفان با تکیه بر اموالش هر کجا کسری بودجه نشان داده میشد بنیاد براحتی با داشتن نقدینگی فراوان پرداخت می کرد در زمان قبل از ادغامم اگر جانبازی به ساختمان مرکزی رفته و شانس اش با یک مقام در بنیاد مواجه می شد یک بلاعوض میلیونی می دادند و مشکلش حل می شد بنده خودم در سال 72 یک بلاعوض میلیونی گرفتم و خانه خریدم اما پس از ادغام این رویه تغییر یافت و دادن بلاعوض ممنوع ، چون بنیاد از دولت بودجه می گرفت و در ردیف های از قبل تعیین شده هزینه می شد وبودجه محدود بود بنیاد کسری بودجه می آورد
آنچه مشخص است دیگر رویه فبلی ادامه نخواهد یافت و ادغام به ضرر جانبازان شد
در اینجا لازم میدانم مراتب قدردانی خود را از بنیاد و دولت ابراز بداریم و از اینکه به گفته آقای رضایی مدیر کل بنیاد شهید استان مازندران که به همراه ریاست بنیاد شهید ساری 3 روز پیش به خانه ما آمد و لحظاتی در حضور آنان بودیم و گپ دوستانه ای زدیم اذعان کرد طلب آزادگان صفر و همه آزادگان استان ما طلب خود را گرفتند.
نوش جان آزادگان . واجب تر از آنان کیست؟
همینجا از آقای روحانی و شهیدی تشکر کنم که این بودجه را تامین و پرداخت کردند ما فقط انتقاد نمی کنیم در زمان خود از آنها ستایش هم می کنیم و یکسو نگر نیستیم
در آخر این خواهر بسیجی به نکته ای اشار نمودند که خدمتشان عرض کنم در زمان جنگ سپاه درجه بندی نبود و از فرمانده گردان تا یک سپاهی ساده 4 هزار تومان جقوق داشتند و بسیجیان ماهی دو هزار تومان.
این نکته جهت اطلاع خواهر بسیجی .یا حق
بنام خدا اگه برای دفاع از وطن و ناموس و شرف و دین و اسلام و برای جنگ اعزام شده ام و بصورت بسیجی در سن 19 الی 20 سالگی افتخار رزمنده بودن را کسب کرده ام ولیکن الان به شما می گویم که در آن زمان صدام یزید کافر بوده الان کسانی هستند که با تضیع حقوق رزمنده و ایثارگر و جانباز کمتر از آن دشمنان آب و خاک نداریم و اگه کسانیکه از آن مقامان حمایت می کنند کمتر از آن دشمنان نیستند من جانباز و ایثارگری که 183 روز حضور در جبهه های حق علیه باطل و جانباز شیمیائی در نیروگاه شهید رجائی قزوین شاغل رسمی هستم وباتوجه به اینکه نامه های مکرر از بنیاد شهید کرج و از توانیر و وزارت نیرو برای ادامه تحصیل در دانشگاه آقای مدیرعامل نه با ادامه تحصیل من موافقت می کند و نه اینکه مزایای من را می دهد جرم من جانباز بودن است و قدرت ایشان مدیرعامل بودن است این است اسلام و مکتب الهی و مدیریت آزادگی بنازم به این آئین
با سلام خدمت همه ایثارگران . ما اگر پیدا هم کنیم با ذات بد روبرو میشویم . اینان ذاتشان بداست .

ذات بد نیکو نگردد زانکه بنیادش بداست . والسلام .
نکته ای که این خانم بزرگوار فراموش کردند به اون اشاره کنن اینه که طی سالیان گذشته بعداز جنگ، قوانین وبقول یه آقایی کاغذپاره های بسیاری به تصویب هم مجلس و هم دولتیان رسیده ولی متاسفانه به ورطه فراموشی سپرده شده یا بدون اجرا بایگانی شده اند!!!!!
این پرتقال فروش را هم پیدا کنید دوستان؟؟؟؟؟
نمی خواد دنبال پرتقال فروش بگردی راست می گی ...اصلا چکارش داری؟؟؟؟؟؟؟......
لا اله الا الله .........
با سلام ، تمام تلاشهای ما جانبازان بسیجی ، منجمله حقایق انکار ناپذیری که توسط این خواهر گرامی به رشته تحریر در می اید ، در این برهه ازتاریخ ایران که غالبا" فضای ضد بسیجی و ضد ایثارگری بر جامعه حاکم هست ؛ مانند اب در هاونگ کوفتن / و یا به مثال البرز را با کلنگ کندن میباشد .گذشته از این مسائل مگر چند درصد از ایثارگران بسیجی در قید حیات میباشند ؟ بسیجی بی ترمز دوران دفاع مقدس که صدام و صدامیان را به زانو در اورده بود ، امروزه در گوشه ای غریبانه زانوی غم بی مهری مسئولین را در بغل گرفته و از خدای خود طلب مرگ هر چه زودتر را دارد !!!؟؟؟
مشکلات جانبازان صداوسیما هرچه سریعترحل شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi